printlogo


کد خبر: 248440تاریخ: 1401/3/26 00:00
پرسپولیس خریدهای خوبی داشته است، اما...
همچنان در حسرت یک گلزن مادرزاد

وصال روحانی

پرسپولیس در ایام «پیش‌فصل» لیگ بیست و دوم خریدهای خوبی داشته اما همچنان در حسرت متاعی است که او را باید یک مهاجم ششدانگ و گلزن مادرزاد نامید.
مهدی عبدی با وجود زدن چند گل حساس طی سه فصل اخیر، یکی از ضعیف‌ترین و پرخطاترین مهاجمان 30 سال اخیر سرخ‌های تهرانی به شمار می‌آید و گل‌های مسلمی که طی این مدت از دست داده، غیرقابل شمارش بوده است و اگر یکی دو عامل اصلی برای قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ قبلی قائل باشیم، یکی از آنها بی‌گمان این مهاجم کم‌دقت و بشدت پرنوسان است. حامد پاکدل هم در فصل اخیر لیگ برتر فوتبال کشور به آن حد به بازی گرفته نشد که بتوان یک برآورد دقیق را از کار او ارائه داد ولی اگر او به اندازه کافی خوب و توانا بود، لابد کادر فنی سرخ‌ها به او بیشتر از اینها میدان می‌داد.
 
از 30 درصدی‌ها تا 70 درصدی‌ها
پرسپولیس که در فصول قبلی امثال علی علیپور و مهدی طارمی را از دست داده بود، پس از رفتن آنها هرگز مهاجمی را در اختیار نداشته که حتی به یک بیلان 70 درصدی در گل کردن فرصت‌ها نائل شود. اگر این را باور ندارید، به حاصل کار عبدی نگاه کنید که حداقل 70 درصد فرصت‌هایش را هدر داده. ضعیف‌ترین بیلان را مهدی مهدیخانی داشته که از آخرین مرتبه گلزنی‌اش آنقدر زمان گذشته که هیچ کس نمی‌داند او اصولاً گلی هم در لیگ ایران زده یا خیر.
 
کارهایی بایسته در بازار نقل و انتقال‌ها
جذب دوباره علیرضا بیرانوند که باید شیارهای هولناک ایجاد شده توسط حامد لک در فصل فاجعه‌بار آخر او را دوباره ببندد و دروازه را قفل کند، یک کار نقل و انتقالاتی بایسته بوده و می‌تواند امید بست که دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع راست جذب شده از سپاهان هم بسیار بهتر از رامین رضاییانی عمل کند که بشدت نزول کرده و حتی سایه‌ای از رضاییان 10 سال پیش نیست.
سروش رفیعی هم ده‌ها حسن و بخصوص طراوت فنی و حرکات فانتزی‌وار را برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان خواهد آورد که بشدت به آن محتاجند. با این حال نیاز اول سرخ‌های پایتخت‌نشین به قصد اینکه اتفاقات تلخ فصل پیش برایشان تکرار نشود و یک بار دیگر قهرمانی را به رقیب بزرگ و کهن خود واگذار نکنند، داشتن مهاجمی است که هیچ کاری نکند جز اینکه دروازه رقبا را بگشاید.
 
پیشینه «آبی» شهباززاده مهم نیست
سجاد شهباززاده که هفته‌ها است صحبت درباره استخدام او توسط پرسپولیس جریان دارد، گزینه خوبی در این  ارتباط است.
 او فاصله کمی تا 34 ساله شدن دارد و پس از روزهای درخشانش در لیگ بیستم که منجر به آقای گلی او با 20 گل زده شد، فصل متوسط و کم‌بار و بری را در لیگ بیست و یکم گذراند اما «مُرده» او هم بهتر از مهاجمان ناتوان فصل گذشته پرسپولیس  است و اگر یک «پیش‌فصل» خوب را بگذراند و با یاران جدیدش هماهنگ شود، می‌تواند مثل شهریار مغانلو که در نیم فصل دوم لیگ بیستم بسیار به کار پرسپولیس آمد، گل‌‌های مهم و زیادی برای این تیم بزند و نیازهای قهرمانی این تیم را تأمین کند.
 سجاد البته سابقه بازی در استقلال را هم دارد اما از آن زمان چند سال می‌گذرد و نیاز قرمزها به یک گلزن مادرزاد به حدی زیاد است که حتی تندروترین طرفداران آنها هم حاضر است چشم بر مسأله فوق و پیشینه «آبی» شهباززاده ببندد و در ذهنش تصور کند که سجاد از لحظه تولدش یک قرمز صد درصد بوده است و لاغیر!

Page Generated in 0.0055 sec