printlogo


کد خبر: 248355تاریخ: 1401/3/25 00:00
خانه تکانی و خریدهای لوکس برای فصل جدید
انقلاب یحیی علیه بنجل‌ها!

سعید زاهدیان
 
یحیی گل‌محمدی که از شهرخودرو به پرسپولیس آمد، با تیمی شسته و رفته مواجه شد که بعد از برانکو، برای نیم فصل گابریل کالدرون مسئولیت آن را برعهده داشت. به محض ورود، یحیی نیاز چندانی به تغییر در تیم احساس نکرد. یحیی در ادامه روند خوبی که در 4 سال قبل پرسپولیس با برانکو طی کرده بود، قهرمان لیگ‌برتر شد. اما داستان‌ها از فصل آغاز شد. با تغییر مدیریت و پایان قرارداد تعدادی از بازیکنان، یحیی ناچار به خرید چند بازیکن بود و در نخستین فصل حضورش بازیکنانی خرید که در سال‌های قبل با آنها در تیم‌های مختلف تجربه همکاری داشت.
همواره مجتبی حسینی کنار یحیی مسئول شناخت و انتخاب بازیکن برای این مربی بود اما در شهر‌خودرو و پرسپولیس خبری از مجتبی حسینی نبود و یحیی براساس شناخت خودش، لیست مورد نیاز را به باشگاه داد. در فهرست یحیی، بازیکنانی نظیر عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، میلاد سرلک، سعید آقایی، علی شجاعی و چند بازیکن دیگر حضور داشتند که سرمربی پرسپولیس شناخت نسبتاً خوبی از آنها داشت. با خریدهای جدید پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا رفت و با ترکیبی از بازیکنان سال‌های قبل و خریدهای جدید، به فینال آسیا رسید. بازیکنان مورد نظر یحیی درخشیدند. از عیسی آل‌کثیر تا احسان پهلون، میلاد سرلک و حتی حامد لک و علی شجاعی.
پرسپولیس با خریدهای جدید کیفیت خوبی داشت و در پایان فصل بیستم جام قهرمانی را بالای سر برد اما در انتهای فصل بازیکنان دیگری از این تیم جدا شدند و یحیی ناچار به ترمیم تیم شد. اینبار قصه کمی فرق داشت. یحیی بازیکنانی به خدمت گرفت که شناخت کاملی از آنها نداشت و خریدهای جدید همگی شاگردهای قدیمی یحیی نبودند. نتیجه این شد که سرمربی پرسپولیس نتوانست مثل فصل قبل تیمش را ‌تر و تمیز آماده قهرمانی کند. تعدادی از بازیکنان در قواره پرسپولیس نبودند. انقلابی که یحیی در پایان فصل بیست و یکم آغاز کرد، نتیجه خریدهای بد طی دو فصل و نیم بود که با دقت و وسواس انجام نگرفته بود. بالا رفتن سن، مصدومیت سنگین چند بازیکن درجه یک و جدایی چند ستاره‌، پرسپولیس را از شرایط رؤیایی دور کرد.
پرسپولیس که بعد از حدود یک دهه توسط برانکو از بازیکنان بنجل و بی‌کیفیت خالی شده بود، در این دو سال با اشتباهات کادرفنی دوباره بازیکنانی داشت که در قواره یک تیم بزرگ و باشکوه نبودند. حالا یحیی فهمیده که برای فصل جدید باید با وسواس بیشتری خرید کند و بازیکنان ضعیف و پا به سن گذاشته را آهسته، آهسته کنار بگذارد و رو به خرید ستاره‌هایی بیاورد که در تیم‌های مختلف- و حتی تیم ‌ملی- جواب داده‌اند. به جز تمدید قرارداد با ستاره‌ها، یحیی برای وحید امیری و عیسی آل‌کثیر مصدوم یا سید جلال پا به سن گذاشته و رامین افول کرده سراغ جانشین رفته و ستاره‌هایی که این روزها جذب پرسپولیس می‌شوند، به خوبی این واقعیت را نشان می‌دهند که سرمربی پرسپولیس در حال خانه تکانی و خریدهای لوکس برای فصل جدید است.
 

Page Generated in 0.0047 sec