printlogo


کد خبر: 250582تاریخ: 1401/4/28 00:00
پرسپولیس از پول بورس برای هزینه‌های جاری استفاده نمی‌کند
درویش گفته کار غیرقانونی نمی‌کنم

باشگاه هنوز نتوانسته مطالبات باقیمانده بازیکنان و مربیان از فصل گذشته را تسویه کند، پیش پرداخت برخی بازیکنان جدید به آنها داده نشده، بحث جذب مهاجم خارجی و پرداخت پول به او در میان است و اردوی خارجی هم پول کلانی می‌خواهد. به علاوه اینها هزینه‌های جاری باشگاه هم هست و اینها نیاز به بودجه مناسبی دارد که در اختیار پرسپولیس هست اما نیست!

وقتی پول فرابورس به باشگاه آمد و باشگاه اجازه برداشت از آن را پیدا کرد، همه گفتند پرسپولیس هم مشکلات جاری‌اش را با این پول حل می‌کند و هم در نقل و انتقالات حضوری پرقدرت خواهد داشت اما اینگونه نشد. بیشتر از سه هفته است که نقل و انتقالات متوقف شده، بازیکنان به خاطر پرداخت نشدن مطالبات‌شان شاکی‌اند و خبری از اردوی خارجی و بازیکن خارجی هم نیست.
هفته قبل یحیی گل‌محمدی صراحتاً این پرسش را از درویش مدیریت باشگاهش مطرح کرد که چطور باشگاه استقلال دیگر باشگاهی که بخشی از سهامش در فرابورس فروخته شده و مبلغی نصیبش شده می‌تواند از این پول برداشت کند اما پرسپولیس نه. در طول این چند روز منتظر بودیم که درویش یا یکی از مسئولان باشگاه در این باره شفاف‌سازی کند که این اتفاق رخ نداد. با اینکه یحیی گفت نمی‌خواسته کار استقلال را زیر سؤال ببرد اما بخش دوم حرف‌های او نشان می‌دهد این سؤال همچنان در ذهن او وجود دارد که چرا پرسپولیس نمی‌تواند از پول بورس برداشت کند.
در این باره یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس که نمی‌خواست نامی از او برده شود، گفت: «ما هم اجازه داریم از پول بورس برداشت کنیم و این پول همان موقع برای ما آزاد شد اما کار غیر قانونی انجام نمی‌دهیم. برای برداشت این پول باید یکسری تشریفات قانونی رعایت شود اما آقای درویش می‌گوید من کار غیرقانونی نمی‌کنم.»
این مسئول ادامه می‌دهد: «طبق قانون ما باید این پول را برای پرداخت بدهی‌های قبلی‌مان استفاده و برداشت کنیم. یکی از مشکلات بزرگی که باعث شد باشگاه پرسپولیس فصل قبل نتواند مجوز حرفه‌ای ورود به لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند، همین مشکل بدهی‌های قدیمی بود. به همین خاطر ما در حال پرداخت بدهی‌های قبلی هستیم و از این منبع باید بدهی‌ها را پرداخت کنیم. از همین پول بود که موفق شدیم بدهی استوکس و باشگاه کورتریک را پرداخت کنیم.»
این مقام مسئول در باشگاه گفت: «ما نمی‌توانیم برای هزینه‌های جاری و حتی پرداخت مطالبات فصل قبل اعضای تیم از این پول برداشت کنیم. برای اردوی خارجی هم نمی‌شود از این پول برداشت کرد و باید اسپانسر گرفته شود.کلاً برای امور جاری باشگاه حق نداریم از این پول برداشت کنیم و این بودجه فقط برای پرداخت بدهی‌های گذشته باشگاه است که ما یکی یکی در حال تسویه آنها هستیم.»
با این شرایط پرسپولیس باید همچنان دنبال منابع دیگری غیر از پول بورس باشد و یحیی هم نباید به این پول به‌عنوان حلال مشکلات نگاه کند اما برای گل‌محمدی و بازیکنان شاید این مسأله اهمیت نداشته باشد که درویش روی اصولش ایستاده و می‌خواهد کار درست را انجام دهد. آنها و هواداران بازیکن جدید می‌خواهند، تسویه حساب فصل قبل و اردوی خارجی را طلب دارند و دنبال آرامش ذهنی می‌گردند و دنبال این هستند که مدیر باشگاه‌شان راهی میانبر برای رسیدن به پول پیدا کند که فعلاً چنین اتفاقی نیفتاده است.
 
 


Page Generated in 0.0051 sec