printlogo


کد خبر: 248405تاریخ: 1401/3/26 00:00
درس‌های بازی انگلیس و مجارستان برای ما
بخت یک‌بار در خانه شما را می‌زند!

 
انگلیس ۴ گل از مجارستان خورد و این اتفاق برای ما نگران‌کننده است؛ همان‌طور که ما بعد از شکست مقابل الجزایر به فکر ساختن تیم بهتری هستیم، انگلیسی‌ها هم بعد از این باخت به فکر برطرف کردن اشکالات و ایرادهای تیم خود می‌افتند. بازی انگلیس مقابل مجارستان چند نکته ویژه برای ما داشت.
 
مثل بازی مقابل پرتغال موقعیت خراب نکنیم
به گل‌هایی که انگلیس خورد، با دقت نگاه کنیم. گل اول روی اشتباه صد درصد مدافعان انگلیس بود. با اینکه آنها باید روی هوا قدرتمند باشند اما در ارسال از کناره‌ها در این بازی مشکل داشتند. اما نکته‌ای که گل اول بازی به ما نشان می‌دهد این است که اگر ما هم مثل مهاجم مجارستان قدر موقعیت را بدانیم، می‌توانیم جلوی هر تیمی به گل برسیم. بازیکن مجارستان در شلوغی محوطه جریمه با تمرکز بالا توپ را استپ کرد و بی‌درنگ ضربه‌اش را زد.
 
از شانس 50 درصدی گل ساختن
گل سوم روی یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه به دست آمد؛ در این موقعیت 50 درصدی آشفتگی دفاع انگلیس و خوش‌شانسی بازیکن مجارستان باعث شد تا آنها به گل برسند. مجارستان خوش شانس بود که توپ روی پای بازیکنش نشست. اگر بازیکن مجارستان به جای شوت، سر توپ می‌زد یا هر واکنش دیگری داشت، این گل به ثمر نمی‌رسید.
 
به جای گل به دروازه پاس بدهیم!
گل چهارم؛ پاس در عمق و باز هم اشتباه فاجعه‌بار مدافعان انگلیس باعث شد تا مهاجم مجارستان با دروازه‌بان انگلیس تک به تک شود. 
بازیکن مجارستان خیلی خونسرد با یک ضربه چیپ و آرام توپ را به گوشه دروازه فرستاد. انگار یک بازیکن پشت گلر ایستاده و می‌خواهد به او پاس بدهد. اگر شوت می‌زد، شاید دروازه‌بان این تک به تک را می‌گرفت. مهدی طارمی جلوی پرتغال بی‌دقت به توپ ضربه زد. مهاجمان ما باید یاد بگیرند که شاید در تمام عمرشان یک‌بار چنین موقعیت‌هایی در جام جهانی برایشان ایجاد شود. 
اگر قدر فرصت را بدانند، از حریف نترسند و خونسرد بازی کنند، بردن هر تیمی از نفرات فعلی ما بر‌می‌آید. در نهایت اینکه درس بازی مجارستان این بود که آنها 4 موقعیت ایجاد کردند و هر 4 فرصت آنها به گل تبدیل شد؛ حتی موقعیتی که آن را 50 درصدی حساب می‌کنیم.

Page Generated in 0.0053 sec