printlogo


کد خبر: 251073تاریخ: 1401/5/3 00:00
اسکوچیچ فعلاً به هلند و پرتغال نمی‌رود
کدام قهر؟ کدام آشتی‌کنان؟

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com
طی هفته‌های اخیر اتفاق‌هایی در تیم ملی رخ داد که برای خیلی‌ها عجیب بود و غیر قابل هضم. بخصوص که در آستانه حضور در جام جهانی 2022 قرار داریم و نیاز اصلی برای موفقیت تیم ملی، حمایت است و یکدلی. البته شاید اینها واژه‌هایی کلیشه‌ای باشند اما تمام بازیکنان تیم ملی حداقل به این مسأله اعتقاد دارند و هیچ‌کدام از آنها دل‌شان نمی‌خواهد برای موفقیت ایران ذره‌ای پای خود را کج بگذارند.
اتفاق‌هایی که طی روزها و هفته‌های اخیر رخ داد، اغلب سوءتفاهم‌هایی بود که پیش آمد و باعث به وجود آمدن و رقم خوردن شرایطی سخت شد. بخصوص استوری‌هایی که در اینستاگرام بازیکنان تیم ملی منتشر شد و آنها را ناخواسته به دو دسته تبدیل کرد. در شرایطی که دو دستگی خاصی وجود نداشت و گروه دوم هرگز مخالف ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ نبودند بلکه اعتقاد داشتند استوری منتشر شده توسط گروه اول، بدون هماهنگی با آنها رسانه‌ای شده است.
شاید اگر یک کاپیتان مثل علی دایی یا جواد نکونام در تیم ملی وجود داشت که تمام بازیکنان از او حرف‌شنوی داشتند، هرگز شاهد بروز چنین اتفاق‌هایی نبودیم. به‌عنوان نمونه وظیفه هماهنگی انتشار نقطه‌نظرات بازیکنان، از بزرگ گرفته تا کوچک و هماهنگی میان آنها از جمله وظایفی است که در زمان کاپیتانی نکونام و دایی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شد. البته در آن دوره‌ها هم مشکلاتی وجود داشت اما به ندرت رسانه‌ای می‌شد و اینقدر واضح به گوش اهالی فوتبال می‌رسید.
حالا اما شایعه شده دراگان اسکوچیچ قرار است به هلند و پرتغال سفر کند و با علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی ملاقات‌هایی جداگانه داشته باشد. حتی گفته شده اسکوچیچ برای آشتی با این ستاره‌ها پا پیش گذاشته و می‌خواهد آنها را با خود همراه کند. اینها اخباری است که ظرف روزهای اخیر شنیده شده و کمتر به واقعیت نزدیک است.
علیرضا جهانبخش کوچکترین مشکلی با دراگان اسکوچیچ ندارد و قهری در کار نیست که بخواهد مراسم آشتی‌کنان برگزار شود. باز هم تأکید می‌شود که استوری منتشر شده توسط گروم دوم، به هیچ وجه مخالف با ادامه حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی نبوده و فقط پیغامی برای گروه نخست بوده که چرا بدون هماهنگی با آنها متنی را رسانه‌ای کرده‌اند.
درباره مهدی طارمی هم چنین مسأله‌ای وجود دارد. درست است که او در آخرین مصاحبه خود بارها اسکوچیچ و رفتارهای فنی‌اش را نقد کرده اما آیا تا به حال دیده‌ایم که طارمی در زمین و تحت مربیگری دراگان اسکوچیچ کم بگذارد و تلاش همیشگی را انجام ندهد؟ یادمان نمی‌رود که او در برف ترکیه گیر افتاده بود اما صبح روز بازی به تهران رسید و گل سه امتیازی ایران را به ثمر رساند. علیرضا جهانبخش نیز که در آخرین بازی تیم ملی مقابل الجزایر تلاش عجیبی انجام داد تا گل تساوی ایران را وارد دروازه رقیب کند.
درباره سفر اسکوچیچ به هلند و پرتغال هم فعلاً چیزی قطعی نشده و فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برنامه‌ای را طرح‌ریزی نکرده‌اند. اسکوچیچ ابتدا قصد دارد به ترکیه برود و بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌هایی نظیر استقلال و سپاهان را از نزدیک ببیند. این تنها برنامه اسکوچیچ، احتمالاً قبل از فیفا دی اواخر شهریور ماه است. شاید هم سفر او به هلند و پرتغال برنامه‌ریزی شود اما هدف از آن فقط زیر نظر گرفتن شرایط مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش است و نه مراسم آشتی‌کنان.
 


Page Generated in 0.0038 sec