printlogo


کد خبر: 250563تاریخ: 1401/4/28 00:00
هوای نایب قهرمان آسیا را داشته باشید
هواداران ذوب‌آهن در انتظار تیمی متفاوت

اکبر منتشلو
روزنامه نگار
فوتبال اصفهان چند سالی است که روزهای سختی را سپری می‌کند. سپاهان که معمولاً مدعی قهرمانی لیگ برتر بوده، طی سال‌های اخیر نه تنها نتوانسته انتظارات هوادارانش را برآورده کند، بلکه با وجود تغییر و تحولات مداوم روی نیمکت و حتی بهره‌گیری از پیشکسوتان این تیم هم نتوانسته به صدر جدول برسد. هر چند اوضاع سپاهان را در سال‌هایی که تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال در اوج بودند، نمی‌توان خیلی بد توصیف کرد اما به هر حال انتظارات هواداران سپاهان بیش از نتایجی بود که سپاهان در این سال‌ها کسب کرده است. اما اوضاع دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن خیلی بدتر از سپاهان در سال‌های گذشته بوده است. این تیم که در کارنامه خود نایب‌قهرمانی آسیا و... را دارد، در سال‌های گذشته بارها تا پای سقوط پیش رفت و اوضاع چندان خوبی نداشت. اما ذوب‌آهن در فصل بیست و یکم نسبتاً شرایطی بهتری پیدا کرد. این تیم با هدایت مهدی تارتار نه تنها بعد از سال‌ها، جزو نامزدهای سقوط نبود، بلکه توانست با عملکردی نسبتاً خوب جایگاه هفتمی را از آن خود کند. با وجود این به نظر می‌رسد همچنان انتظارات از ذوب‌آهن بالا است و هواداران و پیشکسوتان این تیم هنوز ذوب‌آهن را در حد سال‌های اوج این تیم نمی‌بینند.
رسول کربکندی در این باره می‌گوید: «با توجه به اینکه مهدی تارتار تیم ذوب‌آهن را شخصاً بسته بود انتظار بیشتری از این مربی می‌رفت، نه اینکه تیم ذوب‌آهن در رده هفتم جدول قرار داشته باشد. البته تیم ذوب‌آهن در مقایسه با سال‌های گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرد، اما از پس تیم‌های پایین‌تر که خطر سقوط را احساس می‌کردند برنیامد. اگر تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان دچار نوسانات نمی‌شد می‌توانست حتی به رتبه سومی هم دست پیدا کند، اما در هر صورت نباید بازیکنانی که آبدیده شده‌اند را برای فصل آینده از دست بدهیم، چراکه این بازیکنان در تیم جا افتاده‌ و رشد کرده‌اند.»
ذوب‌آهن تا اینجای نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم خیلی موفق عمل نکرده است. این تیم بازیکنانی مثل امیر شبانی، حسین ابراهیمی، حسین شنانی، رضا خالقی‌فر، عارف رستمی، علی خدادادی، محمد خدابندلو، میلاد کر و سجاد دانایی را از دست داده است و در مقابل بازیکنانی مثل آرمان اکوان، امیرحسین جدی، محمدابراهیم رضازاده، احسان پنشنبه، شهرام سالاری و احتمالاً کریم اسلامی را به خدمت گرفته است که نمی‌توان تا اینجا ذوب‌آهن را موفق در نقل و انتقالات دانست. مهدی تارتار در این باره می‌گوید: «باید مدیران باشگاه ذوب‌آهن را تحسین کرد چون مربی تیم را خیلی زود ابقا کردند و توانستیم بازیکنان مدنظر را جذب کنیم. شاکله اصلی تیم را حفظ و چند بازیکن باکیفیت جذب کردیم که بسیار می‌توانند به ما کمک کنند. البته وضعیت عجیب قیمت بازیکنان باعث شد تیم ما گزینه ششم آنها باشد. زورمان نمی‌رسید و جذب تیم‌های مدعی شدند. سعی کردیم با بودجه‌مان بازیکنان خوبی جذب کنیم. از بازیکنان ذوب‌آهن انتظار زیاد است و نیم نگاهی به بالای لیگ داریم اما از هواداران خواهش دارم ما را حمایت کنند و انتظارشان از ما بجا باشد. بودجه ما با تیم‌های مدعی یکی نیست اما می‌توانیم حریف سختی برای مدعیان باشیم. معمولاً سال دوم و سوم کار راحت‌تری داریم. نیم‌فصل اول سال گذشته خوب نبودیم اما امسال بهتر خواهیم بود و از ابتدای فصل باید امتیازات لازم را به دست آوریم.»
این اتفاقات در فصل نقل و انتقالات در حالی برای ذوب‌آهن رخ می‌دهد که انتظارات هواداران این تیم خیلی بیشتر از آن است. هواداران ذوب‌آهن همچنان نگاه نایب‌قهرمانی آسیا را به تیمشان دارند و به‌دنبال روزهای خوب ذوب‌آهن هستند. آنها امسال در انتظار تیم متفاوتی هستند تا بتواند انتظارات آنها را برآورده کند و به نظر می‌رسد بهانه‌هایی مثل گران بودن بازیکنان و... برای هواداران ذوب‌آهن قابل قبول نخواهد بود. مخصوصاً اینکه لیگ بیست و دوم برای آنها، لیگ آزمون و خطا نخواهد بود و حضور ذوب‌آهن در این فصل از رقابت‌ها با بازیکنانی که هنوز امتحان پس نداده‌اند سخت خواهد بود. به طور حتم ذوب‌آهن نیازمند جذب بازیکنان خوب و امتحان پس داده است تا بتواند انتظارات را برآورد کند. اما انگار اوضاع طور دیگری رقم می‌خورد و همچنان مهدی تارتار و تیمش قرار است به بازیکنانی اعتماد کنند که حتی خود تارتار هم به موفقیت آنها اطمینانی ندارد. سرمربی ذوب‌آهن درباره برخی خریدهای این تیم می‌گوید: «فضاها فرق می‌کند. برخی از بازیکنان موفق لیگ یک نمی‌توانند در لیگ برتر موفق باشند و یادم هست فرشید پاداش را هم از لیگ یک به لیگ برتر آوردم اما موفق نبود. برای عارف رستمی هم آرزوی موفقیت دارم و هر بازیکنی باید تلاش کند در فضای جدید خوب عمل کند. ما دوست داریم به بازیکنان جوان بها دهیم و امیدوارم بتوانند موفق شوند.»
به نظر می‌رسد با این تردیدهای تارتار، ذوب‌آهن در لیگ بیست و دوم روزهای سختی را پیش رو داشته باشد و این در حالی است که فضای فوتبال اصفهان دیگر ظرفیت روزهای بد را ندارد و بخصوص هواداران ذوب‌آهن انتظار بازگشت تیمشان به روزهای اوج را دارند.

 


Page Generated in 0.0057 sec