printlogo


کد خبر: 248538تاریخ: 1401/3/29 00:00
پیغام وایله به تیم‌های ایرانی
20 میلیارد بدهید عزت‌اللهــــــی را بخرید

امیر اسدی 

همه ساله و در چنین روز‌هایی که تنور بازار نقل و انتقالات داغ است، صحبت از بازگشت سعید عزت‌اللهی به لیگ ایران و پوشیدن پیراهن یکی از تیم‌های پرطرفدار می‌شود. هافبک 25 ساله‌ای که از زمان کارلوس کی‌روش پیراهن تیم ملی را پوشیده و جز یک مقطع کوتاه در دوران حضور مارک ویلموتس، همیشه یکی از بازیکنان کلیدی و ثابت تیم ملی بوده است. سعید در یک جام جهانی هم برای تیم ملی به میدان رفته و یکی از بازیکنان قدیمی و باتجربه ایران محسوب می‌شود.
عزت‌اللهی از وقتی پیراهن ملوان را در نوجوانی می‌پوشید و در لیگ برتر برای این تیم به میدان می‌رفت، مورد توجه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار داشت و تا امروز که او به وایله در دانمارک متعهد است هم این داستان ادامه دارد. عزت‌اللهی که در مقدماتی جام جهانی یکی از ارکان موفقیت تیم ملی بود، با وایله قرارداد دارد و حضور قرضی‌اش در الغرافه چند هفته‌ای است که به پایان رسیده. با توجه به سقوط وایله به دسته پایین‌تر، بعید است شماره 6 تیم ملی در ترکیب این تیم بماند و در سال جام جهانی حضور در سطح دوم فوتبال باشگاهی دانمارک را انتخاب کند.
به همین خاطر از هفته‌ها قبل بحث درباره بازگشت عزت‌اللهی به لیگ ایران جدی‌تر شده و البته چند باشگاه مذاکره‌هایی نیز با او انجام داده‌اند. از سپاهان و استقلال بگیرید تا تراکتور و پرسپولیس. پاسخ اما یک جمله است: «هر تیمی سعید را می‌خواهد، باید با وایله مذاکره کند و پیشنهاد کتبی‌اش را برای این باشگاه دانمارکی بفرستد.» همین موضوع کار جذب عزت‌اللهی را سخت می‌کند. ضمن اینکه خود سعید هم همچنان علاقه‌مند است در یک لیگ اروپایی بماند و در قاره سبز به فوتبال خود ادامه بدهد.
الغرافه، تیم قبلی عزت‌اللهی بود که او را به درخواست آندره‌آ استراماچونی و برای مدتی کوتاه جذب کرد. سعید با این انتقال قرضی، سود قابل توجهی به باشگاه وایله رساند و به همین دلیل دانمارکی‌ها هم دندان خود را تیز کرده‌اند تا از انتقال بعدی هافبک تیم ملی نیز پول خوبی به جیب بزنند. گویا باشگاه وایله برای صدور رضایتنامه قطعی عزت‌اللهی، مبلغی در حدود 500 تا 700 هزار یورو می‌خواهد. یعنی هر تیمی بخواهد ملی‌پوشی به نام عزت‌اللهی را داشته باشد، باید ابتدا این مبلغ را برای دریافت رضایتنامه او پرداخت کند.
البته این مبلغ یک‌ کلام نیست و قابل تغییر است. ضمن اینکه انتقال قرضی نیز می‌تواند مسیر بازگشت عزت‌اللهی به لیگ ایران را هموار کند. با این حال هنوز هافبک دفاعی تیم ملی چراغ سبزی نشان نداده و به نزدیکانش تأکید کرده که دوست دارد فوتبال خود را خارج از ایران و در صورت موافقت وایله، در اروپا ادامه بدهد. از شارلروا در بلژیک به عنوان مشتری اصلی سعید نام برده می‌شود. هر چند باشگاهی میانه جدولی در پرتغال نیز چشم به جذب عزت‌اللهی دارد تا از وجود او در ترکیب خود سود ببرد.
 باید ببینیم در نهایت تکلیف تیم آینده عزت‌اللهی به کجا می‌رسد؟ آیا او که به وایله تعهد دارد، فصل را با تیمی در اروپا آغاز می‌کند یا یک بار دیگر کوچ به فوتبال آسیا را در دستور کار خود قرار می‌دهد؟

Page Generated in 0.0051 sec