printlogo


کد خبر: 248348تاریخ: 1401/3/25 00:00
هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون تصمیمی نگرفته‌ام
ماجدی: اگر من تصمیم گیــــرنده ام سرمربی تیم ملی تغییر نمی‌کند

 بهناز میرمطهریان      
 
شکست ایران مقابل الجزایر و نمایش ضعیف تیم ملی در بازی تدارکاتی، هجمه‌های بسیاری را علیه دراگان اسکوچیچ به راه انداخت. انگار پیکان نقدها از فدراسیون فوتبال به یکباره به سمت سرمربی تیم ملی چرخیده بود. همه کسانی که فدراسیون فوتبال را به ناتوانی در برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم ملی متهم می‌کردند، با اولین بازی تدارکاتی منتقد اسکوچیچ و تاکتیک ضعیف او شدند و از پس این نقدها نام‌هایی مانند کارلوس کی‌روش و جواد نکونام اطراف نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد.
کار به جایی رسید که حتی عمرو نجیب فهمی، خبرنگار مشهور مصری، در توئیتی درباره کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران جنجال آفرین شد. این خبرنگار شبکه بین اسپورت قطر نوشت: «کارلوس کی‌روش که ماه گذشته از هدایت تیم ملی مصر کناره‌گیری کرد، در یک قدمی هدایت یک تیم آسیایی راه یافته به جام جهانی 2022 قطر قرار دارد.»
واکنش کاربران به این توئیت عمرو نجیب اما جالب‌تر از توئیت بود چرا که اغلب در کامنت نام «ایران» را نوشتند و تأکید داشتند که تیم آسیایی که کی‌روش به آن نزدیک شده، «ایران» است.
فراگیری خبر نزدیک شدن کی‌روش به نیمکت تیم ملی ایران، این سؤال را در ذهن به وجود می‌آورد که آیا فدراسیون فوتبال حاضر است با کی‌روش یا حتی گزینه‌هایی مانند جواد نکونام وارد مذاکره جدی شود؟ اصلاً تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال در برنامه فدراسیون فوتبال است؟
میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال که بدون شک تصمیم‌گیرنده نهایی درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است در این رابطه به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «ما در فدراسیون فوتبال اینقدر درگیر مسائل داخلی هستیم که اصلاً به تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال فکر هم نمی‌کنیم. بنده شخصاً نه تصمیمی برای تغییر سرمربی تیم ملی دارم و نه با هیچ گزینه‌ای در این رابطه مذاکره‌ای داشته‌ام. مگر اینکه شخص دیگری تصمیم به تغییر گرفته باشد.»
از ماجدی می‌پرسیم منظورش از این موضوع چیست؟ مگر شخص دیگری جز او در این رابطه تصمیم می‌گیرد؟ آیا ستاد جام جهانی که از تشکیل آن صحبت می‌شد، قرار است درباره سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد یا موضوع چیز دیگری است؟ سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید: «خیر. منظور من همین است که فدراسیون تصمیمی برای تغییر سرمربی تیم ملی ندارد. درباره ستاد هم باید بگویم، بحث تشکیل این ستاد پیش از مجمع فدراسیون فوتبال مطرح شده بود و اصلاً تشکیل نشد. اگر هم می‌شد، به مواردی مانند بحث‌های لجستیکی و کارهای اجرایی می‌پرداختند. خواهش می‌کنم در انعکاس صحبت من و پیش از جمله من، حتی از لغاتی مانند «فعلاً» هم استفاده نکنید، بنویسید فدراسیون فوتبال تصمیمی برای تغییر سرمربی ندارد.»
با توجه به صحبت‌هایی که درباره احتمال کاندیداتوری میرشاد ماجدی مطرح می‌شود و احتمالاً باید سرپرست دیگری برای فدراسیون فوتبال انتخاب شود، آیا ممکن است بعد از او، سرپرست جدید فدراسیون فوتبال که به احتمال زیاد احمد براتی، خواهد بود و پیش از این تمایل‌هایی برای تغییر سرمربی از خود نشان داده بود، اقدام به این کار کند؟ میرشاد ماجدی در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «فعلاً تصمیم نهایی‌ام را برای نامزدی در انتخابات فدراسیون فوتبال نگرفته‌ام. بهتر است بزرگان فوتبال به جای من کاندیدا شوند و ریاست فدراسیون فوتبال را به دست بگیرند. تا وقتی تصمیمی برای این کار ندارم، نمی‌توانم درباره اتفاقاتی که بعد از آن ممکن است رخ بدهد، صحبتی کنم.»

Page Generated in 0.0054 sec