printlogo


کد خبر: 248379تاریخ: 1401/3/25 00:00
خبر

حضور ملی‌پوشان جودو در تورنمنت روسیه
دستگرمی قبل از مبارزه در قونیه
ایران ورزشی: ملی‌پوشان جودوی ایران برای آماده‌سازی و حضوری موفق در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی عازم روسیه شدند تا در تورنمنت چهارجانبه این کشور به مصاف رقبای خود بروند.
تیم ملی جودوی ایران در شرایطی که همچنان درگیر تعلیق و محرومیت از حضور در میادین بین‌المللی تحت نظر فدراسیون بین‌المللی جودو است تصمیم گرفته قبل از حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی عازم کشور روسیه شده و در تورنمنت چهارجانبه‌ای که در این کشور برپا شده شرکت کند.ملی‌پوشان جودو که به سرپرستی آرش میراسماعیلی رئیس این مجموعه برای حضور در مسابقات چهارجانبه روسیه، روز گذشته (سه‌شنبه) تهران را به مقصد سن پترزبورگ ترک کردند، قرار است در تورنمنت چهارجانبه روسیه توانمندی خود را نسبت به رقبای قدرتمند بین‌المللی خصوصاً روس‌های مدعی در جودوی جهان محک بزنند. این مسابقات از ۲۷ خردادماه با حضور تیم‌های ملی روسیه، صربستان و ایران در شهر سن ‌پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود. جودوی ایران اگرچه همچنان با نظر فدراسیون جهانی این رشته از هرگونه فعالیت بین‌المللی که تحت نظر این مجموعه باشد محروم و معلق است، اما تلاش می‌کند با پوست‌اندازی جدیدی که در تیم ملی شکل گرفته، شرایط خوبی را برای آتیه خود در عرصه بین‌المللی رقم بزند. ملی‌پوشان کشورمان با ترکیب حمیدرضا پاپی در وزن ۶۶- کیلوگرم، محمد صدیقی و وحید جدی در وزن۷۳- کیلوگرم، مهدی فتحی‌پور در وزن ۸۱- کیلوگرم، قاسم باغچقی در وزن ۹۰- کیلوگرم و حمیدرضا ملک‌زاده و علیرضا پرهیزگار در وزن۹۰+ کیلوگرم عازم این تورنمنت چهارجانبه در روسیه شده‌اند. این رقابت‌ها در بخش تیمی برگزار می‌شود. آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو نیز این تیم را همراهی می‌کند. حاج یوسف‌زاده مدیر فنی و محسن ذکریا مربی تیم ملی در کنار ملی‌پوشان حضور دارند. جودو قطعاً بعد از این تورنمنت که برای آنها حکم یک پیش‌درآمد و بازی تدارکاتی خوب را دارد، قرار است در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف رقبا برود. البته باید منتظر ماند و دید که دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) بعد از این همه تعویق نهایتاً چه زمانی برگزار می‌شود و چه تصمیم و سرنوشتی را برای جودوی ایران رقم می‌زند.
 
پاراوزنه‌برداری آزاد آسیا و اقیانوسیه
پرچمداری ورزشکاری که خداحافظی کرده بود
مراسم افتتاحیه رقابت‌های پاراوزنه‌برداری آزاد آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی برگزار شد. مراسم افتتاحیه رقابت‌های وزنه‌برداری آزاد قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در کره جنوبی دیروز برگزار شد و روح‌الله رستمی به نمایندگی از تیم ملی کشورمان پرچم ایران را حمل کرد. رستمی در حالی در این مسابقات پرچمدار شد که چندی پیش اعلام کرده بود از تیم ملی برای همیشه خداحافظی می‌کند. قرار نبود رستمی در این مسابقات حضور داشته باشد اما کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرد که اگر در این مسابقات غیبت کند نمی‌تواند سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس را به دست بیاورد. در این دوره از مسابقات 234 ورزشکار شامل 144 نفر در بخش آقایان و 90 نفر در بخش بانوان از 25 کشور حضور دارند.
 
شروع نوشاد با پیروزی در کرواسی
روز نخست مسابقات تنیس روی میز کانتندر کرواسی با پیروزی نوشاد عالمیان و امین احمدیان و حذف زودهنگام سروش امیری‌نیا و امیرحسین هدایی همراه بود. در روز نخست این مسابقات، نوشاد عالمیان پس از استراحت در دور نخست مسابقات به مصاف «پک نام» دارنده رنکینگ ۳۵۶ از هنگ کنگ رفت و با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست یافت. هدایی هم که همچون نوشاد عالمیان در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو بود در دور دوم مسابقات با حریفی از رومانی دیدار کرد و با متحمل شدن شکست 3 به یک حذف شد. سروش امیری نیا هم دیگر نماینده ایران بود که خیلی زود به کار خود در مسابقات تنیس روی میز کانتندر کرواسی پایان داد. او در اولین دیدار جدول مقدماتی با قبول شکست ۳ بر صفر مقابل «کارلو» روسی با رنکینگ ۲۳۶ دنیا از ایتالیا شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. امین احمدیان اما در اولین دیدار جدول مقدماتی با نتیجه ۳ بر یک در مقابل «کوئیک» با رنکینگ ۲۰۰ جهان از سنگاپور پیروز شد و به دور دوم مقدماتی راه یافت.
 
سلامی نایب‌رئیس فدراسیون تنیس شد
حمیدرضا سلامی با رأی اعضای مجمع عمومی فدراسیون تنیس به عنوان نایب‌رئیس این فدراسیون معرفی شد. مجمع عمومی فدراسیون تنیس ایران، عصر روز دوشنبه در شهر مشهد در حالی برگزار شد که انتخاب نواب رئیس فدراسیون جزو مهم‌ترین دستور جلسه مجمع بود. حمیدرضا سلامی تا پیش از این به عنوان سرپرست نایب رئیسی در این فدراسیون مشغول به فعالیت بود که با رأی اعتماد اعضای مجمع، نایب‌رئیس شد. سلامی از مدیران کمیته ملی المپیک است که سابقه مدیریت تشریفات کاروان‌های ورزشی ایران در چند  دور از بازی‌های آسیایی و المپیک را برعهده داشته و دارد.

 


Page Generated in 0.0049 sec