printlogo


کد خبر: 248606تاریخ: 1401/3/30 00:00
آماری عجیب از اهانت به بازیکنان در اروپا و آفریقا

 نتایج یک تحقیق آماری نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازیکنانی که در رقابت‌های یورو 2020 و جام ملت‌‌های آفریقای سال گذشته حضور داشتند، در فضای مجازی از سوی کاربران اینترنتی مورد اهانت نژادپرستانه واقع شده‌اند، تحقیقی که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز تأیید شده است.
طبق گزارش نشریه ایندیپندنت، از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده تا بیش از 400 هزار پیامی را که در ایام بازی‌های مرحله نیمه نهایی و فینال‌های یورو 2020 و جام ملت‌های آفریقا توسط کاربران اینترنتی منتشر شد، تحلیل محتوا کند و نتیجه آن شد که اکثر پیام‌های اهانت‌آمیزی که خطاب به بازیکنان منتشر شده بود، نژادپرستانه (38 درصد) و همنوع ستیزگونه (40 درصد) بوده‌اند.
همچنین در این تحقیق مشخص شده است که اکثر پیام‌های اهانت‌آمیز منتشر شده علیه بازیکنان از سوی هموطنان خودشان و در قبل، حین و بعد از بازی‌ها صورت گرفته است.
در این میان بازیکنان سیاهپوستی مانند مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا در تیم ملی انگلیس - سه بازیکن که ضربات‌شان در پنالتی‌های انتهای بازی مقابل ایتالیا در فینال یورو 2020 را از دست دادند - بیش از همه مورد اهانت‌های نژادپرستانه قرار گرفتند. همچنین مشخص شده است که یکی از بازیکنان نیمکت‌نشین تیم ملی مصر که در فینال جام ملت‌های آفریقا به سنگال باخت هم بیش از سایر بازیکنان این تورنمنت هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته است. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در این خصوص گفت:«وظیفه ما این است که از فوتبال محافظت کنیم و این کار هم با حفاظت از بازیکنانی آغاز می‌شود که با عملکردشان در زمین مسابقه برای ما کلی شادی و هیجان به ارمغان می‌آورند. متأسفانه رسمی در حال رواج پیدا کردن است که در آن علیه برخی از بازیکنان، مربیان، داوران و تیم‌ها، پیام‌هایی غیرقابل قبول در فضای مجازی منتشر می‌شود و این نوع تبعیض مانند هر نوع دیگری از تبعیض مردود است و جایی در فوتبال ندارد.»

Page Generated in 0.0058 sec