printlogo


کد خبر: 248506تاریخ: 1401/3/28 00:00
فوتبال؛ سرگـردان در حاشیـه‌هـا

یکی از بدترین فدراسیون‌های ورزشی در حال حاضر فوتبال است که نماد به هم ریختگی در ورزش ایران است. فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شود و قرار است انتخاباتش برگزار شود. با وجود این 5 ماه دیگر تیم ملی فوتبال باید در جام جهانی حضور داشته باشد؛ آن‌هم در شرایطی که هیچ برنامه‌ریزی در این فدراسیون برای تیم ملی دیده نمی‌شود. این بلاتکلیفی‌ها که شاید از زمان برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم اوج گرفته تأثیر زیادی روی تیم ملی فوتبال گذاشته است. تیم ملی فوتبال در این بین قربانی اتفاقات اخیر شده و بیشترین ضربه را از این بابت خورده است. عزیزی خادم ابتدا با نظر هیأت رئیسه و بعد هم با رأی مجمع رسماً کنار گذاشته شد تا در سال حضور در جام جهانی فدراسیون فوتبال بلاتکلیف باشد اما این بلاتکلیفی هزینه زیادی را خواهد داشت. فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و حالا در 5 ماه مانده به برگزاری جام جهانی این تیم بدترین شرایط آماده‌سازی را سپری می‌کند. سرمربی تیم دراگان اسکوچیچ است اما در بدترین شرایط ممکن قرار دارد؛ هر روز یک نام برای صندلی سرمربیگری تیم ملی مطرح می‌شود که مهم‌ترین آن‌هم کارلوس کی‌روش است. اسکوچیچ هر روز تا مرز برکناری پیش می‌رود و در این بین سرپرستی که از خودش اختیاری هم ندارد، توان حمایت قاطعانه از او را ندارد. تیم‌های راه یافته به جام جهانی فوتبال در حال آماده‌سازی خود هستند اما بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران در بدترین شرایط خود قرار دارد. بعد از لغو چند مسابقه دوستانه یک دیدار با تیم دوم الجزایر برگزار شد که البته این مسابقه هم بیشتر مشکلات نهان تیم را عیان کرد تا حاشیه‌ها افزایش پیدا کند. هر چند که قبل از این تیم ملی امید هم با هدایت مهدی مهدوی‌‌کیا تقریباً با همین شرایطی که تیم اسکوچیچ در حال حاضر دارد راهی رقابت‌های امیدهای قهرمانی آسیا شد و در نهایت هم که نتیجه مشخص بود؛ دو مساوی با قطر و ازبکستان و یک شکست با ترکمنستان افتضاحی بود که در رده امیدها به وجود آمد. در جام جهانی بازی با انگلیس، ولز و امریکا حتماً نتیجه بدتری را به وجود می‌آورد.
 
رئیس مغضوب
در کنار فدراسیون‌هایی که اوضاع‌شان مشخص است و در این صفحه خیلی کوتاه به آنها اشاره شده، برخی موضوعات باعث شده تعدادی از فدراسیون‌های دیگر هم در آستانه خروج از آرامش باشند. یکی از این فدراسیون‌ها ووشو است. این فدراسیون در حالی کارش را دنبال می‌کند که برخی ماجراها باعث دلخوری تعدادی از مدیران وزارت ورزش از رئیس این فدراسیون شده است. البته حاشیه‌های پیش از انتخابات کمیته ملی المپیک هم مزید بر علت شده تا رئیس این فدراسیون مغضوب برخی مدیران باشد. تا جایی که عده‌ای دنبال این هستند رئیس فدراسیون ووشو استعفا دهد. این تلاش در شرایطی صورت گرفته که به نظر می‌رسد در این بلبشو ورزش، بهتر است طوری مدیریت شود که فدراسیون دیگری به سمت بلاتکلیفی نرود.
 
رفتنی، مثل رئیس دوومیدانی
یکی دیگر از فدراسیون‌هایی که وضعیتی شبیه ووشو دارد، دوومیدانی است، البته با حال و هوایی متفاوت. حواشی مجمع سوم خردادماه کمیته ملی المپیک بخوبی رابطه وزیر ورزش با رئیس فدراسیون دوومیدانی را نشان داد اگرچه همه حرف در همان چند ثانیه ویدیو خلاصه نمی‌شود. مدتی است از اهالی دوومیدانی شنیده می‌شود که با برخی افراد برای سرپرستی فدراسیون دوومیدانی صحبت شده و عده‌ای به‌دنبال استعفای رئیس فدراسیون هستند. هنوز مشخص نیست به طور قطع چه اتفاقی می‌افتد اما همین حرف و حدیث‌ها کافی است تا رئیس فدراسیون خودش را رفتنی بداند و اهالی فدراسیون هم حرفش را نخوانند.
 
 

 


Page Generated in 0.0067 sec