printlogo


کد خبر: 250557تاریخ: 1401/4/28 00:00
آخرین تصمیم‌های کمیته انتخابات

بهناز میرمطهریان
bmirmotaharian@yahoo.com
همان روز یکشنبه که جلسه سرنوشت‌ساز اعضای هیأت رئیسه و کمیته فنی در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، جلسه مهم دیگری در کمیته انتخابات هم سرنوشت تعدادی از کاندیداها را برای حضور در انتخابات 8 شهریورماه مورد ارزیابی قرار داد.
در این جلسه، به خاطر فشار مجمع و فشارهایی که درباره ابهام درباره دو تن از اعضای کمیته بدوی انتخابات شنیده می‌شد، قرار بر حذف این دو نفر شده است. یکی از این دو نفر همان مهدی گردانی است که ایران ورزشی به طور مفصل درباره دلایل عدم صلاحیتش برای حضور در کمیته انتخابات نوشته بود. عضو دیگر که صحبت از حذف او به میان آمده، علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی انتخابات است. دلیل حذف هم مغایرت‌هایی است که مشاغل و فعالیت‌های این دو نفر با حضور در کمیته انتخابات ایجاد می‌کند.
البته این دو نفر در جلسات حضور خواهند داشت اما حق رأی ندارند و حبیب‌الله حبیبی و تقی سیاری، به عنوان دو عضو علی‌البدل کمیته بدوی انتخابات در رأی‌گیری‌ها به جای این دو نفر حضور خواهند داشت.
همین موضوع هم منجر به نامه منصور قنبرزاده، عضو مجمع فدراسیون فوتبال خطاب به ماجدی شد که حذف آنها را خلاف اساسنامه و قوانین فیفا دانسته  و از ماجدی خواسته بود برای جلوگیری از شائبه دخالت در انتخابات و حتی ورود نهاد‌های بین‌المللی اقدام قاطعی نسبت به این موضوع انجام دهد.
جالب اما اینجاست که موضوع حذف این دو عضو کمیته انتخابات و نامه قنبرزاده، همزمان شده با بررسی موضوع شغل قنبرزاده در شرکت نفت! گویا کمیته انتخابات با توجه به حکمی که در شرکت نفت برای قنبرزاده صادر شده بود، به این نتیجه رسیده ‌است که او نمی‌تواند به عنوان نایب رئیس تاج در انتخابات شرکت کند و به همین دلیل موضوع عدم تأیید صلاحیت او در کمیته انتخابات مطرح شده است.
از طرفی رسیدگی به صلاحیت مهدی تاج از امروز (سه‌شنبه) در دستور کار قرار خواهد گرفت. درست است که با همه نقدهایی که به عملکرد مدیریتی تاج مطرح می‌شود، به دلیل دارا بودن گواهی عدم سوء پیشینه، کمیته بدوی انتخابات نمی‌تواند او را به خاطر پرونده ویلموتس رد صلاحیت کند اما گویا موضوع رد صلاحیت تاج به دلیل ممنوعیت ریاست یک شخص در سه دوره متوالی به طور جدی مطرح شده است و کمیته بدوی انتخابات قرار است درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند.

ZOOM

مهلت تکمیل مدارک را تمدید کنید
کمیته بدوی انتخابات هنوز با تمدید مهلت تکمیل مدارک کاندیداها موافقت نکرده است و بر همین اساس علیرضا اسدی، امیررضا واعظ آشتیانی و محمد آخوندی، نتوانسته‌اند 5 فرم تأییدیه خود از اعضای مجمع را تحویل دهند و تا این لحظه به دلیل نقص مدارک باید آنها را رد صلاحیت شده دانست. با این حال اما منصور قنبرزاده، عضو مجمع فدراسیون فوتبال طی درخواستی رسمی از میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال خواسته با تمدید یکروزه مهلت تکمیل مدارک برای
این کاندیداها
موافقت کند.

 


Page Generated in 0.0054 sec