printlogo


کد خبر: 248353تاریخ: 1401/3/25 00:00
ضعفی که ایران- الجزایر بیش از پیش نمایان کرد
چرا اسکوچیچ برای جام جهانی مناسب نیست؟

امیر رضا همایون
 
طولانی‌ترین فرصت آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر در حالی به پایان رسید که با باخت 2 بر یک یوزها مقابل الجزایر همراه بود.
 اتفاقی که باعث بروز انتقاداتی به دراگان اسکوچیچ شد و نشان داد این مربی کروات برخلاف بقیه مربیان هموطنش که هدایت تیم ملی در جام‌های جهانی را برعهده داشتند برای حضور در قطر 2022 مناسب نیست.  به همین بهانه نگاهی به نتایج مربی کروات تیم ملی می‌اندازیم.
 
مقتدر مقابل تیم‌های سطح دوم آسیا
مهم‌ترین تورنمنت پیش روی دراگان اسکوچیچ در بدو حضور روی نیمکت تیم ملی مسابقات مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بود که ایران در آن مسابقات با تیم‌های سطح اول آسیا همگروه نبود. 
به این ترتیب اسکوچیچ با کمترین تمرین به منامه رفت و با برتری مقابل تیم‌هایی مانند هنگ‌کنگ، کامبوج و عراق تیم را از منجلاب خودساخته منامه به ساحل آرامش رساند. با توجه به نتایج خوبی که تیم ملی با اسکوچیچ در منامه گرفت، پس از بازگشت تیم از بحرین نگاه‌ها به اسکوچیچ ملایم‌تر شد. 
همه فکر می‌کردند در صورت صعود احتمالی تیم ملی به جام جهانی مناسب‌ترین گزینه برای نیمکت ایران دراگان است. 
دومین مأموریت مهم اسکوچیچ با ایران حضور در مرحله سوم و نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بود.
 جایی که یوزها با خوش‌شانسی تمام از همگروهی با تیم‌هایی مانند استرالیا، ژاپن و عربستان که غول‌های فوتبال آسیا محسوب می‌شوند فرار کرد. بدین ترتیب در گروه B با تیم‌های کره جنوبی، امارات و سوریه همگروه شد. تیم‌هایی که در رنکینگ  فدراسیون جهانی فوتبال بالاتر از رتبه 50 قرار دارند. 
بدین ترتیب سخت‌ترین رقیب یوزها در راه سومین صعود متوالی به مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان کره جنوبی بود. شاگردان اسکوچیچ در مجموع دور رفت و برگشت مسابقات تنها مقابل کره جنوبی که در رتبه 29 فیفا قرار داشت شکست خوردند. 
براین اساس تیم ملی با کسب 25 امتیاز از 10 مسابقه به‌عنوان صدرنشین گروه B به جام جهانی 2022 صعود کرد تا برخلاف انتظارات اسکوچیچ ثابت کند راه پیروزی مقابل تیم‌های درجه دوم آسیا را بخوبی بلد
 است.
 
تیم لرزان مقابل تیم‌های زیر رتبه 50
تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی با تیم‌های انگلیس که در رتبه پنجم، امریکا رتبه پانزدهم و ولز رتبه هجدهم رتبه‌بندی فیفا قراردارند همگروه است. 
بدین ترتیب برگزاری بازی تدارکاتی برابر یکی از پنجاه تیم برتر رتبه‌بندی (الجزایر) در دستور کار تیم ملی در اردوی دوحه قرار گرفت که با نتیجه 2 بر یک به سود قهرمان سال 2019 جام ملت‌های آفریقا پایان 
یافت. شکستی که مشخص کرد اسکوچیچ در مسابقه با تیم‌هایی که در رده پایین‌تر از پنجاه رنکینگ هستند ضعف دارد. با توجه به نکاتی که پیش‌تر گفته شد و تیم‌هایی که در جام جهانی مقابل ایران قرار می‌گیرند اسکوچیچ برای 
برای هدایت تیم ملی در جام جهانی مناسب نیست. 
البته تیم 2018 هم پیش از 
جام جهانی در مقابل ترکیه شکست خورده بود اما در  روسیه نتایج خوبی کسب کرد.

Page Generated in 0.0058 sec