printlogo


کد خبر: 248547تاریخ: 1401/3/29 00:00
دادخواست لالیگا علیه امباپه
مادرید، پاریس را رها نمی‌کند!

لالیگا قصد دارد در دادگاه‌های فرانسه اقامه دعوی کند و از اینکه قرارداد کیلیان امباپه با پاری‌سن‌ژرمن رسمیت پیدا کند، جلوگیری به عمل آورد. نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا این قرارداد را «غیرقانونی» می‌داند از آن جهت که قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا را نقض می‌کند. 
در صورتی که دادگاه‌های فرانسه به نفع لالیگا حکم ندهند، پرونده در کمیسیون اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمال اینکه دادخواست لالیگا به دادگستری اتحادیه اروپا کشیده شود، وجود دارد.
خوان برانکو، وکیل، که قرار است این دادخواست را ارائه کند، در یک کنفرانس خبری گفت:«ما به‌دنبال یک تصمیم جدید مثل قانون بوسمن هستیم که در سال 1995 بازار را آزاد کرد. حالا ما می‌خواهیم بازار قانونمند شود و قوانین مالی لیگ اسپانیا که بسیار دقیق است، به سراسر اروپا تعمیم داده شود.»
این وکیل 32 ساله توضیح داد از وزیر ورزش فرانسه خواسته می‌شود اعتبار تمام قراردادهای بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن بعد از 5 تیر سال گذشته، تاریخ آخرین بازرسی مقامات فرانسوی، مورد بازبینی قرار گیرد. 
این شامل قرارداد جدید امباپه می‌شود که با محاسبات این وکیل در سه سال 500 میلیون یورو ارزش دارد و همین‌طور قرارداد لیونل مسی که در شهریور سال گذشته منعقد شد. قرارداد مسی هم بخشی از فرایند قانونی است که برانکو با درخواست بخشی از اعضای باشگاه بارسلونا دنبال می‌کند.
برانکو همچنین گفت در حال تهیه درخواستی برای حسابرسی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از طریق سازمان ناظر بر سلامت مالی نهادهای ورزشی فرانسه است:«امروز، امباپه نمی‌تواند برای پاری‌سن‌ژرمن بازی کند. ما می‌دانیم پیروزی در دادگاه‌های فرانسه سخت است چون رئیس‌جمهور، امانوئل مکرون از او خواسته بماند.»
برانکو ابراز اطمینان کرد در دادگاه‌های اروپایی در این دادخواهی به پیروزی می‌رسد چون باشگاهی مثل پاری‌سن‌ژرمن که در 11 سال اخیر تحت مالکیت قطری‌ها بوده، قوانین بازار آزاد مورد نظر اتحادیه اروپا را نقض می‌کند. 
برانکو از کمیسیون اروپا می‌خواهد در این پرونده اعمال نظر کند با در نظرگرفتن اینکه پاری‌سن‌ژرمن با قوانین تعادل درآمد و هزینه که توسط لیگ یک وضع شده، همکاری نمی‌کند:«انتظار می‌رفت این تیم در این فصل 180 میلیون یورو از فروش بازیکنان به دست آورد تا به تعادل مالی برسد اما تنها یک بازیکن را به قیمت هفت میلیون یورو فروخته‌اند و بالاتر از آن قرارداد جدیدی با امباپه بسته‌اند.»
این وکیل مدعی است بین لیگ فرانسه و قطر تضاد منافع وجود دارد اما فرانسه به‌دلیل وابستگی به پول قطری‌ها در اجرای قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا تعلل می‌ورزد.
برانکو همچنین باشگاه‌های دولتی و آنها که مثل پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی، مالکان ثروتمندی دارند و باشگاه‌هایی مانند بارسلونا و رئال مادرید را که به قوانین احترام می‌گذارند، تحت فشار می‌گذارند تا از طریق افزایش درآمد از فروش بلیت استادیوم و فروش پیراهن توان رقابت را به دست آورند. او یک ادعای بزرگ دیگر هم دارد و می‌گوید سرمایه‌گذاری سنگین قطری‌ها در پاری‌سن‌ژرمن باعث افزایش قیمت سوخت فروشی این امیرنشین در اروپا می‌شود:«آنطور که شما فکر می‌کنید، پول قطری‌ها با جادو به دست نمی‌آید. آنچه برای امباپه صرف می‌شود را همه ما، مصرف کنندگان سوخت، پرداخت می‌کنیم.»

Page Generated in 0.0056 sec