printlogo


کد خبر: 248425تاریخ: 1401/3/26 00:00
دو هفته دیگر زمان بازگشتم مشخص می‌شود
دلخانی: نه می‌ترسم، نه نگرانم؛ با قدرت بر می‌گردم

ایران ورزشی - یکی از بهترین کشتی‌گیران چند سال اخیر کشتی فرنگی، میثم دلخانی بود. فرنگی‌کار وزن 63 کیلوگرم که در مسابقات قهرمانی جهان سال 2021 به مدال طلا دست پیدا کرد. جوانی از استان فارس که کشتی‌های دیدنی او علاقه‌مندان زیادی را پیدا کرد. میثم دلخانی امسال هم یکی از مدعیان اصلی رسیدن به مدال طلای قهرمانی جهان بود اما یک حادثه او را از تیم ملی دور کرد. دلخانی برای اینکه محک بخورد، در مسابقات تورلیخانف در یک وزن بالاتر به روی تشک رفت اما حادثه‌ای تلخ برای او رخ داد که منجر به شکسته شدن دست او شد. این اتفاق تلخ حالا باعث شده تا او شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست بدهد:«خیلی ناراحت کننده است. من توان کسب دومین مدال طلا را داشتم اما با این اتفاق کارم بسیار سخت شد اما با قدرت بر می‌گردم.»
  
چند روز بود که جواب تلفن را نمی‌دادی؟
 درد دستم به حدی زیاد بود که با تزریق مسکن‌ها به خواب می‌رفتم. اصلاً حالم طوری نبود که بتوانم جواب تلفن را بدهم. متأسفانه از این بابت شرمنده خیلی‌ها شدم.
چه شد اصلاً این اتفاق رخ داد؟
 نفهمیدم حریف می‌خواست سنجاب پرنده را اجرا کند اما من رد کردم ولی بعدش که خواست خاک کند، آرنجم چرخید و درد شدیدی را احساس کردم.
بلافاصله هم که جراحی کردی؟
 بعد از بازگشتم به ایران، ‌ام آر آی دادم و پزشکان تشخیص دادند که رباط ‌ام سی ال داخلی آرنج دست چپم دچار پارگی کامل شده است. کپسول مفصل‌های آرنج هم دچار پارگی شده بود. پس از جلسه پزشکی، هفته گذشته عمل جراحی انجام دادم که خدا را شکر موفقیت‌آمیز بود.
ظاهراً اردو را ترک می‌کنی؟
 بله. قصد دارم برگردم فارس تا دو هفته آینده که دوباره باید برگردم و پزشکان دستم را ببینند. نظر دو هفته آینده پزشکان تعیین کننده است، چرا که مشخص می‌کنند از چه زمانی باید تمرینات را شروع کنم. بررسی پزشکان می‌تواند برای بازگشتم به کشتی تعیین کننده باشد. زمان بازگشتم را کمیسیون پزشکی دو هفته آینده مشخص می‌کند.
یعنی ممکن است که به همین زودی‌ها تمرینات را شروع کنی؟
 فعلاً دستم در آتل است اما از همین هفته تمرینات هوازی را شروع می‌کنم و قرار است پزشک دو هفته دیگر دوباره وضعیت آرنجم را چک کند و بر اساس وضعیتی که آرنج من پیدا کرده است، درباره ادامه درمان و شروع تمریناتم تصمیم‌گیری کند.
موقعی که دچار مصدومیت شدی خیلی‌ها نگران بودند که به لحاظ روانی اوضاع خوبی نداشته باشی. جهانی صربستان را از دست دادی و این شاید به لحاظ روحی خیلی تأثیر‌گذار باشد.
 نه خدا را شکر الان وضعیتم خوب است. به هر حال تقدیر این بود، کاری از دستم بر نمی‌آید.امیدوارم روند درمان مصدومیتم سریع پیش برود تا خیلی زود با قدرت و انگیزه بیشتری نسبت به قبل به روی تشک کشتی و مسابقات برگردم.
یعنی باید منتظر باشیم که خیلی زود دوباره با قدرت روی تشک حاضر باشی؟
 تا خدا چه بخواهد اما من از این مصدومیت نه ترسیدم و نه نگران هستم. سعی می‌کنم که خیلی زود با قدرت به روی تشک برگردم.
سطح مسابقات چطور بود؟
 خیلی خوب بود. به هر حال دارای رنکینگ بود و اهمیت زیادی داشت هر چند که مجبور شدم مسابقات را نیمه کاره رها کنم.
این سنجاب پرنده هم داستانی شده؟
 بله متأسفانه اجرای ناقص این فن حسابی دردسرساز شده است.

Page Generated in 0.0054 sec