printlogo


کد خبر: 248533تاریخ: 1401/3/29 00:00
نگاه

بازگشت بازیکن‌سالاری به تیم ملی خطرناک است
 
تحلیل‌های زیادی درباره تیم ملی می‌شود و همه صحبت می‌کنند. من نمی‌توانم نظر کارشناسی بدهم چون از تیم ملی دور هستم و نمی‌دانم آنجا چه خبر است؛ یعنی به طور دقیق از شرایط و مشکلات تیم آگاه نیستم. اما مسلم است که الان شاهد شرایط زیاد خوبی نیستیم. اگر مدیریت خوبی وجود دارد باید بیاید و این مسائل را موشکافی کند تا ببینیم شرایط چگونه است.
بعد از بحث کرونا، فوتبال غرب آسیا بسیار افت کرد. الان حدود ۳ سال است که با تیم خوبی به غیر از کره و الجزایر بازی نکرده‌ایم. قطر، امارات و تیم‌های اینچنینی در دوران کرونا افت کردند. الجزایر هم تیم خوبی بود و بازیکنان خوبی داشت اما اینکه ما در برابر الجزایر خوب ظاهر نشدیم را همه دیدند. من چون از تیم دور هستم نمی‌توانم نظر فنی بدهم و دلایل را بررسی کنم.
این مسائل حرف‌های خوبی نیست و نشان دهنده سوء مدیریت در فوتبال ایران است. تیم‌هایی که در این حالت قرار می‌گیرند تورنمنت موفقی را پشت سر نمی‌گذارند. اگر به این سرمربی اعتقاد داریم از او حمایت کنید و امکانات را برایش فراهم کنید. اما اگر به دنبال تغییر و تحول هستید زودتر این کار را انجام بدهید. این موضوع که چیزی مشخص نیست کار درستی نیست و باعث می‌شود که سرمربی مدیریتش را از دست بدهد و کم کم شاهد بازیکن‌سالاری باشیم. گویی انگار بازیکن‌سالاری دوباره دارد به تیم ملی برمی‌گردد و این بسیار خطرناک است.
 
 
 اعلام سهمیه‌بندی جام جهانی 2026
صعود ایران مثل آب خوردن شد
 
سهمیه‌بندی مسابقات جام جهانی 2026 به میزبانی 3 کشور اعلام شد. مسابقات جام جهانی 2026 قرار است به میزبانی 3 کشور امریکا، کانادا و مکزیک با 48 تیم برگزار شود. در همین رابطه نشریه «استاد الدوحه» قطر در گزارشی به سهمیه‌بندی و افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی 2026 پرداخت.
طبق گزارش این رسانه قطری با افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی 2026 سهم آسیا برای این تورنمنت از 4 و نیم سهمیه به 8 سهمیه مستقیم افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی بعد بسیار راحت‌تر شد چون باید جزو 8 تیم برتر دو گروه باشد.
* سهمیه‌بندی قاره در جام جهانی 2026 به شرح زیر است: 48 تیم/ 16 گروه = تیم صدرنشین راهی مرحله بعد می‌شود.
اروپا: 16، آفریقا: 9، آسیا: 8، امریکای جنوبی: 6، امریکای شمالی: 6، اقیانوسیه: 1 و با این حساب 2 سهمیه دیگر از یک تورنمنت 6 تیمی تعیین خواهد شد.
 
 

 


Page Generated in 0.0055 sec