printlogo


کد خبر: 251008تاریخ: 1401/5/3 00:00
برد روحیه بخش بارسلونا در ال‌کلاسیکو پیش‌فصل
شماره 10 را به رافینیا بدهید!

بارسلونا توانست در دیداری دوستانه، رئال مادرید را در تور قهرمانان فوتبال در لاس‌وگاس با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. رافینیا، بال جدید بارسا که از لیدز یونایتد آمده، تنها گل بازی را در دقیقه 27 زد. بارسلونا شایسته برد بود و ضربات بسیار بیشتری نسبت به حریف به سمت دروازه مادرید زد.
بارسا از همان ابتدا تیم برتر میدان بود و با پرس از بالا، به دفاع رئال فشار می‌آورد. آنها تلاش می‌کردند از سمت لوکاس واسکس هجوم ببرند. آنسو فاتی بارها تلاش کرد از سمت چپ حمله کند و رافینیا هم در سمت راست همین گونه بود. بارسلونا در همان دقیقه 10 اولین ضربه داخل چهارچوب خود را زد و ضربه روبرت لواندوفسکی را تیبو کورتوا مهار کرد.
فشار بسیار بازیکنان بارسلونا در نهایت ثمربخش شد و ادر میلیتائو که تحت پرس شدید بود، تلاش کرد با پای چپ و غیرتخصصی‌اش یک پاس ساده بدهد. اما توپ به رافینیا رسید و این بازیکن برزیلی با ضربه‌ای عالی با پای چپ، دروازه کورتوا را گشود.
رئال در واکنش تلاش کرد بیشتر حمله کند، اما به‌دلیل فشار شدید بارسلونا همچنان به ضدحملات متکی بود. فدریکو والورده در یک صحنه توپ را به تیر دروازه بارسا زد اما بارسلونا توانست مقاومت خوبی داشته باشد. در نیمه دوم، دو تیم تعویض‌های پرشماری داشتند. بارسلونا امثال ممفیس دیپای، فرنکی دی‌یونگ، فرانک کسیه و عثمان دمبله را به میدان فرستاد. رئال مادرید هم از لوکا مودریچ، تونی کروس و مارکو آسنسیو استفاده کرد. فاتح لیگ قهرمانان 2022 بسیار بهتر بود و با حضور هافبک‌هایش کنترل توپ را بیشتر در دست گرفت.
با این حال، فرصت‌های بارسلونا بسیار بهتر بود. دی‌یونگ هم سوار بر توپ بود و در جریان بازی نقش خوبی داشت. دمبله در دقایق پایانی یک فرصت خوب داشت که نتوانست آن را گل کند.
این بازی با این که در پیش‌فصل بود، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. رئال حتی یک ضربه داخل چهارچوب هم نداشت. کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی درباره این بازی نوشتند. یکی در توئیتر نوشت: «ضربه رافینیا مثل مسی بود. من این پسر سامبا را دوست دارم.» یک سایت هم این را نوشت: «رافینیا در بارسلونا: 2 بازی، 2 گل، 2 پاس گل. او دارد حرف خود را می‌زند.» یک کاربر در توئیتی به موضوع علاقه چلسی به او اشاره کرد: «چه گل زیبایی زد رافینیا. طرفداران چلسی حتماً اعصابشان به هم ریخته.» یک کاربر دیگر نوشت: «من روزهای پپ گواردیولا را در بارسلونا می‌بینم. حس می‌کنم ژاوی دارد تیم خوبی می‌سازد.» یک کاربر به این اشاره کرد که بارسلونا بسیار پیشرفت کرده: «تازه پیش‌فصل است، اما این تیم بارسلونا به مراتب بهتر از سال گذشته است. رافینیا اعتماد به نفس بالایی دارد، لواندوفسکی هم گل خواهد زد. خط میانی هم جذاب است. ژاوی تیم خوبی ساخته.»
تمجیدها از رافینیا به اینجا ختم نشد و یک نفر نوشت: «این حس را دارم که رافینیا در چند سال آینده توپ طلا را می‌گیرد. شاید پیش از تولد 28سالگی‌اش.» یکی دیگر هم او را جانشین مسی دانست: «همین حالا پیراهن شماره 10 را به رافینیا بدهید. این پسر جانشین مسی است.» یک طرفدار هم از امیدواری‌هایش گفت: «بارسلونا فصل آینده عجب تیمی خواهد بود. ما برای سه‌گانه می‌آییم.» سایت 433 هم تصویری از درگیری دو تیم منتشر کرد: «ال‌کلاسیکو هرگز یک دیدار صرفاً دوستانه نخواهد بود.»
یک طرفدار بارسلونا هم نوشت: «ذهنیت رئال مادرید مقابل هر تیم دیگری جواب می‌دهد، اما وقتی آنها با بارسلونا بازی دارند، می‌دانند که به زانو درمی‌آیند و تسلیم می‌شوند.» یک نفر هم به پست دی‌یونگ اشاره کرد: «خیلی باحال بود. گزارشگر گفت که دی‌یونگ در پست مدافع میانی بازی می‌کند. من هم بودم حاضر بودم در هر جایی بازی کنم اما به منچستر یونایتد نروم!»

Page Generated in 0.0036 sec