printlogo


کد خبر: 248356تاریخ: 1401/3/25 00:00
خرید ستاره شرط لازم، ولی ناکافی

آرمن ساروخانیان
 
نقل و انتقالات پرسپولیس زودتر از بقیه تیم‌های لیگ برتر شروع شد. سه هفته مانده به پایان لیگ برتر که قهرمانی استقلال قطعی شد، پرسپولیس دورخیز برای فصل جدید را شروع کرد. البته پیش از آن هم زمزمه‌هایی درباره گزینه‌های مورد توجه سرخ‌ها شنیده می‌شد، ولی خریدها زمانی جدی‌تر شد که یحیی گل‌محمدی قرار شد بماند، به امید اینکه عملکرد لیگ بیست و یکم را جبران کند.
جدیت پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی بیشتر از آنجا ناشی می‌شود که از نگاه هواداران قطع نوار قهرمانی‌ها بیش از همه به خاطر خریدهای اشتباه و انتخاب‌های نامناسب گل‌محمدی بوده.
پرسپولیس این بار سراغ گزینه‌های معتبری رفته؛ بازیکنانی که در پست‌های خودشان جزو نفرات اول و دوم هستند. البته هرکدام از خریدها حکایت خودش را دارد. دانیال اسماعیلی‌فر یکی از بهترین مدافعان راست فصل گذشته بود و با در نظر گرفتن سابقه همکاری‌اش با گل‌محمدی احتمالاً خیلی زود در پرسپولیس جا بیفتد. بیرانوند اما پس از مدتی نیمکت‌نشینی در فوتبال اروپا برای بازگشت به آمادگی نیاز به زمان خواهد داشت، درست مثل پورعلی‌گنجی که جراحی سختی را پشت سر گذاشته.
مشکل بزرگ فصل گذشته پرسپولیس در خط حمله بود و باید دید باشگاه می‌تواند گلزن مطمئنی به ترکیب تیم اضافه کند؟ کاسیانوی برزیلی و سجاد شهباززاده انتخاب‌های کادر فنی برای این پست حساس هستند. کاسیانو فصل گذشته در لیگ پرتغال هفت گل و شهباززاده برای سپاهان در لیگ برتر 6 گل زده است. پرسپولیس برای موفقیت نیاز به مهاجمی دارد که در یک فصل حداقل 10 گل بزند و مشخص نیست که این دو گزینه بتوانند آمارشان را با پیراهن سرخ ارتقا بدهند.
پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات از رقیبانش جلو افتاده، ولی تضمینی نیست که این خریدها قهرمانی را تضمین کند. سابقه پرسپولیس رویانیان در لیگ دوازدهم نشان می‌دهد که خریدهای پر سر و صدا برای قهرمانی کافی نیست و فتح جام به انسجام تیمی، هوشمندی کادر فنی و مدیریت مناسب هم نیاز دارد.
 

Page Generated in 0.0062 sec