printlogo


کد خبر: 251060تاریخ: 1401/5/3 00:00
هیأت اجرایی بالاخره قورباغه‌اش را قورت داد
«نه» به معاونان وزیر

بالاخره لیست کارشناسان خبره برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مشخص شد و بسیاری از گمانه‌زنی‌ها به پایان رسید. در حالی که از ابتدا تنها راه ورود برخی افراد علاقه‌مند به حضور در انتخابات، همین بخش کارشناسان خبره بود، اما با تصمیمی که هیأت اجرایی گرفت، مشخص شد که همه چیز از قبل آماده بود تا فردی از بیرون وارد نشود و در نهایت قرعه به‌نام دو عضو هیأت اجرایی افتاد.

ایران ورزشی - البته با آیین‌نامه‌ای که برای تعیین کارشناسان خبره نوشته شده، مشخص بود که قرار نیست خیلی اتفاق ویژه‌ای بیفتد اما با این حال جلسه هیأت اجرایی برای انتخاب کارشناسان خبره خیلی هم بی‌حاشیه نبوده است. رئیس کمیته ملی المپیک در نشست آخر با خبرنگاران به صراحت اعلام کرد که او اسم می‌دهد و هیأت اجرایی رأی می‌دهد اما انگار افرادی که او به‌دنبال حضورشان در جمع خبرگان ورزشی بوده، خیلی با اقبال مواجه نشده‌اند.
مناف هاشمی و کیومرث هاشمی، دو گزینه مد نظر رئیس کمیته ملی المپیک بودند که هیچ کدام نتوانستند رأی هیأت اجرایی را بیاورند. حتی رأی‌گیری دوم برای انتخاب یک نفر از بین مجید کیهانی و مناف هاشمی باز چاره‌ساز نشد و در نهایت رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی به‌عنوان عضو هیأت اجرایی انتخاب شد، آنهم در شرایطی که مجید شایسته با رأی مطمئن‌تری راهی مجمع انتخاباتی شده بود. در این نشست کار از دست رئیس کمیته ملی المپیک و حتی وزیر ورزش در رفت چرا که وزیر هم در بخش بانوان به‌دنبال حضور مریم کاظمی‌پور و محمد پولادگر بود تا مقدمات نایب رئیسی‌شان در کمیته ملی المپیک را فراهم کند که این اتفاق هم نیفتاد.
با وجود نشست‌های مختلفی که پیش از نشست هیأت اجرایی برگزار شد، اما در نهایت اعضای هیأت اجرایی و آنهایی که نماینده فدراسیون‌ها بودند (حتی با اینکه در حال حاضر رئیس فدراسیون نیستند)، تصمیم نهایی را گرفتند و حکم به انتخاب دو نفر از بین خود دادند. مجید شایسته به همراه مجید کیهانی، دو جایی را گرفتند که خیلی‌ها، بخصوص مدیران سیاسی به دنبالش بودند. در روز رأی‌گیری، پولادگر، مجید شایسته، مجید کیهانی، عبدی افتخاری، علیرضا رحیمی، علی دادگر، کیومرث هاشمی، اصغر رحیمی و مناف هاشمی کاندیدا بودند که شایسته و کیهانی یکی 8 رأی و دیگری 5 رأی آوردند.
برای دو خبره بانوان، مریم کاظمی‌پور، مهین فرهادی‌زاد، عاطفه اسلامیان و فریبا محمدیان کاندیدا بودند که فرهادی‌زاد و محمدیان انتخاب شدند و معاون بانوان وزارت ورزش رأی نیاورد.
برای خبره آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی و نصرالله سجادی کاندیدا بودند که سجادی رأی آورد که این هم قابل پیش‌بینی بود.
 
رونمایی از دو کاندیدای ریاست
با توجه به آنچه در نشست هیأت اجرایی اتفاق افتاد، می‌توان در مورد برخی کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک پیش‌بینی داشت. مجید شایسته که پیش از جلسه هیأت اجرایی هم گفته بود در صورت انتخاب، کاندیدای ریاست می‌شود، بر تصمیم‌اش مصر است و فضل‌الله باقرزاده هم که گویا از نتیجه رأی‌گیری خیلی رضایت نداشته، تأکید می‌کند که او هم کاندیدای ریاست می‌شود. با این حساب تا اینجای کار تکلیف دو کاندیدای ریاست کمیته مشخص است و از اینجا به بعد همه منتظر تصمیم حمید سجادی برای ورود به انتخابات کمیته هستند، ضمن اینکه از مهدی علی‌نژاد که به احتمال زیاد به‌عنوان نماینده ووشو در مجمع شرکت می‌کند نیز نباید غافل شد. البته نام‌هایی مثل علیرضا دبیر هم شنیده می‌شود که باید دید ظرف روزهای آینده چه تصمیمی می‌گیرد.
تعیین کارشناسان خبره، بخشی از گره کور انتخابات کمیته را باز کرد؛ تصمیمی که صالحی امیری آن را برای مدت زیادی عقب انداخت تا جایی که برای چند هفته، نشست هیأت اجرایی هم برگزار نشد.

ZOOM

یکی از تصمیمات هیأت اجرایی، انتخاب نماینده مربیان و باشگاه‌ها بود. پیمان فخری به‌عنوان نماینده مربیان و نساجی و آرارات به عنوان نماینده باشگاه‌ها انتخاب شدند. در مورد نماینده مربیان زن و نماینده ورزشکاران هم تصمیم‌گیری به بعد موکول شد. البته انتخابات ورزشکاران عضو مجمع انتخاباتی بر عهده کمیسیون ورزشکاران است. در مورد نماینده مربیان زن هم طاهره طاهریان، نایب رئیس کمیته ملی المپیک تصمیم می‌گیرد.

 


Page Generated in 0.0061 sec