printlogo


کد خبر: 248371تاریخ: 1401/3/25 00:00
از سنگ‌اندازی بر سر مسیر جذب سجاد و خدابنده‌لو تا هوایی کردن پهلوان
حمله رقبا به روند سریع نقل و انتقالاتی پرسپولیس

گزارش
محمدقراگزلو    
 
یحیی گل‌محمدی بعد از جلسه روز دوشنبه خود با درویش در باشگاه پرسپولیس به این نکته اشاره کرد که روند انتقال برخی بازیکنان مد نظرش متوقف شده و باشگاه همان طور که در این حوزه ورود فوق‌العاده قدرتمندی داشت باید کارش را با قدرت ادامه دهد و به سرانجام برساند.
نگرانی یحیی حکایت از این دارد که بعد از جذب بیرانوند، پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر، پرسپولیس در جذب نفرات بعدی مد نظرش به مشکل خورده و کار برای انتقال این بازیکنان سخت و دشوار شده است. پرسپولیس شروع فوق‌العاده‌ای در نقل و انتقالات تابستانی داشت و به نظر می‌رسید با از دست دادن قهرمانی، عزمش را جزم کرده تا با بستن یک تیم قدرتمند برای فصل بعد اجازه نفس کشیدن به رقبایش را ندهد اما بعد از یک هفته فوق‌العاده حالا شرایط تغییر کرده و تیم‌های بزرگ و متمول دیگر ضمن ارائه پیشنهادهای بالا به بازیکنان مد نظر پرسپولیس حتی برخی بازیکنانی که یحیی دنبال آنهاست را هوایی کرده و به نوعی دنبال جلوگیری از تقویت بیش از حد پرسپولیس یا حتی انتقام از این باشگاه هستند.
 
سپاهان وارد می‌شود
 انتقام سروش و دانیال با پهلوان 
پرسپولیس موفق شد بعد از دو فصل حضور دانیال اسماعیلی‌فر در سپاهان، این مدافع راست مد نظر یحیی را جذب کند. کار انتقال سروش رفیعی به پرسپولیس هم تمام شده و باید او را سرخپوش دانست. از سوی دیگر پرسپولیس تا عقد قرارداد با گئورگی ولسیانی مدافع میانی سپاهان هم فاصله بسیار کمی دارد و گفته می‌شود 90 درصد موضوع انتقال او هم پیش رفته است. با این حساب پرسپولیس 3 بازیکن فصل قبل سپاهان را گرفته و تا انتقال سجاد شهباززاده هم فاصله زیادی نداشت که به یکباره این انتقال سخت شد. طی روز‌های گذشته شبیخون یحیی به اردوی تیم نویدکیا و جذب بازیکنان شاخص سپاهان باعث شد هواداران پرسپولیس در فضای مجازی با این مسأله شوخی کنند و بگویند پرسپولیس انتقام جدایی شهریار مغانلو را با خرید سه چهار مهره برجسته سپاهان از این تیم گرفته اما طبیعی است که باشگاه اصفهانی هم بیکار نمی‌نشیند و آنها هم تحرکات خودشان را شروع کردند و حالا با پیشنهاد بالا به احسان پهلوان او را هوایی کرده‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پهلوان فصل فوق‌العاده‌ای در پرسپولیس نداشته اما بعد از فولاد حال سپاهان هم بشدت دنبال این بازیکن است تا یکی از بازیکنان مد نظر یحیی برای تقویت پرسپولیس فصل بعد را از این تیم جدا کنند و به نوعی انتقام بگیرند.
 
استقلال بدون سرمربی چطور شهباززاده را دور کرد؟
استقلال باشگاهی که به نظر می‌رسید بشدت درگیر انتخاب سرمربی است هم در راه نقل و انتقالات قدرتمند پرسپولیس سنگ‌اندازی کرد تا اجازه ندهد هواداران پرسپولیس زیاد از حد خوشحال شوند.
در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس تا جذب سجاد شهباززاده آقای گل دو فصل قبل لیگ برتر فاصله‌ای ندارد اما پیشنهاد استقلال این بازیکن را هوایی کرد. جالب اینکه گفته می‌شود استقلالی‌ها رقم بالاتری نسبت به پرسپولیس به این مهاجم 35 ساله پیشنهاد داه‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که استقلال سرمربی ندارد و مشخص نیست با سلیقه چه کسی و با کدام معیار دنبال سجاد شهباززاده یا بازیکنان دیگر رفته و چنین پیشنهاد چشمگیری به مهاجم سپاهان داده‌اند.
اینجاست که مشخص می‌شود این پیشنهاد فقط در راستای خراب کردن روند نقل و انتقالاتی پرسپولیس صورت گرفته و استقلال هم مثل سپاهان نمی‌خواهد همه گزینه‌های موجود و برجسته نقل و انتقالات تابستانی راهی باشگاه پرسپولیس شوند و حتی اگر خودشان هم نتوانند جذب‌شان کنند با ارائه پیشنهاد یا پخش کردن شایعاتی روند انتقال بازیکنان مورد اشاره را کند یا متوقف می‌کنند. 
 
نقش یک ایجنت در خراب کردن انتقال خدابنده‌لو
محمد خدابنده‌لو هافبک سابق پیکان و فصل گذشته ذوب آهن فصل قبل در میانه فصل بشدت دنبال این بود تا به پرسپولیس بیاید و حتی در این زمینه پیغام‌هایی هم داده بود اما حالا شرایط به گونه‌ای شده که برای پرسپولیس قیمت تعیین می‌کند. بزرگان پرسپولیس می‌گویند خدابنده‌لو باید برای حضور در پرسپولیس عطش داشته باشد و سینه‌خیز تا باشگاه بیاید چرا که هنوز در قواره‌ای نیست که قیمت بالا بگوید یا شرایط خاصی برای انتقالش تعیین کند اما وضعیت نقل و انتقالاتی به گونه‌ای شده که حالا این بازیکن جوان و نه چندان شناخته‌شده هم برای پرسپولیس طاقچه‌بالا می‌گذارد و دنبال بازارگرمی است.
البته در رقم خوردن این اتفاق نقش یک واسطه یا ایجنت بسیار پررنگ بوده و حالا پرسپولیسی‌ها حسابی از دست او شکار هستند. این مدیربرنامه که با بازیکنان زیادی در سطح اول فوتبال ایران همکاری می‌کند و البته اخیراً برخی بازیکنان مثل حسین کنعانی‌زادگان و محمد شریفی، بازیکنان قبلی و فعلی پرسپولیس با او قطع همکاری کرده‌اند کاری کرده تا بحث پیشنهادهای بالاتر باشگاه‌هایی مثل گل‌گهر به خدابنده‌لو مطرح شود و اینچنین پرسپولیس برای جذب این بازیکن به مشکلات اساسی بربخورد.
 

 


Page Generated in 0.0050 sec