printlogo


کد خبر: 248341تاریخ: 1401/3/25 00:00
جام از چنگ خروس‌ها پرید

اولین ناکامی بزرگ تیم ملی فرانسه در سال 2022 رقم خورد. خروس‌ها به‌عنوان مدافع عنوان قهرمان لیگ ملت‌های اروپا با قبول دومین شکست‌شان در سومین دوره این رقابت‌ها در قعر جدول گروه یکم لیگ A باقی ماندند و با توجه به اینکه تنها 2 دور دیگر به پایان مرحله گروهی باقی مانده است و فاصله 7 امتیازی با دانمارک صدرنشین، صدر از این گروه به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها برای‌شان غیرممکن شد.
 این اتفاق دوشنبه شب با ثبت شکست خانگی یک بر صفر خروس‌ها مقابل کرواسی رخ داد جایی که دو فینالیست جام جهانی 2018 به مصاف هم رفتند و این کروات‌ها بودند که برخلاف فینال جام جهانی، بازی را با تک گل کاپیتان لوکا مودریچ از روی نقطه پنالتی در دقیقه 5 به سود خود تمام کردند. این باخت که دومین باخت شاگردان دیدیه دشان در چهارمین بازی‌شان بود، آنها را با 2 امتیاز در قعر جدول گروه نگه داشت. به این ترتیب آنها نه تنها دیگر شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارند بلکه حالا خطر سقوط به لیگ دسته پایین‌تر را هم احساس می‌کند. 
طبق قوانین لیگ ملت‌ها، تیمی که در هر گروه از سه لیگ A، B و C قعرنشین شود، در دوره بعدی باید در لیگ پایین‌تر بازی کند. در این بازی مودریچ بدون شک بهترین بازیکن میدان بود. او فرمانده و مغز متفکر حملات کروات‌ها بود و علاوه بر زدن تنها گل بازی، با پاس‌ها و موقعیت‌‌سازی‌هایش کرواسی را به پیش می‌برد. بدون حضور او قطعاً بازی جریان دیگری پیدا می‌کرد و تحت فشار قرار می‌گرفت.
 

Page Generated in 0.0060 sec