printlogo


کد خبر: 248422تاریخ: 1401/3/26 00:00
حمله باقری معتمد به فدراسیون تکواندو
ساعی در امور فنی دخالت می‌کند

تصور خیلی‌ها این بود که با آمدن هادی ساعی بسیاری از مشکلات رفع می‌شود اما حالا چند ماهی از حضور ساعی می‌گذرد و هر روز مشکلات بیشتر از گذشته می‌شود. تکلیف کادرفنی تیم ملی تکواندو که هنوز به طور دقیق مشخص نیست. دو نفر به‌عنوان سرمربی انتخاب شدند که عنوان شد یکی به‌عنوان سرمربی تیم الف و دیگری سرمربی ب است اما حالا از اردوی این تیم‌ها خبر می‌رسد که چنین چیزی وجود ندارد و دو تیم با دو سرمربی متفاوت کار می‌کنند و هر کدام که بهتر نتیجه بگیرند، سرمربی تیم ملی خواهند بود. این بزرگترین مشکل برای این تیم است اما مشکل بزرگتر به کمیته فنی برمی‌گردد که از اول هم اعلام شد نقشی در تصمیمات ندارد. وقتی هم عنوان شد که کمیته فنی یعنی کشک خیلی‌ها جبهه گرفتند اما واقعیت این است که الان محمد باقری معتمد، دارنده مدال نقره المپیک به انتقاد از وضع موجود می‌پردازد و معتقد است که هادی ساعی در همه امور دخالت می‌کند:«ساعی عنوان کرده بود دخالتی در مسائل فنی ندارد اما می‌بینیم که او در بحث‌های فنی ورود می‌کند، در صورتی‌که وقتی او به‌عنوان رئیس فدراسیون اقدام به تشکیل کمیته فنی می‌کند دیگر نباید خودش دخالت کند تا آنها تصمیم‌گیر باشند. اینها تصمیماتی است که خودشان گرفته‌اند اما امیدوارم به نفع تکواندوی ایران باشد.»
باقری معتمد با انتقاد از وضعیت فعلی تیم ملی گفت:«برخی از ملی‌پوشان که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم در مدت اخیر با من تماس‌هایی داشتند و گلایه‌های زیادی را مخصوصاً از نحوه برگزاری انتخابی تیم ملی در مرحله دوم مطرح کردند. انتخابی تیم ملی بدون حضور رسانه‌ها و پشت در بسته برگزار شد. در این شرایط آبروی تکواندو در میان است و ما ۱۵ یا ۱۶ سال زحمت کشیدیم تا تکواندوی ایران را به جایگاه اصلی خودش برسانیم اما تکواندو طی سال‌های اخیر از دنیا عقب افتاد و دیگر نشانی از گذشته ندارد.»
باقری معتمد با بیان اینکه هیچ پشتوانه‌سازی در تیم ملی صورت نمی‌گیرد، برنامه‌ فعلی فدراسیون را نقد کرد:«همه دنیا بر اساس روش‌های درست و علمی حرکت می‌کنند اما در تکواندوی ایران هیچ پشتوانه‌سازی صورت نمی‌گیرد. چند نفر از همین بازیکنان جوان مثل حاج‌موسایی، متین رضایی، یزدانی، نادعلیان و...که از رده جوانان برای مسابقات آسیایی بزرگسالان انتخاب شده‌اند را ما معرفی کردیم و به اردو و مسابقات بردیم اما امیدوارم آقایان به اسم خودشان نکنند.»
دارنده مدال‌های نقره المپیک و طلا و نقره جهان، درباره بلاتکلیفی انتخاب سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان و اینکه این موضوع می‌تواند باعث لطمه به تیم ملی شود، گفت:«بله این موضوع کاملاً درست است. اینها هدفشان این است که بر اساس نتایج کادر فنی تیم‌های الف و ب در مسابقات آسیایی و کشورهای اسلامی نسبت به انتخاب سرمربی اقدام کنند. البته هدفشان این است که زمان بخرند، وگرنه سرمربی مدنظرشان را هم برای جهانی انتخاب کرده‌اند و فکر می‌کنم مقانلو به کار خود ادامه بدهد.»
او با بیان اینکه فدراسیون تکواندو در انتخاب سرمربیان تیم ملی واقعیت را به رسانه‌ها منتقل نکرده، ادامه داد:«ما اصلاً تیم امید نداریم. اینها می‌خواستند با ادعای تشکیل تیم امید فقط دهان رسانه‌ها و منتقدان را ببندند. قرار بود بر مبنای همان انتقاداتی که خودشان در زمان ریاست پولادگر مطرح می‌کردند از رده نوجوانان پشتوانه‌سازی کنند و با تشکیل تیم امید، به پشتوانه‌سازی تیم ملی کمک کنند اما می‌بینیم که در عمل تیم امید نداریم و فقط تیم‌های الف و ب بزرگسالان را درست کرده‌اند تا افرادی که از تیم الف جا می‌مانند، بدون توجه به سن و سالشان در تیم ب حضور داشته باشند! بنابراین سن اصلاً ملاک نیست.»
 

Page Generated in 0.0055 sec