printlogo


کد خبر: 248486تاریخ: 1401/3/28 00:00
ثبت هفتمین قهرمانی گلدن‌استیت در NBA
پرواز دوباره ‌وریــــرز روی شانه‌های کری

پرونده هفتادوششمین فصل از مهیج‌ترین تورنمنت بسکتبالی دنیا با قهرمانی تیم گلدن‌استیت وریرز بسته شد. شاگردان استیو کر در ششمین بازی فینال NBA در شهر بوستون، موفق شدند حریف سرسخت خود بوستون سلتیکس را با نتیجه 103 به 90 شکست دهند تا چهارمین پیروزی خود را در تقابل با قهرمان کنفرانس شرق کسب و برای چهارمین بار در هشت سال گذشته عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. در این بازی که در ورزشگاه تی‌دی گاردن شهر بوستون برگزار شد، استفن‌ کری، ستاره گلدن‌ استیت نه تنها امتیاز‌آورترین بازیکن میدان شد بلکه پاداش درخشش خود در بازی‌های مرحله پلی‌آف را گرفت و برای اولین بار در دوران بازیگری‌اش به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال‌‌ انتخاب شد. کری که در 40 دقیقه حضورش در این بازی 34 امتیاز گرفت، 7 پاس گل داد و 7 ریباند داشت، در حالی به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شد که در هر یک از 6 بازی فینال به طور متوسط 34 امتیاز کسب کرد.
او اصلی‌ترین فاکتور در ثبت هفتمین قهرمانی تیم سانفرانسیسکویی در NBA بود. کری که پیش از این دو بار به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن مرحله گروهی انتخاب شده بود، حالا یک افتخار فردی دیگر هم به ویترین افتخاراتش اضافه می‌کند. او اما باعث ثبت رکوردهایی تازه برای تیمش هم شد چرا که گلدن استیت وریرز حالا اولین تیم در تاریخ است که در عرض دو سال از بدترین تیم NBA به قهرمان این رقابت‌ها تبدیل می‌شود.
گلدن‌استیت در فصل 20-2019 آنقدر ضعیف نتیجه گرفت که حتی به بازی‌های پلی‌آف نرسید اما حالا این تیم چهارمین قهرمانی‌اش طی 8 سال اخیر پس از فتح مسابقات در سال‌های 2015، 2017 و 2018 را کسب می‌کند و درخشش کری در این میان بیش از پیش ثابت کرد که بود و نبودش چقدر فرق دارد. در واقع در آن فصلی که گلدن استیت تیم آخر NBA شد، مصدومیت او و کلی تامپسون از یک سو و جدایی کوین دورانت از سوی دیگر دست به دست هم داد تا همه چیز به ضرر وریرز رقم بخورد. در ششمین بازی فینال بعد از کری که 34 امتیاز گرفت، اندرو ویگینز با 18 امتیاز دومین نفر در فهرست امتیازآوران گلدن استیت بود. جردن پول با 15 امتیاز نفر سوم بود و پس از او کلی تامپسون و دریموند گرین هر کدام با 12 امتیاز بیشترین امتیاز را برای قهرمان جدید NBA کسب کردند.
استیو کر سرمربی تیم گلدن استیت وریرز پس از بازی به خبرنگاران گفت:«من برای استف خیلی هیجان زده‌ام. به نظر من MVP فینال شدن، سرآمد همه دستاوردهایی است که او پیش از این در حرفه باورنکردنی‌اش کسب کرده بود. البته من برای همه بازیکنانم خوشحالم. افراد فراوانی در رقم خوردن این موفقیت دست داشتند اما در مورد استف می‌توانم بگویم که بدون او هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی‌داد.»
کری هم این قهرمانی را برای خودش با توجه به بازگشت از مصدومیت، یک قهرمانی متفاوت توصیف کرد و گفت:«ما راه اینکه چطور این کار را انجام دهیم، پیدا کردیم. ما همیشه برای اینکه آیا ممکن است دوباره به روزهای اوج‌مان برگردیم تردید داشتیم چون می‌دانستیم که مسیر چنین بازگشتی چقدر طولانی و سخت است. ما از 10-11 سال پیش چنین مسیری را ساخته بودیم. تمام آنهایی که در رقم خوردن این افتخار سهیم بوده‌اند می‌دانند این کار چه ارزشی دارد. این قهرمان قطعاً با قهرمانی‌های قبلی متفاوت است. شک نکنید.»
در حالی که گلدن‌استیت هفتمین قهرمانی‌اش در NBA را کسب کرد، بوستونی‌ها در خانه خود در حسرت پایان دادن به انتظار 14 ساله‌شان برای فتح جذاب‌ترین لیگ بسکتبال دنیا ماندند. آنها که از سال 1986 تا به امروز تنها یک بار (08-2007) قهرمان NBA شده‌اند، امسال فاصله زیادی تا شکست طلسم 14 ساله ناکامی‌شان نداشتند اما با وجود درخشش جیلن براون که در بازی ششم تیمش 34 امتیاز کسب کرد، باز هم نتوانستند از شکست چهارم بگریزند و در نهایت با اکتفا به‌عنوان قهرمان کنفرانس شرق فصل 22-2021 NBA را به پایان رساندند.

Page Generated in 0.0037 sec