printlogo


کد خبر: 251013تاریخ: 1401/5/3 00:00
تنها 11 دقیقه زمان مقابل دشمن قدیمی
شروع رعدآسای هالند در سیتی

دوران حضور ارلینگ هالند در منچسترسیتی نمی‌توانست بهتر از این آغاز شود. مهاجم نروژی که تابستان امسال از بوروسیا دورتموند به شاگردان پپ گواردیولا پیوست، در اولین بازی‌اش برای منچسترسیتی گل زد آن هم مقابل یک رقیب قدرتمند مثل بایرن مونیخ. البته او در روزهای حضورش در بوندس‌لیگا، نشان داد که می‌داند چطور باید دروازه باواریایی‌ها را باز کرد و دقیقاً همان کار را هم در اولین بازی‌اش برای سیتی انجام داد. هالند تنها 11 دقیقه زمان نیاز داشت تا در اولین بازی‌اش برای قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس پای خود را به گلزنی باز کند. شروع در سیتی به همان اندازه جذاب بود که رعد و برق‌های تماشایی که مسابقه تیمش برابر بایرن مونیخ در ورزشگاه لامبیو گرین بی‌ویسکانسن را برای نزدیک به یک ساعت به تعویق انداخت.
حرکتی که به گلزنی هالند ختم شد، با خلاقیت به خرج دادن کوین دی‌بروینه و فضاسازی او برای جک گریلیش در جناح چپ آغاز شد. پاس عرض ستاره سابق استون‌ویلا داشت مسیر رسیدن به دست‌های مانوئل نویر، سنگربان بایرن مونیخ را طی می‌کرد که هالند از گرد راه رسید و توپ را به تور دروازه باواریایی‌ها رساند. او قبلاً هم به بایرن‌مونیخ گل زده است، در واقع 6 بار در 7 بازی‌اش برابر این تیم با پیراهن دورتموند که البته تیمش تمام آن 7 بازی را هم باخت. این بار اما گل او منجر به پیروزی تیمش برابر غول مونیخی شد.
در دقیقه 30 بازی هالند تصور کرد دبل کرده است اما بالا رفتن پرچم آفساید کمک داور، مانع از ادامه شادی او در حضور بیش از 78 هزار نفری شد که برای تماشای بازی به ورزشگاه آمده بودند.
سوای شروع خوب هالند، این بازی یک نکته رضایت‌بخش دیگر هم برای پپ گواردیولا و تیمش داشت؛ اینکه برناردو سیلوا هنوز در این تیم بازی می‌کند. هافبک بازیساز پرتغالی در پایان بازی قبلی تیمش مقابل کلاب امه‌ریکا وقتی از او درباره آینده‌اش و شایعات مربوط به رفتنش به بارسلونا سؤال پرسیده شد حاضر نشد بابت ماندن در سیتی تعهد بدهد اما گواردیولا و طرفداران سیتی می‌توانند خوشحال باشند چون راه رفتن او به بارسلونا آنقدرها هم هموار نیست و این جابه‌جایی برای تیم کاتالان 80 میلیون پوند آب خواهد خورد.
 
اولین برد بعد از هفت باخت
هالند تا پیش از این مقابل بایرن مونیخ برنده نشده بود و به همین دلیل بابت گلزنی و برد تیمش مقابل باواریایی ها خوشحالی مضاعف داشت. مهاجم نروژی منچسترسیتی معتقد بود که مصاف با بایرن مونیخ آزمون خوبی برای این تیم پیش از مصاف با لیورپول در جام خیریه انگلیس بوده است. هالند بعد از بازی در حالی که بسیار خوشحال بود و به ابراز احساسات هواداران پاسخ می‌داد در مورد گلزنی خود نیز صحبت کرد و گفت: «این اولین بار است که طعم پیروزی مقابل بایرن مونیخ را می‌چشم و این اتفاق پس از هفت شکست متوالی مقابل آنها برایم افتاد. تیم بازی باکیفیتی از خود به نمایش گذاشت و این آزمون واقعاً خوبی برای ما پیش از بازی با لیورپول در جام خیریه بود.» او همچنین درباره جک گریلیش هم‌تیمی انگلیسی‌اش که پاس گل او را داد حرف زد: «گریلیش بازیکن خوبی است. هم من و هم او باید بهتر شویم اما در مجموع ارتباط خوبی بین ما در زمین برقرار بود. انرژی جک را دوست دارم و بازی کنار او سرگرم‌کننده خواهد بود. پس از 6 هفته بازی نکردن، این بازی واقعاً خوبی بود، بنابراین حس خوبی از بازی کردن داشتم.»
 

Page Generated in 0.0053 sec