printlogo


کد خبر: 248550تاریخ: 1401/3/29 00:00
افشای سوء‌استفاده روانی و جسمی از ژیمناست‌های بریتانیایی

 نشریه ایندیپندنت انگلیس گزارش کرد ژیمناست‌های بریتانیایی به تازگی در معرض موجی از سوءاستفاده‌های فیزیکی و احساسی قرار گرفته‌اند و همین موضوع سبب شده است که مسئولان ژیمناستیک این کشور متهم شوند که اهداف جاه‌طلبانه‌‌شان برای کسب مدال را به سلامت و رفاه ورزشکاران‌شان مقدم می‌دانند.  طبق گزارش 306 صفحه‌ای که ایندیپندنت پس از دو سال تحقیق هفته گذشته منتشر کرد، بسیاری از ژیمناست‌های بریتانیایی نه تنها از نظر روانی بلکه از نظر فیزیکی مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند. این گزارش در پی طرح اتهاماتی از سوی گروهی از ژیمناست‌ها که برخی از آنها حتی مدعی شدند از سوی سیستم ژیمناستیک بریتانیا مورد سوءاستفاده واقع شده‌اند، منتشر شده است.
 این گزارش که زیر نظر وکیل انگلیسی، آنه وایت منتشر شده است، به جزئیات بیش از 400 ادعا از سوی ژیمناست‌های رده‌های سنی مختلف می‌پردازد که بیش از نیمی از آنها اعلام کرده‌اند مورد سوءاستفاده‌های احساسی قرار گرفته‌اند و تنها کمتر از 10 درصد دیگر مدعی شده‌اند که سوء‌استفاده جنسی را تجربه کرده‌اند. وایت در این گزارش همچنین ژیمناستیک بریتانیا را به پروراندن فرهنگی نادرست متهم کرده که در آن رسیدن به هدف که کسب مدال و قهرمانی است، هر وسیله‌ای و حتی به خطر انداختن سلامت و رفاه ورزشکاران را توجیه می‌‌کند.
در همین راستا، یان آلن، رئیس سابق فدراسیون بسکتبال بریتانیا نیز به بی‌کفایتی و فقدان رهبری و عدم توجه به اهمیت رفاه و سلامت ورزشکاران در رده سازمانی متهم شده است. در پی انتشار این گزارش، فدراسیون ژیمناستیک بریتانیا و سازمان ورزش بریتانیا اقدام به انتشار بیانیه‌هایی برای ابراز تأسف و پوزش از قربانیان این اتفاق کردند. سارا پاول، رئیس فعلی فدراسیون ژیمناستیک بریتانیا گفت:«من از ژیمناست‌ها به خاطر آنچه تجربه کرده‌اند و از والدین آنها به خاطر اتفاقاتی که برای فرزندان‌شان رخ داده عذر می‌خواهم.»
 

Page Generated in 0.0046 sec