printlogo


کد خبر: 248349تاریخ: 1401/3/25 00:00
مخالف اسکوچیچ بودم اما او ایران را به جام جهانی برد؛
مایلی‌کهن: تیم ملی در بازی دوستانه نبازد کجـــــا ببـــــازد؟

محمد مایلی‌کهن، دیروز (سه‌شنبه) همراه با تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس در این باشگاه حاضر شده و در نشست با رضا درویش شرکت کرده بود.
او درباره انتقاداتی که پس از بازی ایران و الجزایر به کادرفنی تیم ملی وارد می‌شود، می‌گوید: «برخی موافق هستند و برخی مخالف؛ اگر تیم ملی در بازی دوستانه هم نبازد، چه زمانی می‌تواند ببازد؟ فرانسه چه کار کرد؟ آیا فرانسه قهرمان جام جهانی شده یا خیر؟ قهرمان اروپا شده یا خیر؟ مگر در کشور خودش نباخت؟ الان در گروهش چه شرایطی دارد؟ اینها واقعیت‌هایی است که باید بپذیریم. در بازی دوستانه اگر ببریم بهتر است اما این‌طور هم نیست که تا تیم می‌بازد بگوییم فاجعه است.»
پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به اینکه برخی معتقد هستند تیم ملی برابر تیم‌های قدرتمند می‌بازد، توضیح می‌دهد: «ما در دوره مربی‌های قبلی با برزیل بازی می‌کردیم؟ چطور یادمان رفته؟ در دوره‌های قبل با آنگولا و سیرالئون بازی می‌کردیم. الجزایر با سیرالئون قابل مقایسه است؟ بعضی می‌گویند بازیکنان الجزایر نبودند؛ در تیم ما هم که ۳۰-۴۰ درصد بازیکنان فیکس نبودند.»
مایلی‌کهن در مورد بحث تغییر کادرفنی و مطرح شدن نام کی‌روش این‌طور واکنش نشان می‌دهد: «آقای کی‌روش بعد از اینکه از ایران رفتند در چه تیم‌هایی مربیگری کردند؟ کلمبیا و مصر. تیم کلمبیا که آقای گل خورده شد و از آنجا اخراج شد؛ در فوتبال کلمبیا سابقه نداشت از تیمی پنج گل بخورند. مصر چه شد؟ به جام جهانی رفت؟ در‌ جام ملت‌های آفریقا هم قهرمان نشدند. با تیم ما هم دو بار به جام جهانی رفت؛ مگر تیم قبل از ایشان به جام جهانی نرفته بود؟ ما یکباره یادمان می‌رود. می‌گفتند داور؛ در بازی با ازبکستان یک توپ آنها حدود نیم متر وارد دروازه ما شد اما داور نگرفت. اینها سیاه‌نمایی است.»
او تأکید می‌کند: «من ابتدا مخالف اسکوچیچ بودم چون کارنامه‌ای نداشت اما بعد از اینکه ما در دور اول با آقای ویلموتس به مشکل خوردیم و همه از صعود به جام جهانی ناامید شده بودیم، این بنده خدا آمد و تیم براحتی به جام جهانی رفت. چه می‌خواستیم؟ یادتان باشد در جام جهانی هم ما با هر مربی وارد مسابقات شویم شانس کمی داریم. اینکه ما این تعداد لژیونر داریم به کنار، در جام جهانی یقین بدانید که کار گروهی مهم است که ما در این زمینه ضعف داریم و مربی تیم ملی هم نمی‌تواند ظرف ۱۰-۱۵ روز با چهار بازی تدارکاتی تیم ملی را در جام جهانی موفق کند.»

Page Generated in 0.0060 sec