printlogo


کد خبر: 248426تاریخ: 1401/3/26 00:00
کلید خوردن طرح تفحص از فدراسیون سوارکاری
اعـلان جنــگ!

ایران ورزشی - پس از ماجرای عجیب انتخابات فدراسیون سوارکاری و برگزاری آن بدون رضایت و موافقت وزارت ورزش، این‌طور به نظر می‌رسد که اختلاف فدراسیون و وزارتخانه بالا گرفته و از این پس شاهد ماجراهای زیادی بین این دو نهاد باشیم. حالا در اولین گام گویا کار به کلید زدن طرح تحقیق و تفحص از این فدراسیون سوارکاری رسیده که روز گذشته جزئیات و موارد آن مشخص شد. مواردی که البته همگی جزو مشکلات و حرف و حدیث‌های همیشگی این فدراسیون بوده و به هیچ وجه ماجرای جدیدی نیست.
 
 خلیلی: نمی‌دانم ماجرای تفحص
 از کجا کلید خورده
مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری درباره تقاضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری گفت:«برخی موارد ابهام‌برانگیز برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در این زمینه پاسخگو هستیم و استقبال می‌کنیم و موارد خیلی مهمی نیست. در این رابطه که مسأله تحقیق و تفحص چگونه کلید خورده باید بگویم اطلاعی ندارم اما حق قانونی نمایندگان مجلس است که سؤال بپرسند و حق قانونی ما پاسخ دادن است.» طبق اعلام خلیلی، ماجرای نظارت بر هیأت‌های استانی، گذاشتن میکروچیپ بر بدن اسب‌ها، انتخابات هیأت‌ها و همین‌طور بررسی تست‌‌های دوپینگ، موارد مهمی است که قرار است درباره آنها از فدراسیون سوارکاری تحقیق و تفحص شود.
 
بالاخره علت تصمیم تعویق چه بود؟
در روزی که خبر تصمیم وزارت ورزش درباره تعویق انتخابات فدراسیون سوارکاری منتشر شد، هیچ اشاره‌ای به ماجرای تحقیق و تفحص و درخواست نمایندگان مجلس درباره تعویق انتخابات نشد.
در آن زمان و حتی روزهای پس از آن، علت اصلی تصمیم وزارت ورزش برای تعویق 10 روزه انتخابات، اعتراض برخی نامزدها اعلام شده بود.
البته که محمد پولادگر در مصاحبه‌ای که دو روز بعد از انتخابات انجام داد، پس از اعلام اعتراض نامزدها به‌عنوان دلیل تعویق انتخابات، به ماجرای تحقیق و تفحص و نامه نایب رئیس مجلس به وزیر ورزش اشاره کرد. پولادگر مدعی شد که یک هفته مانده به انتخابات، این نامه از مجلس به وزارت ورزش رسیده و خواستار تعویق انتخابات شده است! ماجرایی که در زمان اعلام تعویق، هیچ اشاره‌ای به آن نشد و دو روز پس از آن مجمع عجیب مطرح شد. اتفاقی که برخی معتقدند بی‌ارتباط به شیوه برگزاری انتخابات آن هم بدون رضایت وزارت و برگزار شدن بدون نماینده آن نیست.
 
 آیا وزارت به فدراسیون نامه زده بود؟
یکی از مواردی که خلیلی پس از انتخاب خود به‌عنوان رئیس فدراسیون و در پاسخ به ماجرای تصمیم وزارت ورزش عنوان کرد، عدم اعلام رسمی وزارت ورزش به این فدراسیون بود. قطعاً خلیلی و اعضای مجمع، خبر منتشر شده روی خروجی خبرگزاری‌ها را دیده بودند اما رئیس فدراسیون به صراحت اعلام کرده که نامه‌ رسمی به دستش نرسیده.
از طرف دیگر معاون قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرده که سوای انتشار خبر در خبرگزاری‌ها، شخص وزیر ورزش به این فدراسیون نامه زده و خواستار تعویق انتخابات شده است. در این میان اگر نامه‌ای وجود دارد، می‌تواند از سوی وزارت ورزش منتشر شود. البته که قطعاً از لحاظ قانونی و با توجه به اساسنامه جدید، وزارت ورزش در جایگاهی نیست که بتواند زمان انتخابات را تعیین و یا جابه‌جا کند. پس آن نامه در صورت وجود هم وجاهت قانونی ندارد و انتشار آن تنها می‌تواند نشان دهد که کدامیک از طرفین این ماجرا حقیقت را می‌گوید.

Page Generated in 0.0051 sec