printlogo


کد خبر: 251064تاریخ: 1401/5/3 00:00
کیکاووس سعیدی: هیأت اجرایی تعلل نکرد
دولت گزینه‌ای برای خبرگان معرفی نکرد


کیکاووس سعیدی درباره نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک توضیحاتی داد. او گفت: «رئیس کمیته ملی المپیک ۲ برابر افراد مورد نیاز را معرفی کرد. پس از ۴ ساعت بحث و گفت‌وگو اعضای هیأت اجرایی براساس آرای اکثریت ۵ خبره ورزشی را معرفی کردند.»
وی با گلایه از اصحاب رسانه در خصوص نقدهایشان به تعلل برای انتخاب خبرگان، گفت: «این پیش‌داوری بود و در زمان مقرر، خبرگان معرفی شدند. هیچ تعللی در این خصوص صورت نگرفت و افراد معرفی شدند.»
سعیدی در خصوص ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات نیز گفت: «از چهارشنبه ۵ (مرداد) ثبت‌نام آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری پنجشنبه ۲۰ مرداد، ثبت‌نام از ۷ عضو هیأت اجرایی، رئیس و نواب‌رئیس انجام می‌شود. طبق دستورالعمل ابلاغی و دعوتنامه ارسال شده، داوطلبان باید در زمان تعیین شده شخصاً با مدارک مربوطه به دبیرخانه ستاد انتخابات کمیته مراجعه کنند. پس از پایان مهلت تعیین شده ثبت‌نامی انجام نمی‌شود. با فرایند بررسی داوطلبان، بیوگرافی نامزدها برای اعضای مجمع ارسال خواهد شد. زمان قطعی تعیین شده برای انتخابات یکشنبه ۶ شهریورماه خواهد بود.»
دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین در خصوص معرفی اعضای ستاد نظارت بر انتخابات گفت: «سه‌شنبه هفته جاری برای پیش‌بینی تمهیدات لازم برای انتخابات جلسه تشکیل می‌دهیم.» او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا تعداد اعضای المپیکی در مجمع به تعداد کافیست، ادامه داد: «این را الان نمی‌شود قضاوت کرد و در روز مجمع انتخابات قابل ارزیابی است. چنانچه تعداد اعضای المپیکی بیشتر باشد یعنی نصف به علاوه یک، مجمع قانونی خواهد بود.» سعیدی درباره وضعیت فدراسیون‌های بدون رئیس نیز توضیحاتی داد: «سوارکاری و جودو می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند و دعو‌تنامه برای آنها ارسال شده است. فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند هیچ نماینده‌ای در انتخابات کمیته و مجمع نخواهند داشت.» او درباره اینکه دولت گزینه‌ای برای کارشناسان خبره نداشته، ادامه داد: «دولت هیچ گزینه‌ای برای خبرگان ورزشی معرفی نکرد. هیچ فشاری از هیچ مرجع و ارگانی نداشتیم. دولت با وجود حمایت خوب از ورزش قهرمانی و مالی که تاکنون داشته اما هیچ مداخله‌ای نداشته.»


Page Generated in 0.0048 sec