printlogo


کد خبر: 250512تاریخ: 1401/4/28 00:00
درخواست ساپینتو از آجورلو
محبی را به جای حسین‌زاده می‌خواهم



مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
پیش از آنکه حضور امیرحسین حسین‌زاده در تیم شارلروای بلژیک قطعی شود، ریکاردو ساپینتو بواسطه شناختی که از عملکرد فنی محمد محبی در لیگ پرتغال داشت به مدیران باشگاه استقلال تأکید کرده بود این بازیکن را هرطور شده از سانتاکلارا به استقلال بیاورید.
ساپینتو براین باور است که محبی به‌دلیل تکنیک بالا و قدرت حمل توپ در فضای پشت مدافعان حریف می‌تواند بهترین گزینه برای بازی در پست هافبک-مهاجم در ترکیب استقلال باشد. او حتی قصد داشت به طور توأمان از حسین‌زاده و محبی در رأس پیکان هجومی استقلال استفاده کند و این دو بازیکن را پشت سر تک مهاجم تیمش قرار دهد اما حالا که جدایی حسین‌زاده از استقلال قطعی شده، مرد پرتغالی تاکتیک‌های دیگری را در ذهن می‌پروراند؛ روش‌هایی که منوط به جذب محمد محبی است و اگر باشگاه استقلال به سرعت در راستای جذب این بازیکن اقدام کند، خیال سرمربی پرتغالی استقلال آسوده می‌شود.
با اینکه جدایی حسین‌زاده قطعی شده و این بازیکن با تأیید رسانه‌های بلژیکی بزودی قراردادش را با باشگاه شارلروای بلژیک منعقد خواهد کرد اما هنوز باشگاه استقلال نتوانسته زمینه‌ساز حضور محبی در استقلال شود.
از سویی شنیده می‌شود این بازیکن با یک دکتر تغذیه ایرانی نیز اخیراً مذاکراتی داشته و برای حضوری چند ماهه و طولانی در پرتغال برنامه غذایی مطابق با این کشور را تهیه کرده است. این خبر بدان معنا است که تا این لحظه حضور محبی در استقلال قطعی نشده و فرایند مذاکرات به نحوی پیش نرفته که این بازیکن مطمئن به حضور در استقلال و لیگ ایران باشد.
حتی اگر این اخبار را هم نادیده بگیریم، باشگاه استقلال تا امروز مذاکرات محکمی که ناشی از حضور قطعی این بازیکن در استقلال باشد را با باشگاه سانتاکلارا نداشته و سران استقلال جذب این بازیکن را منوط به دریافت مبلغی از ترانسفر حسین‌زاده کرده‌اند که این سیاست در جذب محبی تأخیر انداخته است.
بدون شک اگر باشگاه استقلال جذب محبی را وابسته به اخذ حق انتقال حسین‌زاده از باشگاه شارلروا نمی‌کرد، تکلیف محبی با استقلال تا امروز روشن شده بود و شاید ساپینتو نیز با دغدغه کمتری به این پست مهم که تأثیرگذاری زیادی در آینده استقلال در بخش هجومی دارد، می‌نگریست اما مذاکرات تا امروز کند پیش رفته و حتی نگرانی مرد پرتغالی را به‌دنبال داشته است.
پیش از سفر استقلال به پرتغال و قطعی شدن جدایی حسین‌زاده از استقلال، ساپینتو باردیگر از مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال خواست که قطعاً محمد محبی جذب شود. ساپینتو بعد از دیدن حسین‌زاده در اولین جلسه تمرینی استقلال امیدوار شده بود که در فصل پیش رو، این بازیکن را با محمد محبی به طور توأمان در اختیار داشته باشد اما اینچنین نشده است و حالا دست او در پست مهم هافبک هجومی خالی است و باشگاه استقلال باید طبق نظر و درخواست او با محبی قرارداد منعقد کند که تا امروز چنین نشده است.
ساپینتو در صحبت‌های اخیر خود با مدیرعامل باشگاه استقلال نکاتی را درباره شکل بازی محبی به مدیرعامل گفته و حتی به این موضوع نیز اشاره کرده که شبیه‌ترین بازیکن به حسین‌زاده در حال حاضر محمد محبی است و باید در راستای جذب او اقدامات نهایی انجام شود تا این بازیکن در اردوی ترکیه به تمرینات استقلال اضافه شود.
با توجه به تأکید ساپینتو باید دید که مدیران باشگاه استقلال در روزهای آتی چه اقداماتی را پیرامون جذب این بازیکن انجام می‌دهند.

ZOOM

شاید لازم باشد مدیرعامل باشگاه استقلال از خزانه دلاری این باشگاه صرف اخذ رضایتنامه محبی کرده و بدون توجه به مبلغی که در آینده به جهت انتقال حسین‌زاده نصیب باشگاه می‌شود، پروژه جذب محبی را بسته و این بازیکن را به خدمت بگیرند تا خیال سرمربی استقلال بابت پست هافبک هجومی آسوده شود.
البته عزیزبک آمانوف هم در این پست حضور دارد اما واقعیت این است که ساپینتو براساس معیارهای فنی که در ذهن دارد، این بازیکن را به‌عنوان گزینه اصلی برای این پست به حساب نمی‌آورد. بدون شک اگر باشگاه استقلال موفق به جذب محبی نشود، ساپینتو به سراغ جذب گزینه‌های خارجی دم‌دست خواهد رفت و هیچ بعید نیست سراغ بازیکنان درجه سه، چهار برزیلی را بگیرد که گاهاً به دلایلی در دنیای فوتبال بدون تیم می‌مانند اما به هرحال در سطح فوتبال ایران می‌توانند بازیکنان اثرگذاری باشند.
 


Page Generated in 0.0055 sec