printlogo


کد خبر: 248483تاریخ: 1401/3/28 00:00
گزارش و خبر

 بازی ایران - آرژانتین در آستانه لغو
‏پاراگوئه جایگزین تیم شمسایی شد؟
فدراسیون فوتبال ایران چند ماه پیش در خبری رسمی اعلام کرد تیم ملی فوتسال کشورمان روزهای ۱۵ و ۱۷ تیرماه در دیدارهای تدارکاتی به مصاف آرژانتین می‌رود.
قرار بود تیم ملی ایران دو روز زودتر به آرژانتین سفر کند و برای این مسابقه که جهت آماده‌سازی ایران قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا پیش‌بینی شده بود، شرکت کند. با این حال و با وجود اینکه صدور روادید آرژانتین روندی طولانی دارد اما تاکنون اقدامی از سوی فدراسیون آرژانتین در این زمینه صورت نگرفته است.
خبرنگار مهر در این راستا سؤالی را از «سباستین» خبرنگار آرژانتینی پرسیده و او اعلام کرده آرژانتین قرار است روزهای ۲۴ و ۲۶ تیرماه در پاراگوئه به مصاف تیم ملی این کشور برود. سباستین در این خصوص گفت: «طبق اطلاعات ما، آرژانتین درخواست داده بود بازی با ایران یک هفته زودتر (۸ تیرماه) برگزار شود ولی نمی‌دانم برای پروسه صدور ویزا چه اتفاقی می‌افتد.»
پیش از این مدیر دپارتمان تیم‌های ملی آرژانتین، ایران را برای بازی در این کشور دعوت کرده بود اما ظاهراً فدراسیون فوتبال آرژانتین پاسخ نامه‌های ایران برای دریافت روادید را نمی‌دهد.
تیم ملی ایران مهرماه امسال در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور خواهد داشت و برگزاری بازی با آرژانتین می‌تواند کمک بزرگی به تیم وحید شمسایی برای آماده‌سازی بهتر و بیشتر باشد.
 
 
 توصیه قطبی به اسکو:پوست کلفت باش!
افشین قطبی، سرمربی سابق تیم ملی ایران است که این روزها پس از ترک شیجیاژوانگ هنوز هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است. او در آخرین بازی‌های ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و با وجود ناکامی در صعود به جام‌جهانی آفریقای جنوبی، برای جام ملت‌ها نیز سرمربی تیم ملی ماند. قطبی که به پشتوانه قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر توانسته بود پست سرمربیگری تیم ملی را بگیرد، در دوره کاری خود کم و بیش مورد انتقاد بود و در نهایت زمانی که این انتقادات با حذف تیم ملی از جام ملت‌ها به اوج خود رسید، جایگاه سرمربیگری تیم ملی را از دست داد و چندی بعد کارلوس کی‌روش به جای او بر این صندلی جلوس کرد. قطبی حالا در گفت‌وگویی که در برنامه ورزشگاه شبکه پنج انجام داده درباره پست سرمربیگری تیم ملی و بخصوص موقعیت دراگان اسکوچیچ اظهار‌نظر جالبی داشته و به نوعی از این سرمربی کروات حمایت کرده و از او خواسته تا «پوست کلفت» باشد.
قطبی گفته است: «اسکوچیچ باید پوست کلفت باشد. می‌دانم افراد زیادی صحبت‌های مختلفی کرده‌اند اما باید محکم بایستد و تلاش کند و تمرکزش را برای تیمش بگذارد و به صدا‌ها و اطرافش توجه نکند چون اگر روی کار خودش تمرکز نداشته باشد نمی‌تواند موفق باشد.»
 
 
اعلام آمادگی مجارستان برای بازی تدارکاتی با تیم ملی 
نداشتن بازی‌های دوستانه تیم ملی در فیفادی خرداد ماه و انجام تنها یک مسابقه با الجزایر در قطر، انتقادهایی را به برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال روانه کرد. بر همین اساس رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد که صحبت‌هایی را برای انجام یک بازی دوستانه با مجارستان انجام داده است.
صالحی امیری که در سفری راهی مجارستان شده در صحبتی که با برنامه ورزش و مردم انجام می‌داد گفت که با هماهنگی فدراسیون فوتبال و میرشاد ماجدی پیگیری یک بازی دوستانه با تیم ملی مجارستان را انجام داده است.
طبق اعلام رئیس کمیته ملی المپیک، پس از مذاکره با مجارستانی‌ها آنها اعلام کرده‌اند که شرایط بازی دوستانه با تیم ملی ایران را در ماه نوامبر (آبان‌ماه) در تهران دارند و در این زمینه فدراسیون ایران باید درخواست خود را به صورت رسمی ارائه داده و نامه‌نگاری‌های لازم را انجام دهد.
به این ترتیب در صورتی که فدراسیون فوتبال بتواند برنامه‌ریزی دقیقی برای تیم ملی داشته باشد، امکان برگزاری دیدار دوستانه با مجارستان فراهم شده است.
مجارستان در لیگ سطح A ملت‌های اروپا و در گروه سوم با آلمان، ایتالیا و انگلیس همگروه است و پس از پشت سر گذاشتن چهار هفته با 7 امتیاز صدرنشینی را در اختیار دارد.
 
 
 پیروزی تیم ملی نوجوانان در حضور ماجدی
تیم ملی نوجوانان ایران پیش از ظهر دیروز (جمعه) در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم جوانان پارسیان رفت و پیروز بازی شد. دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال نوجوانان با تیم جوانان پارسیان در زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال برگزار شد که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود شاگردان عبدی به پایان رسید. قلی‌زاده، صادقی و عسگری برای تیم نوجوانان ایران گلزنی کردند.
میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال به همراه پرویز مظلومی و صمد مرفاوی (سرمربی تیم ملی جوانان) این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.
تیم ملی نوجوانان برای حضور در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود. این تیم به تازگی در تورنمنت کافا به مقام قهرمانی دست پیدا کرده و امیدوار است شهریور ماه مجوز حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا را به دست بیاورد.

 


Page Generated in 0.0059 sec