printlogo


کد خبر: 250525تاریخ: 1401/4/28 00:00
ترکیب آزاد کاران برای قهرمانی جهان
یزدانی و رفقا به‌دنبال فتح جام

ایران ورزشی -  ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان با توجه به نتایج مسابقات تونس مشخص شد. به جز دو وزن 57 کیلوگرم و 79 کیلوگرم تکلیف 8 وزن دیگر تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شده بود.  این تیم در حالی برای قهرمانی جهان در صربستان انتخاب شده که سال گذشته در حضور روسیه کشتی ایران خوش درخشید و در نهایت هم بعد از روسیه و امریکا در رده سوم جهان قرار گرفت. حالا این تیم برای جهانی صربستان هم به‌دنبال رسیدن به قهرمانی جهان است و برای این کار مهم از یک شانس عالی برخوردار است که آن‌هم غیبت روسیه در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان است. یک رویای بزرگ حالا در دسترس است و حسن یزدانی به همراه هم‌تیمی‌هایش می‌توانند کشتی ایران را یک بار دیگر بعد از قهرمانی جهان در سال 2013 به سکوی نخست برسانند. بیشتر نفرات حاضر در ترکیب تیم ملی با حضور در انتخابی مشخص شدند اما در دو وزن هم با اعزام نفرات به تورنمنت‌های بین‌المللی انتخاب شدند. احمد محمد‌نژاد جوان به همراه علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم و محمد نخودی به همراه علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم به تورنمنت دارای رنکینگ اتحادیه جهانی در تونس رفتند تا ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای جهانی صربستان کامل شود اما دو اتفاق عجیب رخ داد؛ شکست جوان مقابل سرلک و البته پیروزی سوادکوهی مقابل نخودی که منجر به انتخابش نشد. سوادکوهی در مصاف رودررو با نخودی برنده شد اما در ادامه از دور مسابقات کنار رفت.
 
ظلم به جوان
در وزن 57 کیلوگرم تقریباً همانی شد که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد و علیرضا سرلک با برتری دو بر صفر مقابل احمد محمد‌نژاد جوان به دوبنده تیم ملی رسید. شاید الان سؤال مهم این باشد که چرا این کشتی‌گیر جوان که در جام تختی به یک ستاره تبدیل شد و همین علیرضا سرلک را با قدرت شکست داد در تونس مقابلش کم آورد؟ جوان، کشتی‌گیر کم سن و سال اهل خراسان رضوی است و در رده سنی جوانان و امیدها درخشیده بود اما برای رسیدن سر وزن قانونی به زحمت می‌افتد و بعضاً بالای 7 یا 8 کیلوگرم وزن کم می‌کند. 40 روز پیش این کشتی‌گیر جوان در جام تختی حضور پیدا کرده بود و وزن زیادی را کم کرده بود اما آنجا توانست با برتری مقابل سرلک به‌ عنوان قهرمانی برسد ولی طبق چرخه او باید به همراه سرلک که مدال قهرمانی جهان نروژ را داشت، به مسابقات دارای رنکینگ تونس هم اعزام می‌شد. مسابقاتی که سر وزن قانونی برگزار می‌شد و این یعنی وزن کم کردن دوباره جوان که حاصل این وزن کم کردن هم شد، یک شکست برای احمد محمدنژاد  بدون شک حتی اگر در تونس هم برنده می‌شد، برای جهانی صربستان شانس زیادی نداشت و حتماً بدنش تحلیل می‌رفت.

ZOOM

علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم، رضا اطری در وزن 61 کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، کامران قاسمپور در وزن 92 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در قهرمانی جهان را تشکیل می‌دهند.
 

 


Page Generated in 0.0043 sec