printlogo


کد خبر: 248487تاریخ: 1401/3/28 00:00
تهدیدی برای جام جهانی
دیوانه خانه لیگ ملت‌های اروپا!

لوییس انریکه بعد از برد تیم ملی اسپانیا برابر جمهوری چک در لیگ ملت‌ها هشدار قابل توجهی داد. مربی اسپانیا به سطح رقابت در قاره پرداخت و گفت:«ببینید چه بر سر فوتبال اروپا آمده است.»
ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که تیم‌های بزرگ اروپا یا به‌شدت افت کرده‌اند یا در آستانه افت هستند در برابر تیم‌های به اصطلاح درجه دوم اروپا. لیگ ملت‌ها نظم از پیش تعیین شده قبلی را به هم ریخته و این تهدیدی جدی برای جام جهانی قطر است که پنج ماه دیگر شروع می‌شود. با یک نگاه مختصر به چهار گروه لیگ اول این تورنمنت جدید یوفا می‌توان متوجه شد اتفاق جدیدی در حال شکل‌گیری است. فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جهان در قعر جدول گروه خود قرار دارد. انگلیس یک شکست بی‌سابقه تاریخی را برابر مجارستان در ویمبلی متحمل شد و ایتالیا بدون ترمز با سرعت در مسیر سقوط قرار دارد.
 
گروه مرگ برای مجارستان
قرعه‌کشی یک گروه را به‌عنوان گروه مرگ معرفی کرد و تیمی که کمترین شانس را داشت، مجارستان بود. حالا دو بازی مانده و مجارها جلوتر از سه قهرمان سابق جهان قرار دارند: آلمان، ایتالیا و انگلیس. سه شیر بدون برد در انتهای جدول گروه است و مدافع عنوان قهرمانی اروپا یک باخت سنگین و شرم‌آور را مقابل آلمان به ثبت رسانده.
 
فرانسه را چه می‌شود؟
اما قطعاً نگران‌کننده‌ترین شرایط برای فرانسه است. مدافع عنوان قهرمانی جهان و تیمی که بیش از همه شانس قهرمانی در قطر را دارد، از رقابت‌ها کنار رفته و شانسی برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ ملت‌ها ندارد. بازی‌های متوسط از تیمی از هم گسیخته و کم انگیزه زنگ خطر را در این کشور به صدا درآورده. نه کیلیان امباپه نه آنتوان گریزمان، نه اورلین شوآمنی و نه کریم بنزما نتوانسته‌اند تیم فرانسه را از بحرانی که در آن گیر افتاده، نجات دهند. اما آیا این تیم پرمهره برای قطر آماده می‌شود؟
معمولاً بعد از تماشای بیماری دیگران، آدم به فکر خودش می‌افتد و این چیزی است که لوییس انریکه مشاهده می‌کند. صدرنشین گروهی که پرتغال کریستیانو رونالدو نیز در آن است، به فکر جام جهانی پنج ماه بعد است.

Page Generated in 0.0045 sec