printlogo


کد خبر: 250523تاریخ: 1401/4/28 00:00
گزارش و خبر


یک رکورد دیگر از حسین وفایی


نماینده اسنوکر ایران در نخستین رقابت خود در انجمن «حرفه‌ای»ها موفق شد بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند. حسین وفایی نماینده شایسته اسنوکر در نخستین رقابت خود در فصل جدید انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان به میدان رفت و موفق شد حریف هنگ‌کنگی را با نتیجه ۵ بر یک شکست دهد تا جواز حضور در مسابقات مسترز اروپا را کسب کند.
از مهم‌ترین نکات این مسابقه ثبت بریک (امتیاز) ۱۴۷ حسین وفایی در یک رویداد رسمی بوده است. ۱۴۷ بالاترین امتیازی است که یک ورزشکار در یک فریم می‌تواند کسب کند و وفایی برای نخستین بار در تور حرفه‌ای‌ها موفق به انجام این کار شد. مسابقات مقدماتی مسترز اروپا ۲۴ تیرماه لغایت ۲ مردادماه (24-15 جولای) در شهر لستر انگلستان برگزار می‌شود و وفایی با پیروزی در نخستین گام موفق شد تا به مرحله اصلی این مسابقات راه پیدا کند.
 
رقابت‌های جهانی امریکا
احسان حدادی شانس آورد؟

ویزای تیم دوومیدانی ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی امریکا صادر نشد و احسان حدادی با اینکه مشکلی برای سفر به این کشور نداشت، راهی امریکا نشد. تصمیمی که به نظر می‌رسد به نفع او شده چراکه او این روزها به لحاظ رکوردی چندان وضعیت خوبی ندارد.
مرحله مقدماتی رقابت‌های پرتاب دیسک برگزار شد و نتایجی که به دست آمد، برای نایب قهرمانی المپیک لندن پیغام‌هایی دارد. این مسابقات در دو گروه A و B برگزار شد؛ جایی که 30 ورزشکار حضور داشتند. از این تعداد فقط «لوکاس نِروی» از شیلی در سه پرتابی که داشت، نتوانست رکوردی را ثبت کند و مقابل نام سایر پرتابگران رکوردهایی ثبت شد. در مرحله مقدماتی «میکولاس آلکنا» از لیتوانی با 91/68 متر در صدر ایستاد، «کریستیان چک» از اسلوونی با 23/68 متر دوم شد و «سیمون پترسون» از سوئد با 11/68 متر در رده سوم قرار گرفت. در پایان این مرحله 12 پرتابگر مجوز حضور در فینال را کسب کردند. نفر دوازدهم «الکس رُز» از ساموآ بود که رکورد 14/64 متر را ثبت کرد و به‌عنوان آخرین نفر، جواز صعود به فینال را به دست آورد؛ رکوردی که احسان حدادی مدتهاست از آن فاصله دارد. با توجه به رکوردهای اخیر حدادی، به نظر می‌رسد او اگر در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد، بعید بود رده‌ای بهتر از بیست و پنجم را به دست بیاورد. حدادی که یک اردوی چند هفته‌ای در امریکا داشت و بدون هیچ مسابقه‌ای به ایران بازگشت، روز 21 تیر ماه در جریان مرحله نخست رقابت‌های لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور، رکورد 57/58 متر را ثبت کرد. در واقع او چند روز قبل از مسابقات جهانی این رکورد را داشت و اگر همین رکورد را در اورِگون تکرار می‌کرد، در رده بیست‌وهفتم قرار می‌گرفت؛ یعنی فقط سه، چهار نفر پایین‌تر از او می‌ایستادند.


Page Generated in 0.0046 sec