printlogo


کد خبر: 250578تاریخ: 1401/4/28 00:00
لوا- بارسا سریع‌تر از دیاز- پرسپولیس!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
این آفت کل جامعه ماست. هیچ کس دنبال تولید و خلق کردن چیزی نیست. همه حاضری‌خور شده‌اند و می‌خواهند با واسطه‌گری و دلالی پول کلان در بیاورند. هیچ‌کس دنبال کار یدی یا تولید فکر نمی‌رود و همه فقط می‌خواهند از زبان‌شان کار بکشند. هر کس این را بلد باشد نانش توی روغن است و حتماً خانواده‌اش راضی‌اند اما کسی که اهل کار درست است و دل بسته به تولید و کاری که باری از دوش جامعه و کشور برمی‌دارد، از سوی خانواده‌اش متهم به کم کاری یا ضعف در مدیریت خانه و خانواده می‌شود!
متأسفیم که بگوییم فوتبال ایران به لحاظ گردش مالی بالا و البته خروجی پایین پر شده از این افراد سودجو که از زبان‌شان پول خوبی در می‌آورند. خرج آنها مذاکره، مذاکره و مذاکره است. آنها تلفن به دست پیگیرند و حتی بعضاً به این فکر نمی‌کنند که به لحاظ اخلاقی کارشان غلط است یا درست. آنها دنبال پول و سود بیشتر هستند و همه کار می‌کنند تا به هدف‌شان برسند.
وقتی ماجرای مذاکرات پرسپولیس با کاسیانو دیاز پیش آمد خیلی‌ها فکر می‌کردند این انتقال نهایتاً یکی دو هفته زمان خواهد برد. این زمان بردن هم از این جهت در نظر گرفته می‌شد چون بازیکن مورد نظر یحیی تحت قرارداد باشگاهش در پرتغال است و بیشتر از رضایت خودش، جلب رضایت باشگاه و پروسه انتقال پول رضایتنامه زمانبر بود. توافق اولیه صورت گرفت و حتی در مورد رقم رضایتنامه و عدد درخواستی خود کاسیانو هم توافق‌هایی صورت گرفت اما به یکباره همه چیز پیچ خورد چرا که عده‌ای از همان افراد سودجو و شیفته کسب درآمدهای دلاری پای بازیکن برزیلی نشستند و گوشش را پر کردند که فلان عدد را بگو و بهمان خواسته را مطرح کن! اینطوری شد که ماجرای جذب کاسیانو توسط پرسپولیس به یک داستان خسته کننده فرسایشی تبدیل شد که حالا هواداران را خسته و عصبی کرده است.
آن سوی دنیا بارسا از مدت‌ها قبل برای گرفتن یک شماره 9 همه چیز تمام که جای خالی سوارز را پر کند و البته یک سر و گردن بالاتر از اوبامیانگ باشد برنامه‌ریزی کرده بود اما هیچ کس نفهمید پروسه جذب روبرت لواندوفسکی از سوی این باشگاه چقدر طول کشید. دو روز قبل حضور لوا در بارسا نهایی شد و شاید اگر اخبار مربوط به شروع مذاکرات بارسا با بایرن را رصد کرده باشید به یک ماه نرسید اما اینجا پرسپولیس طی 40 روز گذشته دنبال یک مهاجم 500 هزار دلاری افتاده و هنوز نتوانسته جذبش کند.
نمی‌دانیم دلال‌های اینجا پول پرست‌ترند، مدیران باشگاه‌های ما کار خودشان را خوب بلد نیستند یا موضوع دیگری در میان است اما شاید بهتر باشد پرسپولیس قید جذب کاسیانو را زده و این انرژی و زمانی که صرف به خدمت در آوردن او کرده را بگذارد پای ضررهایی که مدام می‌دهد. شاید برای مقابله با دلال‌ها بهترین راه این باشد که به هیچ وجه سراغ خواسته‌های آنها نرفت و دنبال گزینه دیگر بود چرا که کاسیانو تنها مهاجمی نیست که می‌تواند پرسپولیس را خوشبخت کند و این همه امتیاز و خواسته برای مهاجمی که در مورد کیفیتش و اینکه در فوتبال ایران جواب بدهد یا نه، تردید داریم غیر منطقی به نظر می‌رسد و پذیرفتن تمام آنها بی‌احترامی به پرسپولیس و هوادارانش خواهد بود.


Page Generated in 0.0062 sec