printlogo


کد خبر: 248643تاریخ: 1401/3/30 00:00
خبر

تعیین زمان ثبت‌نام انتخابات کمیته ملی المپیک
هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جلسه آتی تاریخ نهایی آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات را تعیین می‌کند.
انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است ششم شهریور برگزار شود اما هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هنوز در مورد زمان نهایی آغاز ثبت‌نام کاندیداها تصمیم‌گیری نکرده است. البته قرار است در جلسه هفته آینده زمان آغاز انتخابات نهایی شود.
هیات اجرایی در نظر دارد بین ۲۰ تا ۳۰ تیر یک روز را به‌عنوان زمان آغاز ثبت‌نام‌ها تعیین کند. البته با توجه به اینکه ثبت‌نام‌ها باید ۴۵ روز قبل از انتخابات انجام شود، بنابراین هیأت اجرایی باید تاریخی را مشخص کند که این قانون رعایت شود. دعوت‌نامه‌ها هم یک ماه قبل از برگزاری مجمع باید برای اعضا ارسال شود.
البته کمیته ملی المپیک در ابتدا باید تأییدیه آیین‌نامه برگزاری انتخابات را از کمیته بین‌المللی المپیک بگیرد تا براساس آن بتواند ثبت‌نام را آغاز کند. آیین‌نامه پس از انجام اصلاحات برای IOC ارسال شد اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.
 
دومین تساوی شطرنج‌باز ایرانی در رقابت‌‌های 48 هزار دلاری
فیروزجا بازهم 
متوقف شد
علیرضا فیروزجا بعد از تساوی در دور اول رقابت‌‌های کاندیدا، در دور دوم هم مقابل حریف مجارستانی متوقف شد.
فیروزجا که در رقابت‌های کاندیداهای شطرنج شرکت کرده است در دور اول این مسابقات به مصاف رجبوف از آذربایجان رفت و به تساوی رضایت داد. در دور دوم این مسابقات هم به مصاف راپورت از مجارستان رفت و بازهم به تساوی رسید.
فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات حضور دارد در حالی به مساوی رسید که حریف او با ریتینگ ۲۷۶۴ در این رقابت‌ها دست به مهره شده است. در اواسط بازی، فیروزجا به واسطه بازی اشتباه باعث شد حریفش در موقعیت برتر قرار بگیرد اما راپورت در کمال بی‌دقتی از این موقعیت استفاده نکرد تا بازی به تساوی بینجامد.
این رقابت‌ها در مادرید اسپانیا با حضور هشت شطرنج باز در حال پیگیری است. دین لیرن از چین، فیروزجا از فرانسه، کاروانا از امریکا، نپومنیشی از روسیه، راپورت از مجارستان، ناکامورا از امریکا، رجبوف از آذربایجان و دودا از لهستان هشت شطرنج‌باز این مسابقات هستند. نفر اول این مسابقات می‌تواند ۴۸ هزار یورو را به جیب بزند در حالی که نفر دوم ۳۶ هزار یورو را برنده خواهد شد.
  
هفتمی دونده سرعت ایران
 در فرانسه
یک رکورد ضعیف دیگر برای تفتیان
حسن تفتیان دونده 100 متر و سرعتی ایران که انتقادهای زیادی به اردوهای خارجی وی وجود دارد، یک رکورد ضعیف دیگر را در مسابقات بین‌المللی ثبت کرد.
این دونده در آخرین رقابت خود، در مسابقات Diamond League Meeting پاریس با رکورد 52/10 ثانیه در جایگاه هفتم ایستاد.
 تفتیان در حالی با حمایت فدراسیون دوومیدانی راهی اردوی خارجی شده که این دونده اهمیتی به بخشنامه فدراسیون برای حضور در مسابقات داخلی نداد و در قهرمانی کشور و جام امام رضا (ع) شرکت نکرد.

Page Generated in 0.0055 sec