printlogo


کد خبر: 248423تاریخ: 1401/3/26 00:00
اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری همچنان بی‌اعتماد به ایران
هنوز خبری از تأیید اساسنامه نیست!

 به نظر می‌رسد اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هنوز مجاب نشده است که فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران با دوپینگ مبارزه جدی می‌کند و فعلاً خبری از تأیید اساسنامه این فدراسیون نیست.
فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران برای گرفتن تأییدیه اساسنامه و برگزاری انتخابات، مکاتبه‌ای را با اتحادیه جهانی (UCI) انجام داد و حتی کمیته ملی المپیک ایران نیز نامه‌ای را برای این نهاد ارسال کرد. اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری نیز در پاسخ نامه‌ای به فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران ارسال کرده و به نوعی اعلام کرده است که فعلاً خبری از تأیید اساسنامه نیست. در این نامه عنوان شده است که اتحادیه جهانی نامه کمیته ملی المپیک ایران را دریافت کرده‌ است و فدراسیون ایران باید همچنان کارهای مبارزه با دوپینگ را انجام دهد و اتحادیه جهانی روی این اقدامات نظارت دارد و پیگیر کار است.
با توجه به این پاسخ، به نظر می‌رسد اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هنوز در بحث مبارزه با دوپینگ، مجاب نشده و نیاز است اعتماد این نهاد بین‌المللی جلب شود. زمانی که اتحادیه جهانی اعلام می‌کند همچنان روی کارها نظارت دارد یعنی در نظر دارد که مطمئن شود ایران به طور جدی با معضل دوپینگ مبارزه می‌کند. به هر حال فدراسیون در سال‌های گذشته تصمیماتی گرفته که خلاف قوانین این نهاد بوده است که مهم‌ترین آن استفاده از ورزشکار محروم به‌عنوان مربی بوده است.
رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که به همراه نصرالله سجادی مشاور رئیس و فرید فتاحیان مسئول امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک به مجارستان رفته است، قرار است دیداری با رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری داشته باشد و اگر نتیجه این دیدار مثبت باشد به احتمال زیاد اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، تأیید اساسنامه ایران را در دستور کار قرار می‌دهد.
اگر در این دیدار اتحادیه جهانی همچنان معتقد باشد که باید نظارت بیشتری روی برنامه‌های مبارزه با دوپینگ ایران داشته باشد، در این صورت خبری از برگزاری انتخابات دوچرخه‌سواری نخواهد بود و فدراسیون دوچرخه‌سواری در انتخابات کمیته ملی المپیک نیز نماینده‌ای نخواهد داشت. به نظر می‌رسد فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران باید خیلی بیشتر از قبل روند مبارزه با دوپینگ را دنبال کند تا بالاخره بتواند اعتماد از دست رفته اتحادیه جهانی را جلب کند.

Page Generated in 0.0047 sec