printlogo


کد خبر: 248428تاریخ: 1401/3/26 00:00
خبر

در روز نخست مسابقات آزاد پاراوزنه‌برداری آسیا و اقیانوسیهصلحی‌پور طلایی شد
 
در اولین روز از رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره جنوبی در حال برگزاری است، حامد صلحی‌پور در دسته ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد. او در حرکت اول توانست وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را مهار کند، در حرکت دوم وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی شد و در مجموع با مهار وزنه ۶۶۵ کیلوگرمی به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت. در ادامه این رقابت‌ها امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌رود. پاراوزنه‌برداران کشورمان تمرینات خوبی را با هدایت فنی حسین توکلی سرمربی نامدارشان انجام دادند و برای درخشش در این رویداد هم از نظر روحی و هم از لحاظ رکوردی در شرایط ایده‌آل و قابل قبولی قرار دارند.
 
تیم مرکزی، نماینده کاتای ایران در قونیه
 
تیم مرکزی با برتری در رقابت‌های انتخابی کاتای تیمی به‌عنوان نماینده ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شد. رقابت‌های انتخابی کاتای تیمی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی روز گذشته (چهارشنبه 25 خردادماه) در سالن کبکانیان تهران برگزار شد و تیم مرکزی با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر بالاتر از تیم‌های آذربایجان شرقی و اصفهان به‌عنوان تیم اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شد.
 
برای حضور در تورنمنت‌های آتی
 فرایند انتخابی پایه‌‌های کاراته بررسی می‌شود
 
فرایند انتخابی تیم‌های ملی کاراته در رده‌های سنی پایه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جلسه بررسی فرایند انتخابی تیم‌های ملی کاراته در رده‌های سنی پایه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا عصر دیروز در فدراسیون کاراته برگزار شد. در این جلسه که با حضور سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون، محسن آشوری و اشرف امینی نواب رئیس، وحید مؤمنی دبیر فدراسیون، سیامک صحرانورد مدیر تیم‌های پایه، ستاره موسوی به نمایندگی از کادرفنی دختران و مهدی جعفری به نمایندگی از کادرفنی پسران برگزار شد، فرایند انتخابی تیم‌های ملی پایه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا 2022 مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قرار است بخشنامه فرایند انتخابی تیم ملی تا پایان هفته جاری از سوی فدراسیون کاراته اعلام شود. مسابقات قهرمانی جهان در رده‌های پایه از 4 آبان 1401 به میزبانی ترکیه و مسابقات قهرمانی آسیا از 25 آذر 1401 به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود.
 
برنامه فدراسیون جهانی وزنه برداری
 برابری تعداد زن و مرد در پاریس 2024
 
طبق اعلام مسئولان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری المپیک 2024 پاریس، قرار است در این دوره اوزان زنان و مردان با هم برابر باشند. طبق برنامه مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مدعیان پولادسرد طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ مرداد سال ۱۴۰۳ به روی تخته می‌روند. تنها تفاوت این دوره از مسابقات که برای نخستین بار برنامه‌ریزی شده است، برابری تعداد وزنه‌برداران زن و مرد است که گفته می‌شود برای تحقق شعار برابری جنسیتی در المپیک صورت گرفته است. بر این اساس طبق اعلام کمیته بین‌المللی المپیک قرار است رقابت‌های وزنه‌برداری زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دسته‌های ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و ۸۱+ کیلوگرم برگزار شود. این در حالی است که اوزان المپیکی ۴۹ و ۵۹ کیلوگرم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد اما اوزان دیگر تغییر کرده است. ضمن اینکه رقابت‌های وزنه‌برداری مردان هم در دسته‌های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و۱۰۲+ کیلوگرم برگزار می‌شود که فقط دسته‌های ۶۱ و ۷۳ کیلوگرم با اوزان برگزار شده در المپیک توکیو ۲۰۲۰ مشترک است.

Page Generated in 0.0047 sec