printlogo


کد خبر: 250569تاریخ: 1401/4/28 00:00
حالا که رامین رضاییان هم سپاهانی شده است
چالش‌های تازه طلایی‌های اصفهان

وصال روحانی
روزنامه نگار
پیوستن رامین رضاییان به سپاهان، امیدهای این تیم اصفهانی را برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور افزایش بخشیده است. رضاییان البته در 34 سالگی هیچ نشانی از آن بازیکن درخشان و کارگشای 10 سال پیش که از راه‌آهن آمد و در پرسپولیس ستاره شد، ندارد و در نیم فصل دوم مسابقات سال پیش که بعد از پنج سال دوری از جمع قرمزها به پرسپولیس پیوست، آنقدر بد کار کرد که سرخ‌ها در پایان فصل هیچ اشتیاقی برای حفظ او نشان ندادند.
رضاییان نه تنها انتظارات فنی را برآورده نکرد، بلکه در اظهاراتی خلاف واقع، مدعی شد که مجانی برای قرمزها بازی کرده و از این طریق منت بزرگی را بر سر آنها گذاشت غافل از اینکه مدیرعامل باشگاه فردای همان روز دست او را رو می‌کند و خبر از پرداخت مبلغی 7 میلیارد تومانی به او از سوی باشگاه آن هم حداکثر برای انجام 12 بازی خواهد داد.
به واقع یحیی گل‌محمدی از تضادها و صحبت‌های خلاف واقع و سایر مسائل نه چندان درست رضاییان چنان ناامید شد که از همان روزهای پایانی فصل مصمم شد رضاییان را رد کند و به دومین مقطع حضور وی در جمع قرمزها پس از گذشت فقط 5 ماه پایان بخشد.
 
کینه‌ای که در دل‌ها ماند
عده‌ای معتقدند رویکرد طلایی‌های اصفهان به این پیستون راست نامدار که طی پنج سال گذشته در سه تیم باشگاهی قطر و در لیگ بلژیک هم به میدان آمد، نوعی تلافی کوچ پر سر و صدای سه بازیکن سپاهان به پرسپولیس در 50 روز گذشته بوده است. این سه بازیکن دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی و سروش رفیعی هستند و بدیهی است که از همان بدو انتقال‌شان به جمع قرمزهای تهرانی، سپاهان کینه این مسأله را به دل گرفته و در پی جبران آن بوده باشد.
 
آن سه نفر کجا، رضاییان کجا؟
با این حال آمادگی و میزان کارایی بالای سه بازیکن مورد بحث و کیفیت نازل کار رضاییان در حال حاضر به گونه‌ای است که به هیچ رو نمی‌توان آمدن این بال راست کمرنگ شده را جبرانی حتی کوچک بر پرسپولیسی شدن سه بازیکن سپاهان تلقی کرد و به واقع آن سه بازیکن کجا و رضاییان کجا.
با این حال چون سپاهان از قبل هم انبوهی از بازیکنان خوب را در اختیار داشته، بر این باور است که نه رفتن سه بازیکنش به پرسپولیس و نه انتقال چندی پیش مهاجم معروفش سجاد شهباززاده (آقای گل لیگ بیستم) به استقلال، قدرتش را زائل نمی‌کند و این تیم قادر است دوباره به سوی قهرمانی خیز بردارد و از مدعیان لیگ بیست و دوم هم باشد.
 
آنچه مورایس نمی‌داند
شاید امیدواری‌های سپاهان مثلاً حول این محور باشد که رضاییان بتواند مثل گذشته سانترهای مؤثری را از سمت راست صورت بدهد و مهاجمی مثل شهریار مغانلو از آنها گل‌های لازم را برای طلایی‌های اصفهان بسازد. برای ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی جدید سپاهان همه این موارد تجربیات تازه‌ای است و او هیچ یک از نفراتی را که وصف‌شان را آوردیم، نمی‌شناسد و از روابطی که گفتیم، مطلع نیست.
با این وجود هر چه در ارتباط با انتقال رضاییان به سپاهان روی بدهد، در درجه اول شامل مورایس می‌شود و اوست که باید تیم را جمع کند.
وی نمی‌داند که رضاییان در گذشته چه بازیکن بهتری بوده و چه نزول شگرفی داشته ولی با هر دیدگاهی محکوم به استفاده از وی است. مسأله‌ای که طلایی‌ها را در فصل تازه‌ای که از 20 روز دیگر شروع می‌شود، وارد چالش‌های تازه و اضافه‌ای خواهد کرد.

ZOOM

کنایه سنگین سپاهان به هواداران پرسپولیس؛ حالا رامین در کنار ماست
جذب رامین رضاییان از آن دسته خرید‌های سپاهان بود که حسابی هواداران این تیم را که کری سفت و سختی با پرسپولیسی‌ها دارند، خوشحال کرد و حالا آنها اگرچه سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر را در تهران و اردوی پرسپولیس می‌بینند، ولی از اینکه مدیران باشگاه‌شان توانسته‎‌اند یکی از تعصبی‌ترین بازیکنان چند سال اخیر جبهه سرخ را به خدمت بگیرند، احساس رضایت دارند. در همین راستا یکشنبه‌شب گذشته محمدرضا ساکت واکنش متفاوتی به این خرید داشت و حالا صفحه رسمی اینستاگرام باشگاه نیز با استفاده از جمله «حالا رامین در کنار ماست» به نوعی به پرسپولیس و هوادارانش کنایه زده است. البته که رامین رضاییان در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت، ولی به‌دلیل حواشی‎‌ای که جدایی این بازیکن به همراه داشت، مدافع راست تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ از انگیزه بالایی برای درخشش در ترکیب سپاهان برخوردار است و در این بین کنایه‌های سردار آزمون نیز او را برای اثبات دوباره توانایی‌هایش جری‌تر هم کرده است.


 


Page Generated in 0.0050 sec