printlogo


کد خبر: 248385تاریخ: 1401/3/25 00:00
نباید انتظارات مردم را برای جام جهانی بالا ببریم
نامجو مطلق: مصدوم نمی‌شدم به پاری‌سن‌ژرمن می‌رفتم

مصاحبه 
ناصر قراگزلو    
 
مجید نامجو مطلق یکی از ستاره‌های پیشین تیم ملی، پرسپولیس و استقلال بود. بازیکنی که در دیدار رفت ایران مقابل الجزایر در جام بین‌قاره‌ای، یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داد و بعد از همان دیدار بود که چند تیم اروپایی به سراغش آمدند. پس از شکست تلخ مقابل الجزایر در یک بازی تدارکاتی، به سراغ نامجو رفتیم:
 
دیدار با الجزایر، اهالی فوتبال را به یاد درخشش شما در آن بازی تاریخی انداخت. خودتان خاطره‌ای از آن دیدار دارید؟
تیم ملی در حضور نزدیک به صد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی با الجزایر بازی کرد که یکی از ماندگارترین بازی‌های تیم ملی بود. ما مقابل تیمی بازی می‌کردیم که از بازیکنان مطرحی مثل رباح ماجر و چند بازیکن حاضر در لیگ‌های اروپایی بهره می‌برد. این تیم به عنوان قهرمان قاره آفریقا رودرروی ما قرار گرفت و البته ایران هم قهرمان آسیا بود. بازی به دلیل حضور بهترین بازیکنان دو قاره اهمیت بالایی داشت و جالب ‌توجه بود. به خاطر حضور هواداران پرشور خودمان عالی بازی کردیم و در نهایت دو بر یک از سد الجزایر گذشتیم. در آن دیدار بازیکنان ما نمایش خوبی داشتند و هواداران را راضی به خانه فرستادند.
بعد از آن بازی، به شما پیشنهاداتی هم شده بود، درست است؟
بله. درخشش خوبی مقابل الجزایر داشتم اما پس از بازی، در یکی از تمرینات دچار مصدومیتی شدید شدم. حتی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به طور جدی خواهان حضورم شده بود ولی به خاطر آن مصدومیت، شانس بزرگ لژیونر شدن را از دست دادم. حضور در لیگ فرانسه می‌توانست بزرگترین شانس زندگی ورزشی من باشد.
در بازی برگشت چه شد که قهرمان بین‌قاره‌ای نشدیم؟
شخصاً مصدومیتی که داشتم باعث شد تا بازی برگشت را از دست بدهم. من در آن دیدار حضور نداشتم و در عین شایستگی و تلاشی که باقی بازیکنان داشتند، با حساب یک بر صفر باختیم و از قهرمانی در جامی که گفتید، بازماندیم.
قبول دارید بازی با الجزایر در شرایط فعلی، کمکی به ما نکرد؟
ما باید بر اساس حریفانی که در گروه‌مان قرار دارند و همگروه‌مان هستند، بازی‌های‌ تدارکاتی را انتخاب کنیم. بازی با کانادا می‌توانست به ما کمک کند که متأسفانه این بازی لغو شد اما بالاخره باید یک دیدار تدارکاتی در برنامه تیم ملی قرار می‌گرفت. نمی‌‎توانیم بدون بازی تدارکاتی وارد جام جهانی شویم. البته با شما موافقم چون سبک بازی الجزایر شباهتی به انگلیس، امریکا یا ولز نداشت و از این حیث نتوانست کمکی به ما کند اما از آنجا که تیمی را به لحاظ حریف تدارکاتی نمی‌بینیم، چنین دیدارهایی خیلی هم بد نیست هرچند به نتیجه بازی‌های تدارکاتی نباید دل خوش کرد. بازی با الجزایر باعث شد تا حدودی بازیکنان ملی‌پوش ما در شرایط بازی قرار بگیرند.
اما این نتیجه و بازی با الجزایر، باعث عصبانیت اهالی فوتبال شد! به نظرتان در جام جهانی موفق می‌شویم؟
من به بازی کاری ندارم. فقط می‌گویم کار خیلی سختی در جام جهانی پیش‌رو داریم. به همین دلیل نباید انتظارات از تیم ملی را بالا ببریم. ضمن اینکه شرایط خاصی هم داریم و با این وضعیت، صعود از گروه در جام جهانی، انتظار زیادی است. جام جهانی همیشه محلی برای حضور بهترین تیم‌های جهان است و همه تیم‌ها با حداکثر توان در آن حاضر می‌شوند. با این حال من خیلی هم ناامید نیستم. همه فکر می‌کردند مقابل پرتغال و اسپانیا هم عملکرد خوبی نداریم ولی دیدید که آنجا هم بچه‌های تیم ملی غیرتمندانه کار کردند.
صحبت از حریفان تیم ملی شد. فکر می‌کنید ولز که آخرین تیم حاضر در گروه ماست، می‌تواند حریف قدرتمندی باشد؟
اوکراین دچار جنگ و کمبودهای دیگر است و با این حال، اسکاتلند را شکست داده بود. آنها در شرایطی به تیم ملی ولز باختند که حق‌شان بود به برتری برسند و صعود کنند. به نظر من، رویارویی با ولز برای تیم ملی بهتر از اوکراین است. با این حال، تیم‌ها با نهایت آمادگی در جام‌جهانی حاضر می‌شوند و بازیکنان ما نیز باید با آمادگی به این رقابت‌ها بروند.
این آمادگی را در اردوی قطر و بازی با الجزایر دیدید؟
نه، ما در همه خطوط ناهماهنگ بودیم چون بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم و صرفاً بازیکنان تمرین کردند. این امر موجب دریافت دو گل مقابل الجزایر شد. این نکات با انجام بازی‌های تدارکاتی برطرف می‌شود. ما باید با انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌هایی که سبک بازی‌شان با تیم‌های همگروه ما همخوانی دارد، ناهماهنگی‌ها را برطرف کنیم. دیگر نباید وقت را هدر بدهیم.
 

Page Generated in 0.0054 sec