printlogo


کد خبر: 251037تاریخ: 1401/5/3 00:00
ملوان نیاز به توجه بیشتری دارد
مازیار بازیکنی می‌سازد مثل خودش و پژمان


جعفر برزگر
روزنامه‌نگار
این روزها حال و هوای شهر انزلی نسبت به 7-6 سال گذشته‌اش برای اهالی فوتبال که شاید باید بگوییم همه مردم شهر بسیار متفاوت است. تیم محبوب آنها به لیگ برتر بازگشته و برای شروع لیگ و حضور در ورزشگاه پیر شهرشان لحظه‌شماری می‌کنند.
 
خریدهای قابل دفاع
مازیار زارع و پژمان نوری که حالا دین‌شان را به ملوان تا حدودی ادا کرده‌اند همه دغدغه‌شان جذب بازیکنانی است که در پایان فصل موفق به حفظ سهمیه تیم‌شان در لیگ برتر باشند. آنها امروز جایگاه بسیار ویژه‌تری را میان هواداران ملوان دارند.
اما این روزها که فصل نقل و انتقالات را پشت سر می‌گذاریم یکی از حساس‌ترین دوران برای تمام تیم‌ها است. درواقع تیمی که می‌خواهد موفق شود باید در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. البته رقابت با تیم‌های متمول در این بازار نقل و انتقالات برای ملوان بسیار سخت و شاید هم نشدنی است. آنها مثل بیشتر سال‌های گذشته روی بازیکنان سرباز هم حساب می‌کنند تا در کنار تقویت نقاط ضعف‌شان به لحاظ مالی هم برای‌شان به صرفه باشد.
تا اینجا هم بد کار نکرده‌اند. ایمان صادقی دروازه‌بان باتجربه‌ای که سابقه پوشیدن پیراهن ملوان را هم دارد از فجرسپاسی به خدمت گرفته‌اند.
اکبر ایمانی و محمد قادری از تراکتور، مسعود زائر کاظمین یکی از خوب‌های شهرخودرو، مجید عیدی از نفت مسجدسلیمان، محمود مطلق‌زاده از صنعت نفت و مهدی خلج از شهرداری همدان نفراتی بودند که به این تیم اضافه شدند.
البته محمدحسین مرادمند مدافع سابق استقلال که برای این تیم در لیگ یک بازی نکرد پس از برطرف شدن مشکل سربازی‌اش به جمع آبی‌های پایتخت برگشت.
سیاوش یزدانی هم قصد جدایی دارد اما بعید به نظر می‌رسد مقصد او استقلال باشد. عظیم گوگ هم جدا شد اما فسخ قرارداد با حمید کاظمی (بهترین گلزن تیم در دو فصل اخیر) تا حدودی غیرمنتظره بود.
 
مازیار پرس‌کار می‌خواهد
سرمربی ملوان که خودش یکی از بهترین هافبک دفاعی‌های فوتبال کشورمان بوده، حالا در عرصه مربیگری هم روی این پست و در اختیار داشتن بازیکنانی با خصوصیات بازی خودش وسواس زیادی دارد. او بازیکنانی دونده مثل مازیار، تخریبی و پرس‌کننده مثل خودش را می‌خواهد. شاید به همین دلیل هم در اکثر جلسات تمرینی‌اش زمان قابل توجهی را به مرور این تاکتیک اختصاص می‌دهد.
او خیلی خوب می‌داند که در لیگ بیست و دوم چه بازی‌های سختی را پیش رو دارد؛ تیم‌هایی که با هزینه‌های هنگفت بازیکنان داخلی و خارجی مطرحی را به خدمت گرفته‌اند. اما گذشته ملوان نشان داده که هر زمان آنها از نظر بدنی در شرایط خوب تیمی قرار داشتند کار را برای هر حریفی در انزلی سخت کرده‌اند.
تمرینات این تیم همچون سال‌های گذشته در زمین حسن‌رود آغاز شده و تا قبل از شروع فصل بازی‌های تدارکاتی هم با تیم‌های لیگ یکی و لیگ برتری برگزار خواهند کرد؛ از شمس آذر قزوین گرفته تا پرسپولیس.
 
نیاز به حمایت
اما در کنار تمام این شور و هیجانی که در شهر ایجاد شده و حمایت‌های همیشگی هواداران، ملوان نیاز به حمایت مادی از سوی مسئولان استانی دارد. آنها که در شب صعود مدام عکس‌های یادگاری می‌گرفتند الان زمان حضورشان کنار تیم و تزریق پول برای خرید بازیکنان مد نظر مازیار است. اگر این اتفاق همین امروز هم بیفتد شاید کمی دیر شده باشد اما باز هم مفید فایده خواهد بود.
این تیم که جشن صعود باشکوه و منظمی را در انزلی برگزار کرده بود به هیچ وجه نمی‌خواهد روزهای پرالتهاب را در لیگ بیست و دوم تجربه کند.
غفور جهانی پیشکسوت ملوان یکی دو هفته پیش این خواسته را از مسئولان داشت: «در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای ملوان جذب اسپانسر است. ما اگر سال گذشته ۳۰ یا ۴۰ میلیارد هزینه کردیم امسال حداقل باید دو برابر آن را هزینه کنیم. در این بازار فعلی هم وقتی با بازیکنان خوب صحبت می‌کنیم باید مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت به آنها بدهیم. مسئولان استان باید آستین‌ها را بالا بزنند و به تیم کمک کنند چون الان ملوان تنها نماینده استان گیلان در لیگ برتر است. اما متأسفانه خیلی‌ها فقط زمان عکس گرفتن با تیم پیدایشان می‌شود. ما اگر همین روند را در پیش بگیریم بعید نیست خیلی زود دوباره به لیگ یک برگردیم. به هر حال مردم این شهر انتظار دارند و نمی‌خواهند تیمشان که پس از سال‌ها به لیگ برتر برگشته، دوباره سقوط کند. البته شنیدم آقای دنیامالی پیگیر این موضوع هستند، اما انتظار دارم خیلی زود همه مسئولان دست به کار شوند، چون همان روزی که تیم قهرمان شد به بچه‌ها گفتم از الان به فکر لیگ برتر باشید چرا که فردا دیر است.»
ملوان بدون شک اگر از سوی تیم بیرونی بخوبی پشتیبانی شود با حمایت هوادارانش و درایت کادرفنی و بازیکنان می‌تواند روزهای خوبی را در لیگ تجربه کند.

 


Page Generated in 0.0047 sec