printlogo


کد خبر: 248377تاریخ: 1401/3/25 00:00
پایان کار رضا مهماندوست در تکواندوی آذربایجان
ناجـی را بـرگـردانیــد

ایران ورزشی - رسرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان از سمت خود کناره‌گیری کرد. رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان پس از هفت سال‌ فعالیت در این کشور، از سمت خود استعفا کرد. رضا مهماندوست سرمربی افتخار‌آفرین تکواندوی ایران بود که قبل از المپیک لندن به‌دلیل اختلاف نظر با محمد پولادگر رئیس فدراسیون وقت، مجبور به کناره‌گیری از تیم ملی شد. او در حالی از مسئولیتش کنار رفت که همان موقع برای اولین بار تیم ملی تکواندو را در کره‌جنوبی قهرمان جهان کرد و بسیاری امیدوار بودند که بتواند در المپیک لندن هم نتیجه بسیار خوبی را به دست بیاورد اما قبل از شروع المپیک به‌دلیل یک موضوع بسیار ساده با فدراسیون تکواندو دچار مشکل شد و همان موضوع ساده او را 10 سال از تکواندوی ایران دور کرد و در تمام این 10 سال هم تکواندوی ایران با هزار و یک مشکل روبه‌رو شد. در آن سال کمیته ملی المپیک اعلام کرد که به سرمربیان سه رشته تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی و وزنه‌برداری برای حضور در المپیک حقوق جداگانه می‌دهد اما فدراسیون تکواندو حقوق کمیته ملی المپیک را به مهماندوست پرداخت نکرد و همین باعث شد تا اختلاف نظری بین مهماندوست و پولادگر به وجود بیاید؛ اختلافی که دودش فقط به چشم تکواندو رفت. مهماندوست در المپیک ریو با آذربایجان فوق‌العاده ظاهر شد و به همین خاطر هم بالاترین نشان رسمی این کشور را از رئیس‌جمهوری آذربایجان الهام علی‌اف دریافت کرد. درخشش او در آذربایجان در حالی رخ می‌داد که تکواندوی ایران به‌دلیل ضعف مربیانش با مشکلات زیادی روبه‌رو بود. شاید در یک دهه اخیر که مهماندوست ایران را ترک کرد فقط یک یا دو سال بود که ایران توانست در تکواندوی جهان خودش را نشان بدهد و بقیه سال‌ها با ناکامی سپری شد.
در سال‌های اخیر هم بارها این پیشنهاد به فدراسیون تکواندوی ایران شد که شرایط برای بازگرداندن رضا مهماندوست را فراهم کند. مهماندوست طی سال‌های اخیر بارها از شرایط مالی تکواندوی آذربایجان و بی‌توجهی مسئولان ورزش این کشور به تکواندو گلایه کرده بود و خواستار توجه هر چه بیشتر و تأمین امکانات و اعزام نفرات این تیم به مسابقات بین‌المللی شده بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت. با وجود این نارضایتی هرگز فدراسیون ایران به ریاست پولادگر حاضر به مذاکره و برگرداندن مهماندوست نشد. حالا پولادگر از تکواندو جدا شده و هادی ساعی ریاست فدراسیون را برعهده گرفته، مهماندوست هم رسماً از آذربایجان جدا شده و همه منتظر هستند، ببینند آیا شرایط برای همکاری با ایران برای مهماندوست فراهم می‌شود یا نه؟
اگرچه هادی ساعی، بیژن مقانلو را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرده اما هنوز هم خیلی‌ها بر سر انتخاب مقانلو به فدراسیون ایراد می‌گیرند. مقانلو یک تجربه ناموفق در تیم ملی داشته و المپیک ریو که یکی از بدترین نتایج برای این رشته رقم خورد مقانلو سرمربی بود و به همین دلیل انتخاب او هرگز نتوانست منتقدان را راضی کند. ضمن این‌که همین الان هم در این تیم اختلاف نظر وجود دارد و شنیده شده که این تیم دو سرمربی دارد. شاید انتخاب مهماندوست جان تازه‌ای به تکواندو بدهد و پایانی بر تمامی ناکامی‌های این ورزش باشد. کاش هادی ساعی به این موضوع اندکی فکر کند و تصمیمی را بگیرد که دیگر تکواندو حسرت نداشتن این مربی را نخورد.
 

Page Generated in 0.0056 sec