printlogo


کد خبر: 248616تاریخ: 1401/3/30 00:00
غفوری: یک کلام بگویید بمانم یا بروم
خط قرمــــز پنـــــهان روی نام وریا

حمید رضا عرب  

با وریا غفوری برای تمدید قرارداد هیچ تماسی گرفته نشده است. این رفتار می‌تواند به معنای بی‌میلی باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد با این بازیکن باشد. پیش از پایان فصل نیز زمزمه جدایی وریا بعد از فصل بیست و یکم شنیده می‌شد اما هیچ یک از مدیران باشگاه استقلال این خبر را تأیید یا تکذیب نمی‌کردند ولی اظهارات اخیر وریا نشان می‌دهد تا امروز از طرف مدیران باشگاه استقلال هیچ تمایلی برای تمدید قرارداد او وجود ندارد و احتمالاً باید در روزهای آتی به طور رسمی جدایی این بازیکن از استقلال را رسانه‌ای کرد.
اینکه مدیران باشگاه استقلال وریا غفوری را میان زمین و آسمان مستاصل نگه داشته‌اند نیز رفتار مناسبی با این بازیکن نیست و آنها که در باشگاه استقلال در مقام تصمیم‌گیری هستند باید بسرعت تکلیف این بازیکن را مشخص کنند تا هواداران این باشگاه نیز بدانند که‌ وریا فصل بعد در استقلال خواهد ماند یا خیر؟! البته باشگاه استقلال محق است که ‌وریا غفوری را به دلایل فنی از لیست خود کنار بگذارد و این مسأله‌ای نیست که نیاز به پنهان‌کاری باشد.
باشگاه استقلال بواقع باید در مواجهه با همه بازیکنان خود حرفه‌ای و شفاف عمل کند و بدون هیچ رودربایستی به آنها اعلام کند که در لیست فصل بعد حضور دارند یا خیر؟! اگر وریا را نمی‌خواهند دلایلش را به این بازیکن اعلام کنند تا آقای کاپیتان برای آینده فوتبالی خود تصمیم‌گیری کند و اگر هم نیاز به تداوم حضور این بازیکن در استقلال است باید با او طوری برخورد شود که این‌گونه در رسانه‌ها حاضر نشود و از عدم شفافیت باشگاه استقلال بگوید.
این فضا جز آنکه برای باشگاه استقلال حاشیه‌هایی را به وجود می‌ آورد، محصول دیگری به همراه نخواهد داشت و مدیران باشگاه استقلال باید بدون هیچ ملاحظه‌کاری سیاست‌های نقل و انتقالاتی خود را اعلام کرده و به این بازیکن و هر بازیکن دیگری بگویند که در لیست قرار دارند یا خیر؟!
شاید رفتار باشگاه استقلال انتقادهایی را در بابت اینکه مدیران بدون نظر سرمربی در حال یارگیری هستند و این رفتار برخلاف رویه معمول است به همراه داشته باشد اما با توجه به اینکه مربی استقلال خارجی است، چنین رویه‌ای از سوی باشگاه استقلال نمی‌تواند غلط باشد و مدیران باشگاه استقلال باید به جهت جلوگیری از اتلاف وقت در راستای جذب بازیکنان جدید اقدام کنند تا زمان را از دست ندهند. به هر حال هر مربی خارجی در هر جایگاهی وارد استقلال شود، تا شناخت کامل اتمسفر فوتبال ایران و آگاهی از وضعیت فنی بازیکنان نیاز به زمان قابل توجهی دارد و بعید است تا شروع لیگ بتواند به این شناخت دست یابد، بنابراین باشگاه استقلال باید در این راه به‌عنوان یک بازو برای سرمربی آینده خود عمل کند_ ولو اگر این اقدام حرفه‌ای هم نباشد_ تا باشگاه استقلال زمان را از دست نداده و با جذب نفرات مورد نظر گام به فصل بعد بگذارد.
موضوع وریا غفوری هم شامل همین جریان می‌شود و اگر برخی در باشگاه استقلال تحت عنوان مشاوران فنی یا کمیته فنی به این نتیجه رسیده‌اند که ‌وریا غفوری دیگر در استقلال کارایی لازم را ندارد، باید به این بازیکن اعلام شود.
با توجه به رفتاری که باشگاه استقلال در روزهای اخیر در پیش گرفته کمیته فنی پنهان در حال جذب یا حذف بازیکنان جدید و قدیم است. کمیته‌ای که نام اعضایش را فقط مصطفی آجورلو می‌داند و به طور مدام با سرمربی استقلال در تماسند و در راستای اقداماتی که باید در نقل و انتقالات انجام شود به مدیرعامل مشاوره می‌دهند.
 
حردانی: باعث افتخار است دوباره کنار وریا بازی کنم
صالح حردانی، هافبک-مدافع راست استقلال درباره بازی در یک پست با وریا غفوری این جملات را به زبان آورده است: «در فصل بیست و یکم وریا غفوری در پست من حضور داشت، اما همیشه به ایشان احترام گذاشتم. من تاکنون نه بی‌احترامی به او کرده‌ام و نه مشکلی داشتیم. همیشه می‌گفتم کادرفنی تصمیم می‌گیرد من بازی کنم یا آقا وریا. البته مهم آن هدفی بود که داشتیم و درنهایت به آن رسیدیم. مهم قهرمانی استقلال بود که انجام شد. ما بازیکنان وظیفه داریم شخصیت این باشگاه را حفظ کنیم و گرنه فرق نمی‌کند چه کسی بازی کند. مهم آن رفاقت و در کنارش شخصیت قهرمانی تیم است. مهم‌تر از همه قهرمانی استقلال بود که خوشبختانه به دست آمد.» اگر قرارداد وریا تمدید شود، حردانی بازهم در استقلال باقی خواهد ماند؟ او پاسخ این سؤال را می‌دهد: «بله، گفتم باعث افتخار است کنار او بازی کنم. وریا خیلی تجربه‌اش بالاتر از من و کاپیتان تیم است. خیلی چیزها در نیم‌فصل از او یاد گرفتم. قرارداد دارم و با تیم می‌مانم. حالا هر وقت قراردادم تمام شد، تصمیم لازم را می‌گیرم، اما الان یک تا دو سال دیگر قرارداد دارم. بعدش تصمیم می‌گیرم.»
 
حرف‌های وریا
وریا درگفت‌و‌گویی کوتاه این جملات را به زبان آورده است: «تا امروز متأسفانه هیچ گونه تماسی از سمت باشگاه استقلال با من گرفته نشده است. همچنین هیچ گونه پالس مثبتی برای تمدید قرارداد دریافت نکرده‌ام. با مصاحبه‌ای که بعد از بازی آخر لیگ و در جشن قهرمانی داشتم مبنی بر اینکه همه جوره آمادگی برای تمدید قرارداد دارم، کمترین انتظارم این بود که باشگاه ‌شأن و احترامی برای من به‌عنوان کاپیتان تیم قائل می‌شد. در این مدت هم با بازیکن جدید قرارداد بسته شده و هم با بازیکنان قدیمی تماس‌هایی مبنی بر تمدید قرارداد گرفته شده است. اینکه بگویند منتظر انتخاب سرمربی هستند نمی‌تواند قابل توجیه باشد. در آخر یک چیز را می‌گویم و آن اینکه تنها توقعم از باشگاه این است که خیلی صادقانه و شفاف با من برخورد کند. چیزی جز این انتظار ندارم.»

 


Page Generated in 0.0072 sec