printlogo


کد خبر: 251048تاریخ: 1401/5/3 00:00
ساپینتو: باید پرس کنیم، حمله کنیم، گل بزنیم
من یک «استقلال مدافع» نمی‌خواهم


گفت‌وگو
ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود به تشریح وضعیت استقلال پیش از شروع لیگ پرداخته است: «هفته اول تمرینات به بازیکنانی که الان با ما نیستند، فرصت دوباره دادیم. بازیکنانی که قرضی به تیم‌های دیگر رفتند تا خودشان را نشان دهند. همچنین تست آمادگی جسمانی گرفتیم و اینکه شرایط بازیکنان را مد نظر داشته باشیم، مجموعه اطرافم را بیشتر بشناسم و با باشگاه بیشتر آشنا شوم. بعد از این هفته باید تصمیماتی می‌گرفتم. متأسفانه بازیکنانی داشتیم که الان دیگر با ما نیستند و راهی سایر تیم‌ها شده‌اند. بازیکنانی که خوب با ما تمرین کردند، ظرفیت و کیفیت بالایی دارند اما متأسفانه نمی‌توانستیم همه بازیکنان را نگه داریم. پس من باید انتخاب می‌کردم. به‌عنوان مثال بازیکنی مثل فردین، متین و  امین که بازیکن باتجربه‌ای است و ۳۴-۳۳ سال دارد اما می‌داند چطور بازی کند.»
 ساپینتو درباره اینکه چه متدی را مد نظر دارد، این پاسخ را داد: «در این هفته من نظرات و عقاید تاکتیکی خودم را به تیم منتقل کردم که در زمان‌های دفاعی و تهاجمی باید چه کارهایی انجام بدهند. بازیکنان هم مشغول یادگیری نکاتی هستند که من می‌خواهم. بازیکنان خیلی سخت تلاش می‌کنند و دوست دارند که یاد بگیرند و همه کاری برای تیمشان و مربی‌شان انجام دهند. ما خیلی خوشحال هستیم، تا الان  از همه افرادی که از باشگاه کنارمان هستند خوشحال و راضی هستیم. به این دلیل به اردو آمدیم که فضای اختصاصی خودمان را داشته باشیم. بیشتر از قبل بازیکنان را بشناسیم و روی کار خودمان تمرکز کنیم. بتوانیم بیشتر و بیشتر با هم ارتباط برقرار کنیم و همدیگر را بشناسیم. باید نظرات خودم را به بازیکنان بگویم در مورد اینکه در بازی از آنها چه می‌خواهم؛ عملکرد تیم در زمان دفاع و در زمان حمله و همه چیزهایی که در لحظات بازی لازم است اجرا کنند.» ساپینتو به بیان این جمله تأکید دارد: «ما فقط نباید روی کارهای دفاعی کار کنیم، باید روی پرس کردن، بلاک کردن و بازی‌سازی بلند یا کوتاه در زمان‌هایی که توپ داریم، کار کنیم. چگونه موقعیت‌سازی کنیم، چگونه به گل برسیم و چگونه در سر جای خود قرار بگیریم. باید روی لحظاتی که توپ را در اختیار نداریم و یا توپ را از حریف پس می‌گیریم، تمرین کنیم. همین طور روی کارهایی که باید در فضاها و قسمت‌های مختلف زمین انجام دهیم. ضربات ایستگاهی دفاعی و تهاجمی را هم تمرین ‌کنیم. ۱۰ روز اینجا هستیم که تا جایی که می‌توانیم تمرین کنیم.»
ساپینتو در ادامه گفت: «این هم به گونه‌ای نیست که ما فقط یک بار روی این مسائل تمرین کنیم. باید مرتب به تمرین کردن ادامه دهیم. اگر روی برخی از این مسائل یک تا دو هفته تمرین نکنیم، باید از اول آنها را انجام دهیم. به‌دلیل اینکه اطلاعات زیادی به بازیکنان داده می‌شود. بازیکنان باید دوباره و دوباره اینها را بشنوند و تمرین کنند تا در زمین مسابقه هم اجرا شود.»
سرمربی پرتغالی استقلال سپس به علایق خود اشاره کرد: «من یک بازیکن فوتبال بودم و خیلی دوست داشتم سرمربی‌ای داشته باشم که بتواند من را درک کند و‌ با من صحبت کند. مربی که به من توجه و سعی کند بیشتر شخصیت من را بشناسد. مربی‌ای که آرزوها، نقاط ضعف و قوت من را درک کند. برایم مهم است که این اطلاعات را داشته باشم و بتوانم همه بازیکنان را درک کنم زیرا نمی‌توانم به همان روشی که با یک بازیکن صحبت می‌کنم، با بازیکن دیگر هم به همان روش صحبت کنم. هر کس شخصیت خودش را دارد و هر کس به روش خودش مسائل را متوجه می‌شود. پس چیزی که من می‌خواهم، این است که بتوانیم خیلی خوب همدیگر را بشناسیم و ارتباط برقرار کنیم. البته که من دوست دارم چنین ارتباطی با بازیکنانم داشته باشم. ما ۱۱ ماه با هم زندگی خواهیم کرد. هر روز کنار هم هستیم، گاهی اوقات بیشتر از خانواده‌هایمان کنار هم هستیم و اگر رابطه عالی با هم نداشته باشیم، سخت می‌شود که فضای عالی در تیم داشته باشیم.»


Page Generated in 0.0050 sec