printlogo


کد خبر: 248394تاریخ: 1401/3/26 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
3 گل خورده در نیمه‌های اول

 
جعفر برزگر   
 
در ابتدای فصل مشخص نشد که چرا مسئولان باشگاه فولاد هدایت تیم‌شان را به عبدالله ویسی سپردند و خیلی زود هم عذرش را خواستند.
 
برکناری ویسی
بعد از بازی دو تیم فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و با یک توافق دو جانبه، همکاری باشگاه فولاد خوزستان و عبدالله ویسی خاتمه یافت. 
البته او آن روز از این اتفاق شوکه شده و مدعی شد: «مربیگری شغل ما است و جدایی طبیعی است، اما در شوک هستم و نمی‌دانم قضیه چیست، زیرا تیم ما مشغول پیدا کردن روند خوبی بود. معمولاً زمانی مربی را اخراج می‌کنند که باخت یا مساوی بدی بدهد. بعد از ۲ شکست، یک برد آوردیم و بیرون از خانه مقابل نفت مسجدسلیمان مساوی کردیم. شکل تیم در حال خوب شدن بود، اما متأسفانه هیأت مدیره از من خواست کناره‌گیری کنم و این کار را انجام دادم. باید دید سال گذشته فولاد در همین مقطع چند امتیاز داشت. امسال پنجره تیم بسته بود و نتوانستیم یار بگیریم. با همان بازیکنان ادامه داده و از نفرات خیلی خوبی که سال‌های گذشته بازی نمی‌کردند، استفاده کردیم. این تصمیم برای من قابل احترام است و اعتراضی 
ندارم.»
 
بازگشت نکونام
جواد نکونام از بازی پنجم مقابل هوادار روی نیمکت این تیم نشست. او با دو پیروزی کارش را آغاز کرد و تا پایان نیم فصل اول هم از 11 بازی صاحب 4 پیروزی، 5 تساوی و 2 شکست شد. شاگردان او در نیم فصل دوم هم نتایج خوبی را به دست آوردند. مهدی هاشمی‌نسب، حسین کعبی و حمید رجبی هم همکاران او روی نیمکت 
بودند.
 
قهرمان سوپرجام
دیدار سوپرجام فوتبال ایران را پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار کردند که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان نکونام تمام شد و فولاد جام قهرمانی سوپرجام را بالای سر برد. موسی کولیبالی در دقیقه ۱۸ تنها گل این بازی را برای فولاد به ثمر رساند. آنها در هفتمین دوره سوپرجام فوتبال ایران، به اولین قهرمانی خود دست یافتند و نوار چهار دوره قهرمانی متوالی پرسپولیس را پاره کردند. در دقیقه ۶۳ پرسپولیس با اخراج مهدی شیری ۱۰ نفره شد تا کار برای سرخپوشان پیچیده‌تر از این شود.
 
حذف مقابل تیم لیگ یکی
تیم فولاد در اولین بازی حذفی‌اش میزبان تیم شهرداری نوشهر بود. شاگردان جواد نکونام کار سختی نداشتند و با سه گل عبدالله‌زاده، ایوب والی و پاتوسی میهمان‌شان را بدرقه کردند. آنها در دومین بازی به زمین تیم لیگ یکی مس کرمان رفتند. اهوازی‌ها که تا دقیقه 87 از میزبان‌شان عقب بودند در نهایت با گل وحید حیدریه بازی را به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشاندند. اما در ضربات پنالتی قهرمان دوره قبل این مسابقات نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. مسی‌ها 5 ضربه پنالتی را به گل تبدیل کردند. این در حالی بود که فولادی‌ها 4 پنالتی را توسط مهران موسوی، احمد عبدالله‌زاده، موسی کولیبالی و لوسیانو پریرا تبدیل به گل کردند، اما ضربات پنالتی محمد میری و وحید حیدریه از دست رفتند.
 
نیم ساعت اول گل نمی‌خوردند
فولاد در لیگ بیست و یکم رکورد منحصر به فردی را از آن خود کرد. آنها در نیمه اول تیمی بودند که به سختی دروازه‌شان باز می‌شد. شاگردان نکونام در نیم ساعت ابتدایی تمام بازی‌های‌شان گل نخوردند و در تمام نیمه‌های اول فقط سه مرتبه توپ از خط دروازه‌شان عبور کرد.
خریدهای نیم فصل دوم
جواد نکونام خیلی زود متوجه شد که تیمش برای ادامه بازی‌ها در نیم فصل دوم باید تقویت شود. به همین دلیل سراغ بازیکنانی رفت که در تیم‌های‌شان جزو بهترین‌ها بودند. او شهاب گردان را از ذوب‌آهن به خدمت گرفت که دلیل بازی نکردنش در آنجا مصدومیت بود. علیرضا کوشکی بهترین بازیکن پیکان را هم جذب کرد. فولادی‌ها برای تقویت سمت راست خط دفاعی‌شان مهدی شیری از پرسپولیس را آوردند که در آن مقطع به دلیل بازگشت رامین رضاییان خیلی فرصت بازی پیدا نمی‌کرد. محمدرضا خلعتبری از سپاهان، آرش رضاوند و عارف آقاسی هم از استقلال دیگر خریدهای این تیم بودند که از فولاد در نیم فصل دوم تیمی به مراتب بهتر ساختند.
 
پریرا بهترین بازیکن
فولاد خوزستان را شاید بتوان یکی از شلوغ‌ترین تیم‌های لیگ بیست و یکم دانست. آنها در 30 بازی از 35 بازیکن استفاده کردند. خارجی‌های این تیم مثل سال قبل جزو بهترین‌های تیم‌شان بودند. موسی کولیبالی در قلب خط دفاعی عملکرد خوبی داشت. آیاندا پاتوسی با 1512 دقیقه بازی شش گل زد و چهار پاس گل داد. اما لوسیانو پریرا که با 28 بازی و 2463 دقیقه بیشترین دقایق حضور در میدان را به خود اختصاص داده با 9 گل زده و پنج پاس گل مؤثرترین بازیکن تیمش بود.

Page Generated in 0.0046 sec