printlogo


کد خبر: 250511تاریخ: 1401/4/28 00:00
با کوچ حسین‌زاده به لیگ بلژیک
کارنامه «پیش‌فصل» آبی‌ها تیره‌تر شد

 وصال روحانی
روزنامه‌نگار
جدایی امیرحسین حسین‌زاده از استقلال و پیوستنش به شارلروای بلژیک اگرچه رویدادی نیست که به تنهایی آبی‌ها را از پای درآورد اما نشان می‌دهد که مدیران استقلال برخلاف ادعاهای خود قدرت حفظ برخی نیروهای جوان و محق خود را ندارند.
از همان پایان فصل گذشته که مردان استقلال با درخشش دور از انتظار جوانانی مثل مهدی مهدی‌پور، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی، عادل حردانی و البته امیرحسین حسین‌زاده با کسب بهترین نتایج و بدون تحمل حتی یک باخت به قاطع‌ترین قهرمانی در تاریخ برگزاری لیگ برتر فوتبال کشور رسیدند، شایعات مربوطه به اینکه سایر تیم‌ها چه داخلی و چه خارجی روی نفرات جوان این باشگاه زوم کرده و خواهان جذب آنها هستند، زبان به زبان گشت و هر روز شدت و وسعت بیشتری یافت. توضیح و تأکید مدیران استقلال در این راستا بود که این باشگاه به قدر و ارزش این دست از نفرات ویژه خود کاملاً واقف است و طبعاً آنها را به آسانی از دست نمی‌دهد اما نه این شایعات پایان یافت و نه تلاش تیم‌های خارجی منجمله کشورهای عربی منطقه برای استخدام آنها پایان گرفت و حتی فرهاد مجیدی هم که پس از قهرمان کردن استقلال به امارات رفته و سرمربی تیم کلبای این کشور شده، بدش نمی‌آمد که یکی از همین جوانان (و بخصوص مهدی‌پور و حسین‌زاده) را صید و دوباره به یکی از شاگردان خود تبدیل کند و در لیگ امارات هم از خدمات وی برخوردار شود.
در نهایت و پس از انواع اصرارها و انکارها سرانجام یکی از دو بازیکن فوق پر کشید و رفت و اگرچه صیاد او مجیدی نبود و این تیم شارلروا و برخی مدیران ایرانی‌تبارش بودند که حسین‌زاده را پای میز قرارداد نشاندند اما در هر حال چیزی از مشت آبی‌ها بیرون افتاد که شاید قیمت واقعی‌اش بالاتر از چیزی باشد که معمولاً در ارقام و متن قراردادهایی از این دست می‌آید. مصطفی آجرلو تنها مقصر این ماجرا نیست و اصولاً با رفتن فقط یک جوان پراستعداد هیچ تیم پرتوانی زمین نمی‌خورد اما آنچه درارتباط با وی روی داد، حاکی از آن است که آبی‌ها امسال بیش از آن که صیدهای بزرگ و تازه‌ای داشته باشند، مهره‌های تأثیرگذاری را از مشت خود پرانده‌اند. آنها البته سجاد شهباززاده را پس از چند سال دوری وی از استقلال پس گرفته‌اند اما وریا غفوری هم بارش را بسته و به اهواز رفته است و با اینکه از جمع دو مدافع «سرباز» استقلال مرادمند به جمع آبی‌ها بازگشته اما خبری از آن یکی (سیاوش یزدانی) نیست. چون صحبت از رفته‌ها و آمده‌ها است، باید طبعاً متذکر شویم که سیدمحمد دانشگر دیگر مدافع مطرح آبی‌ها هم چندی پیش راهی اصفهان و سپاهانی شد. اینها را که جمع‌بندی کنیم، می‌بینیم استقلال قطعاً برنده فعالیت‌های «پیش فصل» و خریدهای تابستانی نبوده و با رفتن امیرحسین حسین‌زاده بار شکست‌اش سنگین‌تر و کارنامه «پیش فصل»اش تیره‌تر شده است.
 


Page Generated in 0.0047 sec