printlogo


کد خبر: 248548تاریخ: 1401/3/29 00:00
کارت زرد ژاکا دردسرساز شد
رسوایی شرط‌بندی

کارت زرد مشکوک گرانیت ژاکا در بازی آرسنال با لیدز در لیگ برتر فصل قبل توسط «آژانس ملی مبارزه با جرایم» مورد بررسی قرار می‌گیرد چون احتمال شرط‌بندی در مورد آن وجود دارد. اتحادیه فوتبال انگلیس شش ماه درباره این موضوع تحقیق کرد و حالا پرونده را به بالاترین مرجع مبارزه با جرم انگلیس ارجاع داده تا نگرانی‌ها در مورد آن برطرف شود.
اتحادیه فوتبال، تحقیق در این باره را از زمانی آغاز کرد که در مورد کارت زردی که اواخر پیروزی 4 بر یک آذر گذشته به ژاکا داده شد و ارتباطش با الگوهای شرط‌بندی، مشکوک شد. این شک از آنجا شکل گرفت که مبلغ غیرمعمول 52 هزار پوند شرط‌بندی شده بود برای اینکه در 10 دقیقه پایانی بازی با لیدز، ژاکا اخطار می‌گیرد در حالی که آرسنال 4 بر یک پیش بود.
هافبک سوییسی در دقیقه 86 بازی برای یک شروع مجدد بازی را به تأخیر انداخت تا اینکه از داور بازی، آندره مارینر اخطار گرفت. فیلم بازی نشان می‌دهد ژاکا در یک سوم دفاعی خودی حدود 20 ثانیه کنار توپ ایستاده و هیچ میلی برای ادامه بازی ندارد تا اینکه از داور اخطار می‌گیرد. این شرط‌بندی مشکوک صورت می‌گیرد و آن‌طور که گفته‌اند این قمار در نهایت 250 هزار پوند سود داشته است.
شرکت‌های شرط‌بندی بزرگ به‌دلیل مبلغ سنگین شرط‌بندی به اتحادیه فوتبال انگلیس گزارش دادند و چندین منبع مطلع در این صنعت گفته‌اند مبلغ در نظر گرفته شده خیلی بیشتر از چیزی است که معمولاً برای کارت زرد در نظر گرفته می‌شود.
جنبه عجیب دیگر این ماجرا مبالغی است که برای کارت زرد گرفتن ژاکا در 10 دقیقه پایانی منظور شده قبل از اینکه مسابقه شروع بشود و همین، مقامات تصمیم‌گیرنده را بیشتر مشکوک کرده است.
اتحادیه فوتبال هیچ تحقیقاتی را علیه ژاکا و مداخله‌اش در این رسوایی شرط‌بندی انجام نداده اما گفته می‌شود اطلاعات کامل خود را در اختیار آژانس ملی مبارزه با جرایم قرار داده است. این بازیکن 29 ساله آمار انضباطی بدی در آرسنال دارد و فصل قبل 10 بار اخطار گرفت و دو بار اخراج شد یعنی در بیش از یک چهارم بازی‌های فصل قبل کارت زرد یا قرمز گرفته است.
اثبات موارد تبانی به ندرت صورت می‌گیرد اگرچه برادلی وود، مدافع لینکلن سیتی در سال 2018 به‌مدت شش سال محروم شد بعد از آنکه مشخص شد عمداً در جریان حضور تیمش در یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی سال قبلش دو بار کارت زرد گرفته است. بعدها مشخص شد وود با هفت دوستش برنامه‌ریزی کرده‌اند و شرط‌بندها ده هزار پوند شرط بسته‌اند که خیلی کمتر از مبلغ شرط‌بندی بازی آرسنال است.

Page Generated in 0.0057 sec