printlogo


کد خبر: 248361تاریخ: 1401/3/25 00:00
طعنه‌های پرز در مراسم معارفه هافبک فرانسوی
شوامنی: امباپه گفت بیا پاریس ولی من انتخابم رئال بود

اورلین شوامنی که به تازگی از موناکو به رئال مادرید منتقل شده، دیروز در این باشگاه معارفه شد و در کنفرانس خبری حضور پیدا کرد. ستاره فرانسوی جدید رئال مادرید ابتدا در کنار فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه قراردادش را به شکل نمادین امضا کرد و سپس مقابل 14 جام لیگ قهرمانان همراه با پرز عکسی به یادگار گرفت. او پیراهن شماره 18 رئال مادرید را نیز در دست داشت تا مشخص شود فصل پیش رو با چه شماره‌ای در میدان حاضر خواهد بود. این شماره فصل قبل در اختیار گرت بیل بود و پیش از این نیز لوکاس واسکز، مارکوس یورنته، لوکا یوویچ، فاوبرت، جاناتان وودگیت و رائول آلبیول نیز آن را بر تن داشتند.
فلورنتینو پرز، رئیس رئال در مراسم معارفه شوامنی از فرصت استفاده کرد و کنایه غیرمستقیمی هم نثار امباپه کرد. او در خلال صحبت‌هایش چند بار روی این نکته تأکید کرد که شوامنی خودش شخصاً تصمیم گرفت به رئال بیاید و روی قول خود ماند: «اورلین عزیز، به تو تبریک می‌گویم، چرا که رؤیای خود را برای بازی در رئال مادرید برآورده کردی. در 22 سالگی شانس انتخاب گزینه‌های مختلف را داشتی ولی خودت بودی که رئال مادرید را انتخاب کردی. قطعاً هم‌تیمی‌های فرانسوی تو، بنزما، مندی و کاماوینگا، درباره جادوی برنابئو به تو گفته‌اند. حالا خودت شخصاً متوجه خواهی شد.
تو حمایت هواداران رئال مادرید در همه جای دنیا را با خود خواهی داشت و در ازای تلاش و تعهد، به تو همه چیز خواهند داد. از امروز تو نماینده ارزش‌های مقدس این باشگاه هستی. اینجا همه چیز با رفاقت، احترام و همبستگی به دست آمده است. امروز مرحله‌ای جدید از زندگی تو آغاز می‌شود که به آن افتخار خواهی کرد. تا دقایقی دیگر پیراهن رئال مادرید را می‌پوشی، پیراهنی که خودت شخصاً انتخاب کرده‌ای. اورلین به خانه‌ات خوش آمدی.» شوامنی در نشست خبری پس از معارفه گفت: «این مثل یک رؤیاست. انتقال به بزرگترین باشگاه دنیا باعث افتخار من است. تلاش خواهم کرد تا به رئال برای کسب جام‌های بیشتر و گسترده‌تر کردن تاریخ باشکوهش کمک کنم.»
او البته داشتن پیشنهاد از سایر باشگاه‌ها را هم رد نکرد: «بله، این واقعیت دارد که انتخاب‌های دیگری هم داشتم ولی وقتی پیشنهاد رئال رسید، دیگر جای تردید نبود. حتی یک ثانیه هم فکر نکردم و پاسخ مثبت دادم. باشگاهی بهتر از رئال وجود ندارد و می‌خواهم اینجا تاریخ‌سازی کنم.»
جالب اینجاست که شوامنی حتی از پیشنهاد امباپه برای نرفتن به رئال هم گفت: «امباپه وقتی تصمیم گرفت تمدید کند، می‌دانست که من قطعاً از موناکو خواهم رفت. به من گفت به پی‌اس‌جی می‌آیی که پاسخ دادم، انتخاب اولم رئال است. او به‌خوبی این مسأله را درک کرد. به بهترین تیم دنیا آمده‌ام و ترسی از رقابت ندارم. انگیزه بالایی دارم و باید توانایی‌هایم را نشان دهم.» هافبک فرانسوی از ارتباطش با بازیکنان فرانسوی رئال هم پرده برداشت: «وقتی شایعات انتقالم مطرح شدند، کاماوینگا به سرعت با من تماس گرفت. او الگوی خوبی است برای اینکه چطور می‌توان در بهترین باشگاه دنیا و کنار بهترین‌ها پیشرفت کرد. بنزما بهترین مهاجم دنیاست و وقتی مذاکرات با رئال جدی شد، به من گفت که برای هر کمکی آماده است. با هم حرف زدیم و باید بگویم که هم‌تیمی شدن با این دو بازیکن افتخار است.» بعد هم درباره شماره 18 گفت: «من سال‌هاست که 8 می‌پوشم، اما اینجا شماره 8 در اختیار تونی کروس است. وقتی رسیدم، پرسیدم که چه شماره‌هایی در دسترس است، آنها به من گفتند 18 است و من آن را انتخاب کردم زیرا نزدیک‌ترین شباهت را به 8 دارد.» جواب او به اینکه چه چیز به رئال مادرید اضافه کرد هم جالب بود: «هوشمندی، پاس‌های خوب، توپگیری، نبردهای فیزیکی میانه زمین و... می‌خواهم به رئال کمک کنم بهتر و بهتر شود. همیشه در تیم‌هایی بوده‌ام که دو هافبک وسط داشته‌اند. رئال اما 3-3-4 بازی می‌کند. پست من همیشه پست 6 بوده ولی می‌توانم پست 8 نیز بازی کنم؛ هر جا مربی بخواهد.»

Page Generated in 0.0055 sec