printlogo


کد خبر: 248514تاریخ: 1401/3/28 00:00
پنجعلی: یحیی برخلاف فصل قبل «آرامش» دارد
سیدجلال خداحافظی کند بهتر است

مصاحبه
امیرمحمد قراگزلو     
 
محمد پنجعلی با کوله‌باری از تجربه در پرسپولیس و تیم ملی با بستن بازوبند پرسپولیس و تیم ملی و حضور در تیم منتخب آسیا به‌عنوان کاپیتان دقایقی در روزنامه ایران ورزشی حضور داشت و میهمان ما بود.
 
شرایط پرسپولیس را در نقل و انتقالات چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  خوشبختانه شرایط در پرسپولیس خوب پیش می‌رود و با همکاری‌ای که مدیریت باشگاه با کادر فنی و در رأس آنها با سرمربی تیم دارد یحیی در آرامش به کارش ادامه می‌دهد و کارها را پیش می‌برد. هر چند که فصل قبل در مقطعی سرمربی پرسپولیس را عصبی‌ کرده بودند. با وجود این امسال با شرایطی که پیش آمده من و هواداران خیلی به پرسپولیس و قهرمانی خوشبین هستیم.
در خط دفاعی بهترین زوج برای ‌پورعلی‌گنجی کدام بازیکن است؟
   این مسأله به نظر سرمربی تیم بستگی دارد.
به نظر شما پرسپولیس در خط حمله نیاز به مهاجم دارد؟
  بله پرسپولیس به مهاجم نیاز دارد اما حتماً باید نگاه‌مان بالاتر از لیگ ایران و مهاجمی در سطح آسیا باشد. در این زمینه هم باشگاه با نظر سرمربی تیم در حال رایزنی با مهاجمان مدنظر یحیی است و ان‌شاءالله حتماً در پست مهاجم هم بازیکن خوب جذب تیم خواهد شد تا از این حیث هم مشکلی وجود نداشته باشد.
در مورد سیدجلال هم حرف زیاد است. اینکه گویا قصد بازی دارد اما یحیی نمی‌خواهد از این بازیکن استفاده کند.
  سیدجلال یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس است. خود سید باید در مورد خودش تصمیم بگیرد و قطعاً خودش بهترین نفری است که می‌تواند در این مورد تصمیم بگیرد.
نظر شما در این باره چیست؟
 من به نظر سیدجلال احترام می‌گذارم و همیشه این بازیکن برای من و هواداران از جایگاه خاصی برخوردار است اما شاید خداحافظی برای سید بهترین تصمیم ممکن باشد.
فکر نمی‌کنید برای حضور در هیأت مدیره پرسپولیس حضور نفراتی مانند نفرات فوتبالی لازم و ضروری است؟
  در فوتبال همه چیز تعریف شده است و به نوعی پایه کار از قبل ریخته شده است. مشکل فوتبال ما هم در جاهای دیگر است، مثلاً تیم‌ها درآمدزایی ندارند و حق پخش تلویزیونی پرداخت نمی‌شود. در واقع نگاه به فوتبال در دنیا بر اساس یک صنعت درآمدزا است، در حالی که در کشور ما به هیچ‌وجه چنین مسائلی وجود ندارد و از این مسأله فوتبال ما و تیم‌های بزرگ‌مان خصوصاً تیم‌هایی مانند پرسپولیس که به دولت وابسته هستند خیلی لطمه می‌بینند.
در رابطه با بازی‌مان مقابل تیم ملی الجزایر چه صحبتی دارید؟
  زمانی که تیم فوتسال ما سوم دنیا می‌شود یعنی اینکه ما استعداد داریم، به همین دلیل ما در فوتبال‌مان هم می‌توانیم جزو تیم‌های خوب دنیا باشیم. از همین‌رو ما باید زیرساخت‌های فوتبال‌مان را درست کنیم و برای تیم ملی که یک دوجین لژیونر داریم تدارکات خوبی ببینیم، در حالی که ما در حد یک تیم محلی برای تیم ملی‌مان تدارک می‌بینیم و بعد از کلی کش و قوس می‌بینیم که باید با تیم دوم الجزایر بازی کنیم. این در حالی است که تیم ملی ما برای آمادگی در جام جهانی باید تحت فشار قرار بگیرد و با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند.
برای خود شما به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران مهار چه بازیکنانی سخت‌تر بود؟
  برای من مهار بازیکنان گمنام سخت‌تر بود چون به هر حال مهاجمان بزرگ را می‌شناختم و از روش کاری و نوع بازی‌شان شناخت داشتم به همین دلیل راحت آنها را مهار می‌کردم اما گاهی بعضی از مهاجمان که خیلی از آنها شناخت نداشتم مهارشان برایم سخت‌تر می‌شد، هر چند باز هم به لحاظ تجربه‌ای که داشتم به هر شکل ممکن آن مهاجم را هم مهار می‌کردم.

Page Generated in 0.0058 sec