printlogo


کد خبر: 248387تاریخ: 1401/3/25 00:00
مخالفان سرمربی پرتغالی در یک جبهه قرار می‌گیرند
زمزمه بازگشت کی‌روش آغاز شیپور جنگ

از دیروز که ایران ورزشی بحث کی‌روش را مطرح کرده و این موضوع در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده، بحث‌ها و نظرات مختلفی درخصوص تغییر سرمربی تیم‌ملی می‌بینیم؛ بعد از مطرح شدن نام کی‌روش و حالا مصاحبه نلو وینگادا با شبکه بین‌اسورت درخصوص تصمیم کی‌روش برای حضور روی نیمکت یکی از تیم‌های راه یافته به جام‌جهانی، اهالی فوتبال در داخل ایران خیلی ظریف شروع به حمایت از اسکوچیچ کرده‌اند. به اسامی مربیان و کارشناسانی که در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند نگاه کنید؛ نام‌ها را کنار هم می‌گذاریم و به آرشیو روزنامه‌ها و سایت‌ها مراجعه می‌کنیم تا به مصاحبه قدیمی آنها در مورد کی‌روش برسیم. با آنالیز و تحلیل مصاحبه‌ها، سیاهه‌ای بلند از نام مربیان و کارشناسانی مقابل ما قرار می‌گیرد که در زمان مربیگری کی‌روش همواره منتقد این مربی بوده‌اند و حرف‌ها و مصاحبه‌های تندی علیه مربی اسبق تیم‌ملی داشته‌اند.
با مطرح شدن نام کی‌روش، به‌نظر می‌رسد دو قطبی مربی «خارجی - ایرانی» در حال شگل‌گیری است و مربیانی که ماه‌ها و حتی چند سال خبری از آنها نبود، کم کم به هم می‌پیوندند تا تیم مخالفان کی‌روش تکمیل شود. کی‌روش در دو جام جهانی هدایت ایران را بر عهده داشت و نتایج خوبی گرفت، بویژه در جام‌جهانی 2018 روسیه. کی‌روش اما بعد از جام‌ملت‌های آسیا و شکست مقابل ژاپن با ایران خداحافظی کرد.
منتقدان کی‌روش به بهانه بازی دفاعی و شیوه‌ای که این مربی برای بازی‌های تیم‌ملی انتخاب کرده بود، از او انتقاد می‌کردند. منتقدان کی‌روش، تیم‌ملی را به نداشتن پلن بی‌ و بازی تدافعی و ضعف در حمله متهم می‌کردند اما در جام‌جهانی مشخص شد که این سبک و سیاق برای تقابل با تیم‌های بزرگ دنیا مثل اسپانیا و پرتغال بهترین شیوه است.
کی‌روش در ایران مدام با فدراسیون فوتبال در چالش امکانات و نداشتن زمین بود؛ حتی لباس تیم‌ملی در مقاطعی عامل اعتراض و جنجال می‌شد. در مجموع حرص خوردن و درگیری‌های کی‌روش با مدیران فدراسیون به اینجا ختم شد که تیم‌ملی به امکانات بهتری رسید.
از جمله اتفاقات خوب، مرکز پزشکی ورزشی است که با تلاش و کوشش کی‌روش ساخته و راه‌اندازی شد. نقشه این مرکز را کی‌روش از باشگاه رئال مادرید با خود به ایران آورد. زمین چمن کمپ تیم‌های ملی -مرکز ملی فوتبال- با فشار این مربی پرتغالی بازسازی شد تا تیم ایران شرایط بهتری برای تمرین داشته باشد و هر بار ناچار به سفر به دوحه نباشیم.
زمزمه بازگشت کی‌روش، منتقدان او را آهسته آهسته در یک جبهه قرار می‌دهد و اگر او هدایت تیم‌ملی را برعهده بگیرد، حتماً شاهد جنگی تمام‌ عیار میان موافقان و مخالفان او خواهیم بود.
 

Page Generated in 0.0057 sec