printlogo


کد خبر: 248376تاریخ: 1401/3/25 00:00
تلاش علی حسینی برای آشتی‌کنان در گلستان جواب نداد
اعتصاب وزنه‌برداران همچنان ادامه دارد

رضا عباسپور     
 
 سعید علی حسینی که هفته قبل و در بحرانی‌ترین وضعیت وزنه‌برداری، جانشین محمد حسین برخواه، سرمربی معترض تیم ملی بزرگسالان شد، بلافاصله بدون در نظر گرفتن وضعیت نامطلوب موجود و اعتراض بحق تعداد زیادی از ستاره‌های وزنه‌برداری ایران، لیست ۲۳ ورزشکار را جهت حضور در اردوی آماده‌سازی برای اعزام به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گزینش و اعلام کرد! تصمیمی عجولانه، درست مثل پذیرش حکم سرمربیگری تیم ملی در این وضعیت اسفبار، که نهایتاً با واکنش منفی و تند وزنه‌برداران دعوت شده به اردوی جدید که در استان گلستان تدارک دیده شده است، مواجه شد. واکنشی تند که حاکی از ادامه اعتراض دسته‌جمعی پولادمردان و تحریم اردو تا زمان برطرف شدن مشکلات و کمبودهای وزنه‌برداری بود.
 
تحریم اردوی گلستان
 طبق لیستی که سعید علی‌حسینی برای نخستین اردوی آماده‌سازی‌اش به فدراسیون داده بود، میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، محمدمهدی حیاتی، حسین نجفی، رضا دهدار، علی هاشمی، رسول معتمدی، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی، امیر حقوقی، امیر عزیزی، محسن دادرس، رضا حسن‌پور، علی داودی، رضا بیرالوند، پیمان جان، علیرضا معینی، علی میری، توفیق پوزش، مسعود ممی وند، علیرضا اسفندیاری و مسعود چترایی، ملی‌پوشانی بودند که قرار بود از روز ۲۴ خرداد به مدت ۲۱ روز در گلستان مرحله جدید اردویی خود را با حضور و هدایت سرمربی جدید یعنی سعید علی حسینی آغاز کنند. اردویی که هنوز شروع نشده معلوم بود با واکنش منفی و عکس‌العمل تند معترضین مواجه خواهد شد. از لیست دعوتی‌های سعید علی‌حسینی که اکثریت این لیست همان وزنه‌برداران معترض به شرایط بد و بی‌کیفیت اردویی بودند، به نشانه ادامه اعتراض، هیچ یک از وزنه‌برداران حاضر به رفتن به گلستان و شرکت در این اردو نشدند. در عوض ملی‌پوشان معترض با صدور بیانیه‌ای تأکید داشتند چون هیچ اراده‌ای برای ایجاد تغییرات اساسی در وزنه‌برداری وجود نداشته است و کمترین توجهی به خواسته‌های بحق آنها نشده، بنابراین تمامی ملی‌پوشان اردوی تیم ملی را تحریم کرده و حاضر به شرکت در تمرینات آماده‌سازی وزنه‌برداری تحت نظر علی حسینی در استان گلستان نیستند. همین موضوع کافی است تا عمق فاجعه به وقوع پیوسته در وزنه‌برداری را دریافته و تردید نداشته باشیم که اگر در روزهای آتی مسئولان ورزش به روند بی‌توجهی به شرایط ویژه و حاد وزنه‌برداری ادامه دهند و فکری برای وضعیت وزنه‌برداران ملی‌پوش معترض نکنند، قطعاً باید منتظر حوادثی تلخ و تأسف‌برانگیزتر از گذشته در وزنه‌برداری باشیم. نکته جالب توجه تأکید و الزام خنده‌دار و مضحک مسئولان وزنه‌برداری به حضور ملی‌پوشان معترض در اردوی گلستان بوده است! تأکیدی که خودشان هم قطعاً می‌دانستند که حتی بیانش هم شوخی است. زیرا ملی‌پوشی که به نشانه اعتراض اردوی تیم ملی را ترک کرده است، وقتی هیچ چیز تغییر نکرده و در هنوز روی همان پاشنه قبل می‌چرخد، چرا باید برگردد به محل و مکانی که از آن با نفرت و درد و رنج بسیار خارج شده است؟! مسابقات وزنه‌برداری بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی از ۲۰ تا ۲۴ مرداد سال‌جاری در کشور ترکیه برگزار می‌شود. اما با این وضعیت عجیب و تأسف‌برانگیزی که در وزنه‌برداری رخ داده بعید است دیگر بتوانیم روی مدال‌آوری و افتخارآفرینی یا حتی حضور وزنه‌برداری در قونیه حساب ویژه باز کنیم.
 
حضور ملی‌پوش معترض با دست شکسته در فدراسیون!
سید ایوب موسوی، ملی‌پوش وزنه‌برداری و دارنده نشان برنز جهانی در سال 2017 که دو هفته قبل به‌دلیل فراهم نبودن شرایط و امکانات به همراه سایر وزنه‌برداران اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، با دست شکسته و آویزان به دور گردنش در دفتر علی مرادی، رئیس بازنشسته و غیرقانونی وزنه‌برداری حاضر شد. البته هنوز مشخص نیست حضور ایوب موسوی در فدراسیون برای اتفاقات رخ داده در اردو بوده یا پیگیری حقوقی و درمانی بابت ماجرای ضرب و شتم او و برادرش در کافه‌ای که داشتند؟ ایوب موسوی هفته قبل به‌دلیل حمله برخی افراد به کافه شخصی‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه دست آسیب دیده بود. اما دلیل حضور او هر چه هست، این وزنه‌بردار در ماجرای درگیری به‌شدت آسیب دیده و دیگر نمی‌توان فعلاً به حضور او در تیم ملی وزنه‌برداری امید داشت. البته گفته می‌شود احتمالاً تا چند روز دیگر  رأی قطعی دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری بابت تخلفات شکل گرفته در مجمع انتخاباتی سال 98 علی مرادی صادر می‌شود. بنابراین باتوجه به اینکه به نظر می‌رسد رأی تجدید نظر هم همانی باشد که در رأی بدوی صادر شد و دال بر محرز بودن تخلف علی مرادی و ابطال انتخابات او بود، خیلی زودتر از آنچه که مرادی و همراهانش فکرش را می‌کردند نسخه آنها پیچیده شده و باید با کرسی ریاست وزنه‌برداری خداحافظی کنند.
 

 


Page Generated in 0.0050 sec